videos die automatisch laden op de frontpage

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:26

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Lieve adjes,

Ik zie dat bij artikelen op de FP waar een video van tweakers zelf staat (bijv een review) de video automatisch geladen wordt. Dit is natuurlijk leuk op een desktop, maar op mijn telefoon via 4G ben ik er niet zo blij mee dat er 720p filmpjes automatisch gedownload worden als ik een stuk tekst aan het lezen ben.

Soms zie je het ook niet eens als de video onderaan de pagina staat. Zit je lekker te lezen ben je ineens 90mb van je databundel kwijt. Kortom; kan dit gefixt worden?

youtube.com/@hisrep

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

crisp

Devver

Pixelated

Het preloaden van video's gaan we bij de eerstvolgende release uitzetten. Het gedrag is inconsistent tussen browsers (sommigen preloaden de eerste 10 seconden, anderen weer de hele video) en valt verder ook niet te sturen...

Intentionally left blank

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
LA - SB

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Is het niet mogelijk dit alleen op de mobiele browsers uit te zetten? Mij lijkt dat dit nog wel te controleren moet zijn. Het probleem doet zich trouwens bij mij voor onder Edge op Windows 10 Mobile.

youtube.com/@hisrep

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

DeNachtwacht schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:42:
Is het niet mogelijk dit alleen op de mobiele browsers uit te zetten? Mij lijkt dat dit nog wel te controleren moet zijn. Het probleem doet zich trouwens bij mij voor onder Edge op Windows 10 Mobile.
Het is praktisch niet mogelijk om te bepalen of een bezoeker via een mobiel netwerk browsed of niet. Dergelijje uitzonderingen zijn meestal ook niet wenselijk.

Intentionally left blank

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het ging 'm om de browser. Die identificatie is makkelijk te achterhalen, iig voor Android en iOS. Windows Mobile durf ik niet te zeggen, die UA ken ik niet.

Maar dat het algemeen uit gaat is ook wel fijn eigenlijk, want als je video van te voren geladen wordt en je wilt eigenlijk een andere resolutie, is je computer/mobiel deze weer aan het binnenhalen. Zonde van de bandbreedte.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nee, het ging 'm om de databundel, dus browser-detectie is dan niet de juiste methode ;) (browser-detectie is eigenlijk nergens een goede methode voor)

Intentionally left blank

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:31:
[...]

Nee, het ging 'm om de databundel, dus browser-detectie is dan niet de juiste methode ;) (browser-detectie is eigenlijk nergens een goede methode voor)
Ja dat klopt maar alsnog liever af en toe niet pre-loaden via wifi op de mobiel, dan standaard databundel leegtrekken zonder dat je het in de gaten hebt. Dus ik bedoelde wel degelijk browserdetectie. Maargoed, enig idee wanneer dit uitgerold wordt?

youtube.com/@hisrep

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

a.s. dinsdag is de eerstvolgende release :)

Intentionally left blank

Pagina: 1