Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw wifi netwerk aanleggen?

Pagina: 1
Acties:

• Kartmaster93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 17:21
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe setup voor me thuis. Heb veel gelezen, veel tips gezien, maar ben nog niet op de apparatuur uit gekomen die voor mij thuis goed werkt. Een router is niet krachtig genoeg om alles volledig dekkend te maken en zal daarom uitkomen op minimaal 2 devices. Nu kwam ik uit bij Ubiquiti AC Pro, en Lite? Dit lijkt me een stap in de goede richting om het wifi netwerk mee op te bouwen. Hebben jullie nog andere sugesties voor apparatuur en oplossingen? Of ervaring met Ubiquiti?

Ben opzoek naar een wifi netwerk met goede dekking, voldoende snelheid, roamless, guest wlan.

Alvast bedankt!

• Robku78
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 07:51
Zeker ervaring met UBNT! Ik heb al een tijdje een Edgerouter POE en 2 Unify AC Pro's. Wifi is altijd snel / stabiel en voldoende dekking. Wel even moeten spelen voor de juiste instellingen maar in het bovengenoemde topic vind je alle info die je nodig hebt.

• Kartmaster93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 17:21
Robku78 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:59:
Zeker ervaring met UBNT! Ik heb al een tijdje een Edgerouter POE en 2 Unify AC Pro's. Wifi is altijd snel / stabiel en voldoende dekking. Wel even moeten spelen voor de juiste instellingen maar in het bovengenoemde topic vind je alle info die je nodig hebt.
Hoe is de compabiliteit tussen Edgerouter en Unifi?

• Robku78
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 07:51
De Edgerouter en de AP's staan los van elkaar. Je kan in de DHCP wel opgeven wat het IP adres van de Unify Controller is zodat de AP's deze makkelijker kunnen vinden.

Alleen de USG router kan beheerd worden via de Unify controller software. Alleen hier heb ik verder geen ervaring mee.