Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_1990
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik sta op het punt om een monitor aan te schaffen die ik als extern scherm wil aansluiten op mijn laptop. Op dit moment neig ik naar een Dell 2515H. Deze heeft een resolutie van 2560x1440. Ik hoopte voor aanschaf te kunnen achterhalen tot welke resolutie mijn laptop in staat is om een extern scherm aan te sturen, en of QHD of 4K een optie is.

Ik ga het niet voor games en dergelijke gebruiken, eerder voor werk / office / browsen.

(relevante) Laptop specs
  • Acer V3-372-52E3
  • NX.G7BEH.004
  • video-out: alleen HDMI
  • CPU: Intel i5 6200u
  • GPU: Intel HD graphics 520
- Volgens Intel specs zou de CPU/GPU niet de beperkende factor moeten zijn: Max Resolution (HDMI 1.4): 4096x2304@24Hz
- Ik heb nog niet kunnen achterhalen welke HDMI versie de laptop heeft, maar het lijkt me sterk dat dat ouder is dan 1.4. Snelle check bij Wikipedia sluit ook niets uit, uitgaande van HDMI 1.4
- De handleiding bij het apparaat is helaas non-existent, dus dat geeft helaas geen uitsluitsel. Ondersteunng via de website van Acer ben ik ook niet veel verder mee gekomen.
- Ik kan voor zover geen scherm in mijn omgeving bedenken waar ik het kan uitproberen.

Mijn concrete vragen:
Zijn er nog andere manieren waarop ik kan achterhalen tot welke resolutie de laptop kan?
Of zeggen jullie dat de kans zodanig wel / niet aanwezig is, dat ik niet verder hoef te zoeken?
Of is de enige echte manier het uitproberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik heb onlangs een 24" monitor aangeschaft op 1920*1080 ( Iiyama Monitor ProLite X2483HSU-B2 23.8", DVI, HDMI, Hub). Dat vind ik achteraf echter net te weinig resolutie. Ik zou dus idd voor 2560x1440 gaan en als dat niet lukt, dan op 22" gaan zitten.

Maar natuurlijk geen ramp. Met kopen op afstand/herroepingsrecht mag je altijd zonder opgaaf van reden terugleveren.
Voorbeeldje: Bent u achteraf niet tevreden met uw aankoop dan kunt u binnen 30 dagen bij 4Launch uw geld terugkrijgen.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?