Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_01
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 18:04
Dag Tweakers

Al enkele weken zit ik te sukkelen om mijn Dell U2515H deftig icm een Mac Mini Late 2012 te laten werken.
Ik ben ook in het bezit van een WD Thunderbolt Duo. Het schijfstation is verbonden via thunderbolt en dan het scherm via displayport aan het schijfstation.

Van bij de start kreeg ik al artefacten en aan-uit flikkeringen van het beeldscherm. Aangezien ik het 2dehands had gekocht dacht ik mogelijks problemen met het scherm zelf. Laten retourneren en alles bleek prima te werken.

Dan een tijdje het scherm via HDMI aangesloten, hierbij is de resolutie niet optimaal, maar de artefacten verdwenen wel. Spijtig genoeg nog steeds het sporadisch aan-uit gaan.

Als laatste stap heb ik afgelopen week een nieuwe displayport van accell besteld, aangezien ik las dat bij slechte kabels er soms problemen zijn (een enkele connector op de poort mag niet doorverbonden zijn). Juist aangesloten, en jep opnieuw problemen.

Dan het schijfstation uit de keten verwijderd en nu lijken de problemen plots opgelost :o.
Ik vermoed dus een gebrek aan bandbreedte om alles aan te sturen.

Zelfde opstelling met een Full HD scherm over displayport gaf geen problemen.

Nu dus mijn vraag of er anderen zijn met gelijkaardige opstelling. Ik zou natuurlijk alles werkend willen krijgen.
Was wel van plan om in de toekomst een MacBook aan te schaffen, maar alles werkte voorheen prima en vind het maar stom om voor dit probleem zoveel geld uit te geven.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Henry_01 op 08-07-2016 20:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:56
Misschien een rare vraag maar is de WD wel op randaarde aangesloten? Zo nee probeer dat eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_01
De adapter van de WD bevat geen aardlekstekker, onmogelijk dus.

[ Voor 21% gewijzigd door Henry_01 op 08-07-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een Mac mini uit 2012 en een U2515H en had last van artifacten:
Cubix in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 21"

Ik heb ze nu al een hele tijd niet meer gezien. Verbonden middels de meegeleverde DP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Deze oplossing (G5amo, onderaan) al geprobeerd?

https://discussions.apple.com/thread/7204377

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_01
Yep,geprobeerd en geen oplossing, ook aangezien hij de WD helemaal achteraan heeft hangen en ik tussenin.
Pagina: 1