Nieuwe laptop nodig maar geen idee!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een nieuwe laptop nodig voor school maar ik heb totaal geen idee wat ik zou moeten kopen. Wat is nou een goed merk enz. Ik vind het erg lastig. Graag jullie hulp/advies.

De laptop zal mee naar school gaan dus ik vind het belangrijk dat hij licht is en niet te groot, max 15 inch Ook vind ik een laptop met lange accuduur belangrijk. Tot nu toe vind ik alleen maar laptops die maar voor 3/4 uur mee gaan, dit vind ik erg kort.
Op school zal ik voornamelijk programma's als word en PowerPoint gebruiken. Ook zal ik op internet moeten surfen. Ik speel geen spelletjes op mijn laptop of bewerk foto's.

Ik heb al wat rond gekeken op internet maar kom er niet echt uit... In de winkel hebben zij mij verteld dat een SSD schijf energie zuinig is en beter. Ik vind een redelijk werkgeheugen belangrijk, ik dacht zelf aan ongeveer 4GB of hoger. Naar mijn idee is een opslag van 128GB al voldoende.

Ik vind een goede laptop belangrijk dus ik heb wel een redelijk budget, rond de 800,-

Zelf heb ik gekeken voor een Acer aspire of een HP laptop. Ik kan alleen weinig informatie vinden over de accuduur, terwijl dit wel een must is. Zijn dit goede laptops? of niet? Graag jullie advies! Uiteraard sta ik ook open voor andere merken.

Een Apple vind ik net even te duur.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Gelukkig begint het schooljaar nog niet dus heb ik nog even tijd.
Alvast hartstikke bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
Hallo! aangezien je student bent is misschien campusshop.nl een goede site voor je. Voor jou doeleinden heb je niet echt een hele snelle laptop nodig. Deze nieuwe Lenovo lijkt me wel aan je eisen te voldoen:
http://www.campusshop.nl/...d-710s-13isk/details.aspx
Licht, processor is snel genoeg en heeft voldoende opslag. Volgens sommige reviews gaat de batterij ook voldoende mee (rond de 7/8 uur).

Mocht je voor een nog langere accuduur willen gaan dan raad ik je de Asus Zenbook serie aan. De processor van de asus is wel iets zwakker dan de voorgaande, maar daardoor wel energie zuiniger. Bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Asus ZenBook UX305CA-FC022T

Of mocht je graag een model met touchscreen willen is deze ook wel iets om naar te kijken:
http://www.campusshop.nl/...360ca-c4044t/details.aspx

Er valt genoeg te kiezen momenteel, maar je hebt gelijk om misschien nog even te wachten tot dat er back to school acties en dergelijke komen.

[ Voor 17% gewijzigd door sjenk op 09-07-2016 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hoe belangrijk is de laptop voor school? Moet je er ook tentamens op doen? Zo ja, neem dan altijd NBD en blijf altijd weg van Acer.

[ Voor 12% gewijzigd door Trommelrem op 08-07-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zeker eens kijken op campusshop.nl dankjewel.
Ik geloof niet dat ik er tentamens op hoeft te doen. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor verslagen etc.
Wat bedoel je precies met NBD ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:56:
Ik zal zeker eens kijken op campusshop.nl dankjewel.
Ik geloof niet dat ik er tentamens op hoeft te doen. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor verslagen etc.
Wat bedoel je precies met NBD ???
Ik zou gaan voor een macbook... Je kan daar nog extra korting bij krijgen bij de backto school actie. :) het is wel iets duurder (ongeveer 120 euro). Maar de bouwkwaliteit is gewoon ongekend.. De enige die in de buurt komt is de XPS15 die ruim 2000 euro is. :) Ook is de accuduur gewoon goed.Ik heb zelf jaren een macbook gehad die nooit kapot ging, toen besloten om iets te besparen en een hp gekocht waaraan alles kapot ging.. En dat zie ik heel veel ! Bouwkwaliteit is echt heel belangrijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Next Business Day. Indien stuk, dan eerstvolgende werkdag een monteur met onderdelen thuis of op school.
Hoe goed de kwaliteit van een laptop is, er gaat altijd wel iets stuk. Dan is NBD heel prettig als je van je laptop afhankelijk bent voor school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor een Lenovo product gaan. Bijv. 1 uit de MIIX, Yoga of Ideapad serie. Je hebt ook met de week (veel) kortingscodes waar je 10-13% korting mee kan scoren, maar dat kan wel wat Google speurwerk kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 11:05
johanneslol schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:47:
[...]

Ik zou gaan voor een macbook... Je kan daar nog extra korting bij krijgen bij de backto school actie. :) het is wel iets duurder (ongeveer 120 euro). Maar de bouwkwaliteit is gewoon ongekend.. De enige die in de buurt komt is de XPS15 die ruim 2000 euro is. :) Ook is de accuduur gewoon goed.Ik heb zelf jaren een macbook gehad die nooit kapot ging, toen besloten om iets te besparen en een hp gekocht waaraan alles kapot ging.. En dat zie ik heel veel ! Bouwkwaliteit is echt heel belangrijk !
Kom op zeg niet overdrijven. Er zijn genoeg laptops vergelijkbaar met een macbook die een stuk goedkoper zijn dan een mac. Apple staat niet bepaald bekend om goedkope hardware.

Een asus zenbook zou prima geschikt zijn bijvoorbeeld. Meer heeft de TS niet nodig.

pricewatch: Asus Zenbook UX305CA-FC004T
Heeft een accuduur van ongeveer 8 uur. Check ook de review die er bij staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 09-07-2016 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 20:12
johanneslol schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:47:
[...]

Daar overdrijf je heeeeeel erg. Bijna elke laptop kan met normaal gebruik gewoon mee naar school. Sterker nog, appel staat niet bekend om 'premium' materialen te gebruiken. Geen plastic ofzo, maar voor 1200 euro verwacht je ook wat meer. Wat deze persoon nu wil is een laptop voor word en PowerPoint. Zelfs dan Is een 800 euro laptop al overkill.

Daarnaast werkt heel veel software slecht op Mac OS. Jij raadt nu eigenlijk een Lamborghini aan voor iemand die eens in de maand 5km niet rijden om zijn oma te bezoeken want ' de bouwkwaliteit van de motor is wat beter dan bij een volkswagen'
Pagina: 1