Desktop studiegenoot

Pagina: 1
Acties:

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 14:10
Voor een studiegenoot bouw ik een budget game pc. Deze wil ik bouwen op basis van de BBG desktop, alleen ben ik het niet eens met de gekozen gpu. Deze heb ik vervangen voor een reeds aangeschafte GTX 960 OC editie. De voeding heb ik hier op aangepast naar een 400W voeding die volgens mij wel geschikt moet zijn. Wat vinden jullie hiervan?
Volgens mij moet je hiermee prima FHD kunnen gamen maar op en aanmerkingen worden zeer gewaardeerd.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 845 Boxed (low noise cooler)€ 61,80€ 61,80
1ASRock FM2A68M-DG3+€ 41,27€ 41,27
1Xigmatek AEOS€ 24,95€ 24,95
1Crucial CT102464BA160B€ 31,95€ 31,95
1be quiet! System Power 7 400W€ 42,95€ 42,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 260,87

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Ik zou zelf eerder kijken naar een 1151 platform en desnoods nu werken met een pentium en dan later upgraden.
De x4 845 is een doodlopende weg, hij kan nu al amper meekomen en upgraden kan je vergeten.

dus zoiets

pricewatch: Intel Pentium G4400 Boxed

pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H

pricewatch: Team Group Elite TED48G2133C1501 1x kan je later nog 1 bijplaatsen

[ Voor 29% gewijzigd door Elmo_b op 08-07-2016 18:13 ]

• WouterL
Elmo_b schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:11:
Ik zou zelf eerder kijken naar een 1151 platform en desnoods nu werken met een pentium en dan later upgraden.
De x4 845 is een doodlopende weg, hij kan nu al amper meekomen en upgraden kan je vergeten.

dus zoiets

pricewatch: Intel Pentium G4400 Boxed
Intel Pentium is opzich best prima, alleen geen 4 cores. :( (sommige games starten niet op zonder.) Het liefst was ik gegaan voor een i3-6100/skylake bordje, maar dat gaat gewoon over budget. (max 380/400, videokaart heeft 120 gekost.)

• Elmo_b
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:13:
[...]

Intel Pentium is opzich best prima, alleen geen 4 cores. :( (sommige games starten niet op zonder.) Het liefst was ik gegaan voor een i3-6100/skylake bordje, maar dat gaat gewoon over budget. (max 380/400, videokaart heeft 120 gekost.)
De meeste spellen doen het ook met 2 cores en de uitzondering die er niet op willen starten daar zijn meestal wel workarounds voor. En degene die je dan overhoud en echt niet kan spelen nou ja jammer dan die over een half jaar doen als er geld is om over te stappen naar een i5
De x4 845 kan je over niet al te lange tijd al met pensioen sturen en dan moet je evengoed alles nieuw aanschaffen

• WouterL
Elmo_b schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:16:
[...]

De meeste spellen doen het ook met 2 cores en de uitzondering die er niet op willen starten daar zijn meestal wel workarounds voor. En degene die je dan overhoud en echt niet kan spelen nou ja jammer dan die over een half jaar doen als er geld is om over te stappen naar een i5
De x4 845 kan je over niet al te lange tijd al met pensioen sturen en dan moet je evengoed alles nieuw aanschaffen
Tja, ik weet niet precies wanneer deze AMD daadwerkelijk echt tekort schiet om een 960 GTX bij te houden, maar je kan er gerust op zijn dat de persoon waarvoor deze PC gaat zijn niet echt zijn PC gaat upgraden. Voor mij zou dat dus prima zijn, alleen ik zoek echt op dit moment in een zeer beperkt budget het beste wat er uit te halen valt! Meestal gaat een CPU niet super snel een dikke bottleneck voor games vormen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:57:
Voor een studiegenoot bouw ik een budget game pc. Deze wil ik bouwen op basis van de BBG desktop, alleen ben ik het niet eens met de gekozen gpu. Deze heb ik vervangen voor een reeds aangeschafte GTX 960 OC editie. De voeding heb ik hier op aangepast naar een 400W voeding die volgens mij wel geschikt moet zijn. Wat vinden jullie hiervan?
Tja een R9 380 4GB is duidelijk een betere videokaart en voor 219 euro had je ook een RX 480 kunnen kopen een week terug die stukken sneller is. Zelfs zo snel dat de CPU gewoon eigenlijk te traag is in vergelijking met de videokaart.

Een 400W voeding met twee PEG connectors is trouwens voor de meeste GTX 960's niet nodig, de meesten hebben maar één nodig.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• WouterL
-The_Mask- schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:24:
[...]

Tja een R9 380 4GB is duidelijk een betere videokaart en voor 219 euro had je ook een RX 480 kunnen kopen een week terug die stukken sneller is. Zelfs zo snel dat de CPU gewoon eigenlijk te traag is in vergelijking met de videokaart.

Een 400W voeding met twee PEG connectors is trouwens voor de meeste GTX 960's niet nodig, de meesten hebben maar één nodig.
Maar goed, elke euro telt. De gpu was dan ook maar 120 euro (: Was er meer budget dat was er altijd ruimte voor een betere kaart natuurlijk. Voor zijn gebruik is een 960 al best een luxe. Heb je een goed alternatief voor een voeding?

• WouterL
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:32:
[...]

Maar goed, elke euro telt. De gpu was dan ook maar 120 euro (: (had ik moeten melden) Was er meer budget dat was er altijd ruimte voor een betere kaart natuurlijk. Voor zijn gebruik is een 960 al best een luxe. Heb je een goed alternatief voor een voeding?

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 11:01
Je zou ipv die AMD setup ook terug kunnen grijpen op een veel snellere i5 van de 2e of 3e gen. Die gaan er nu voor leuke prijsjes uit :

https://tweakers.net/cate...tveOxG9j6D7ubqnJ5Z5KTgvYD

H61 bordje erbij : pricewatch: ASRock H61M-DGS R2.0

Veel krachtiger dan de Athlons en je kunt hier de GPU later nog makkelijk upgraden zonder dat er enige bottleneck optreedt.

Voeding kun je zo laten.

• Elmo_b
Is gebruikt misschien een optie?

dan zou je kunnen kijken naar zoiets

V&A aangeboden: Intel Core i5-3470 Boxed

V&A aangeboden: Gigabyte PH67-UD3

een heel stuk sneller en nog te upgraden naar een i7/i5 k serie

edit 1 : 2 zielen 1 gedachte :9 :9

Edit 2: niet dat ik je wil weerhouden om een amd te kopen (ben zelf amd fanboy, van fx6100 tot aan fx9370 watergekoeld) maar helaas kan amd op dit moment gewoon niet de intels bijbenen, wellicht in de toekomst weer wel, maar nu zou ik echt kiezen voor een intel setje voor gaming, en dan nog liever gebruikt dan een nieuwe amd set.

[ Voor 33% gewijzigd door Elmo_b op 08-07-2016 18:51 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:32:
[...]

Maar goed, elke euro telt. De gpu was dan ook maar 120 euro (:
Oh, dat is ook een veel nettere prijs.
Heb je een goed alternatief voor een voeding?
Welke videokaart is het precies?

AMD Nieuwsdiscussie

• Baloes
Stond in de openingspost :)
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:57:

Deze heb ik vervangen voor een reeds aangeschafte GTX 960 OC editie.

• WouterL
-The_Mask- schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:20:
[...]
Oh, dat is ook een veel nettere prijs.

[...]

Welke videokaart is het precies?
Het is een EVGA superclocked 2GB 960 GTX. Ik stop er liever ook een core i5je in, maar koop de meeste onderdelen liever nieuw/met iig garantie aangezien het niet mijn eigen desktop betreft. Bovendien is het budget wat betreft redelijk tight; het mag echt niet boven de 400. Ik snap allemaal best dat die athlon geen absolute hoogvlieger is, maar ik gok dat die best nog een tijdje meekan? CPU's bottlenecken zelden games. Of is die CPU echt zon absolute afrader?

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Ik kan je het advies geven om met dit budget eens even in de V&A te kijken voor een ivy-bridge (of hoger) setje met een quadcore processor.
Die zijn immers zeer goedkoop en er kan weinig kapot gaan aan dat soort hardware.

Ik ben van mening dat je jezelf in de voet schiet door NU of een Pentium dualcore te halen OF een Athlon X4. Beiden zijn nou niet echt goede keuzes als het om gamen gaat.

De V&A staat er vol mee, en vaak completere sets dan je verwacht.

• Baloes
Die CPU's van V&A doen het gewoon. Ga daar maar van uit. Zeker wanneer je bij een betrouwbare tweaker koopt. Ik heb serieus nog nooit een nieuwe CPU gekocht. Alles via V&A, voor welke build dan ook.. En dat zijn er ondertussen al heel wat :)

Dan koop je de rest toch nieuw :)

• -The_Mask-
  • Niet online
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:26:
[...]

Het is een EVGA superclocked 2GB 960 GTX.
Dat is een versie met enkele 6 pins zo te zien, dan kan de pricewatch: Antec VP350P ook ook nog een klein stapje beter qua kwaliteit en prestaties.
Ik stop er liever ook een core i5je in, maar koop de meeste onderdelen liever nieuw/met iig garantie aangezien het niet mijn eigen desktop betreft. Bovendien is het budget wat betreft redelijk tight; het mag echt niet boven de 400. Ik snap allemaal best dat die athlon geen absolute hoogvlieger is, maar ik gok dat die best nog een tijdje meekan? CPU's bottlenecken zelden games. Of is die CPU echt zon absolute afrader?
Nee voor de lage prijs is het een goede CPU, tweedehands i5 Sandy Bridge of Ivy Bridge is alleen sneller, maar waarschijnlijk ook duurder. Iig mis je garantie al is dat voor een CPU eigenlijk niet nodig, die gaan niet zo maar stuk.

AMD Nieuwsdiscussie

• WouterL
-The_Mask- schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:34:
[...]

Dat is een versie met enkele 6 pins zo te zien, dan kan de pricewatch: Antec VP350P ook ook nog een klein stapje beter qua kwaliteit en prestaties.

[...]

Nee voor de lage prijs is het een goede CPU, tweedehands i5 Sandy Bridge of Ivy Bridge is alleen sneller, maar waarschijnlijk ook duurder. Iig mis je garantie al is dat voor een CPU eigenlijk niet nodig, die gaan niet zo maar stuk.
Nee het is wel degelijk een 8 pins :) Ik zal eens in de gaten houden of ik een aantrekkelijk geprijsd setje kan kopen voor ~100/110 euro. Maar zelfs die setjes overstijgen vaak het gegeven budget. Daar zit nu eenmaal niet heel veel rek in.

[ Voor 13% gewijzigd door WouterL op 08-07-2016 20:48 ]

• Baloes
Er staat natuurlijk een vraagprijs :) Wil niet zeggen dat je geen leuk bod kunt doen. i5 2500 (non K) is ook wel voor minder dan 70 te scoren en een nieuw H61 bordje is 45 euro..

• -The_Mask-
  • Niet online
Juist, er zijn veel verschillende versies van die kaart en niet allemaal hebben ze dezelfde stroomaansluiting.
Maar die jij noemt pricewatch: EVGA GeForce GTX 960 2GB Superclocked heeft zo te zien wel één 6 pins of je moet een andere versie hebben.

Maar voor een vergelijkbaar bedrag als de be quiet! kun je ook de pricewatch: XFX TS 430W 80+ Bronze halen welke wel een stuk beter is en een 6+2 pins PEG connector heeft en dus wel geschikt is voor een videokaart met 8 pins PEG.

AMD Nieuwsdiscussie

• WouterL
-The_Mask- schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:00:
Juist, er zijn veel verschillende versies van die kaart en niet allemaal hebben ze dezelfde stroomaansluiting.
Maar die jij noemt pricewatch: EVGA GeForce GTX 960 2GB Superclocked heeft zo te zien wel één 6 pins of je moet een andere versie hebben.

Maar voor een vergelijkbaar bedrag als de be quiet! kun je ook de pricewatch: XFX TS 430W 80+ Bronze halen welke wel een stuk beter is en een 6+2 pins PEG connector heeft en dus wel geschikt is voor een videokaart met 8 pins PEG.
Ja beetje verwarrend ; Het is iig deze : http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=02G-P4-2966-KR
Ik ga die voeding eens bekijken! Maar goedkoper dan de Be quiete! is die iig niet.

• -The_Mask-
  • Niet online
pricewatch: EVGA GeForce GTX 960 2GB SuperSC ACX 2.0+ dat is hem dus, iets andere naam. ;)
Ik ga die voeding eens bekijken! Maar goedkoper dan de Be quiete! is die iig niet.
Ligt aan de website waar je hem koopt. ;)

Hoe goed is je Chinees, enige fatsoenlijke review van de voeding is in het Chinees.
http://www.itocp.com/htmls/14/n-5814.html

AMD Nieuwsdiscussie

• WouterL
V&A aangeboden: Skylake instap PC i3 6100 850 EVO SSD 120GB

uiteindelijk voor deze gegaan; de voeding moet hiervan vervangen worden (geen pcie connector modelletje tjernobyl). Ook moet er dan een extra 4gb latje bij. Stukje beter zo. (: Zelfs een skylake bordje.

• Elmo_b
top.
Gaat ie een stuk vrolijker van worden.
Pagina: 1