Toon posts:

Experia box V10 naar V8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben sinds kort op mezelf gaan wonen, en heb daar kpn alles in 1 besteld.

Nu is de modem die hier geleverd was, de experia box v10. Deze kan je helaas (tot zover bekend) niet bridgen om vervolgens een sterkere router aan te sluiten.

In het oude huis hadden we de experia box v8 die wel gebridged kon worden, en dus ook gebridged was.

Mijn vraag is dus als volgt:
Is het mogelijk om de huidige v10 om te wisselen voor v8 zonder problemen (zoals verlies tv, internet,etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan bel je KPN, die hebben het ding geleverd. Als zij weigeren heb je pech. Simple as that.
Of je moet een andere provider kiezen, wat overigens geen slecht idee is ;)
Dus: heb je de klantenservice al gebeld, en wat zeiden die? :)

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 08-07-2016 17:57 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 22:44
Vis er een van Marktplaats voor een tientje.

Let er wel op dat je uiteindelijk IPTV en internet wilt routeren voor een goede werking van de STBs. En dubbelcheck of bridgen nog steeds mogelijk is sinds KPN routed IPTV heeft uitgeleverd (met bijbehorende firmwareupdate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Hangt ook van je verbinding af, de V8 kan hogere snelheden niet doen, dus dat verlies je dan. Misschien dat het makkelijker is om gewoon een DMZ host als MAC adres in je modem in te voeren, dan geeft ie alles aan dat ene apparaat door. Enige wat je mist is de TR069 poort, maar die ga je denk ik niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:33
johnkeates schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 01:14:
Hangt ook van je verbinding af, de V8 kan hogere snelheden niet doen, dus dat verlies je dan.
Dan heb je het over hogere snelheden die helemaal nog niet geleverd worden door KPN?
De V8 doet het hier probleemloos en op volle snelheid met 500Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Wat bedoel je precies met sterkere router? voor de meeste toepassingen voldoen die dingen prima. WiFi zijn de meeste klachten over, maar dat lost je eenvoudig op door een accespoint bij te plaatsen (bijvoorbeeld dat ding van KPN zelf voor 50 euro - google KPN accespoint en je vind hem wel).

Als het om glasvezel internet gaat kun je de experiabox er trouwens helemaal tussen weg halen en alleen laten staan voor het bellen (als je dat hebt). kijk maar eens op netwerkje.com. Moet je wel zelf de kennis voor hebben en dus een router kopen die het instellen van routed IPTV ondersteunt.

Maar nogmaals dat is vooral voor de tweaker die het echt leuk vind of extreme dingen wil. Voor de meeste thuis gebruikers is die box prima en ben je beter af met het bij plaatsen van een AP (90% van de posts met klachten die ik lees over standard provider hardware is WiFi gerelateerd, wat je beter kan oplossen met het bij plaatsen van een AP dan het vervangen van de router.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 07:25:
[...]

Dan heb je het over hogere snelheden die helemaal nog niet geleverd worden door KPN?
De V8 doet het hier probleemloos en op volle snelheid met 500Mbit.
Waarschijnlijk gaat het over DSL. En daar wel degelijk verschil in. Ik heb geen ervaring met de V8 maar de V9 gaat niet hoger dan 80Mbit per aderpaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De v8 is op deze chip gebaseerd: http://www.electronicsdat...6e490000a4.pdf?format=pdf met een goedkope basic realtek switch voor de lan poorten of een setje PEF7071v phy's.

Met andere woorden: als DSL modem gaat dit ding niet veel meer trekken dan 100Mbit. Stel dat je fiber hebt, dan ben je vooral beperkt tot de snelheid van de switchchip of de wan-lan forward snelheid van de XWAY chip. Die kan nog wel eens een paar honderd mbit doorpompen. Maar dan is het dus geen modem en hoef je het ding dus eigenlijk niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 09:38
De V10 wordt alom genoemd en gevraagd door klanten die een V8 of v9 hebben. 6 antennes en dualband. 802.11 AC, etc....

Ik zou em gewoon houden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:51:
Hallo,
Ik ben sinds kort op mezelf gaan wonen, en heb daar kpn alles in 1 besteld.

Nu is de modem die hier geleverd was, de experia box v10. Deze kan je helaas (tot zover bekend) niet bridgen om vervolgens een sterkere router aan te sluiten.
Wat wil je concreet doen dat de Experiabox (volgens jou) niet kan :?

Als het gaat om de WiFi (dat idd allesbehalve slecht is bij de v10, iets minder dan een Archer C7 / AC66U, maar ontloopt elkaar weinig en is ivm ontbreken externe antennes een stuk beter idiot-proof) kun je mocht het ontoereikend zijn gewoon een AP erachter zetten, dan hoef je niets te bridgen op de Experiabox. Evt kun je een router ook als AP inzetten.

Sowieso, als die Experiabox je hele huis niet trekt zit het er dik in dat een dure losse router het ook niet doet. Je probleem is 9 van de 10 keer demping en de oplossing is niet een idioot zware dure router in de meterkast, maar gewoon meerdere AP's die niet eens bijzonder hoge prestaties hoeven te hebben, zolang ze maar op de juiste plek staan - een doorsnee 2x2 MiMo APtje doet met WiFi-ac bij een goede client in dezelfde ruimte toch al 500Mbps netto.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikcool
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 15:08
Ik zou juist blij zijn als ik een V10 had. Ik heb nu een V8 waarvan de wifi heel sloom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-10 18:45

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Erikcool schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:46:
Ik zou juist blij zijn als ik een V10 had. Ik heb nu een V8 waarvan de wifi heel sloom is.
Fiberdordrecht (@fiberdordrecht) heeft getweet om 7:31 PM on zo, jul. 10, 2016:@Telfort

Wanneer kan je nu eindelijk een Experia V10 krijgen IPV V8 ?
https://twitter.com/fiber...s/752193525480099841?s=01

[ Voor 5% gewijzigd door MCP cloud op 11-07-2016 13:02 ]