Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:12
Ik zet het volgende even in members only tags, omdat ik vind dat dit niet zichtbaar hoeft te zijn voor allerlei zoekopdrachten. Ik gebruik op veel plekken dezelfde nickname.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Frans92 op 08-07-2016 14:46 ]

XBL: DonFrans

Beste antwoord (via Frans92 op 08-07-2016 14:57)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:01
Ja. Je hebt in beginsel recht op een uitkering. Overleg even met je UWV contactpersoon over vrijstelling van sollicitatieplicht. Indien niet, dan weet je in elk geval al waar een sollicitatie heen gaat, namelijk het UWV, want dan belast je de rest van werkgevend Nederland niet.
naitsoezn schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:55:
Twee weken via het uitzendbureau werken geen optie ipv een uitkering? O-)
Dat moet je voor de gein eigenlijk eens proberen als je 1) wat ouder bent, 2) werk op niveau zoekt, 3) voor twee weken beschikbaar bent.

Zelfs met alleen 3) werkt het niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Rukapul op 08-07-2016 14:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 16:20

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 08-07-2016 14:47 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bel het UVW eens of ga er langs :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-06 08:31

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
Question Mark schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:46:
Members only:
Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om op gesprek te moeten ergens terwijl je al weet dat het niets gaat worden. Zonde van de tijd van het desbetreffende bedrijf.
gambieter schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:47:
Bel het UVW eens of ga er langs :)
Is een goede optie. Doe ik als ik er niet uitkom.
Icephase schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:48:
Members only:
Dat is geen optie. Het gaat om een opleidingstraject. Het traject begint dan pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Frans92 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:52:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om op gesprek te moeten ergens terwijl je al weet dat het niets gaat worden. Zonde van de tijd van het desbetreffende bedrijf.
Denk je echt dat je uitgenodigt gaat worden als je in je sollicitatie al meld dat je slechts twee weken beschikbaar bent? ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Ja. Je hebt in beginsel recht op een uitkering. Overleg even met je UWV contactpersoon over vrijstelling van sollicitatieplicht. Indien niet, dan weet je in elk geval al waar een sollicitatie heen gaat, namelijk het UWV, want dan belast je de rest van werkgevend Nederland niet.
Dat moet je voor de gein eigenlijk eens proberen als je 1) wat ouder bent, 2) werk op niveau zoekt, 3) voor twee weken beschikbaar bent.

[ Voor 39% gewijzigd door Rukapul op 08-07-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Geen recht op transitievergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Dat is denk ik de reactie van het UWV.

Trouwens als je in augustus wat sollicitaties uitstuurt heeft denk ik niet tot gevolg dat je dan ook al binnen twee weken op gesprek mag. Sowieso, wij krijgen wel eens brieven binnen beginnende: "Ik stuur u deze sollicitatie omdat het moet van X/Y/Z werk-traject". Dan weet iedereen waar hij aan toe is en blij met een afwijzing.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Rukapul schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:56:
[...]

offtopic:
Er stond niets over het type werk, en leeftijd kon ik ook niet direct opmaken uit z'n post (al denk ik dat de 92 in z'n username niet op z'n leeftijd zal slaan), maar in elk geval is niet geschoten altijd mis en voor 2 week zou ik persoonlijk niet zoveel eisen hebben aan niveau. Maar goed, een uitkering is makkelijker natuurlijk :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
Question Mark schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:54:
[...]

Denk je echt dat je uitgenodigt gaat worden als je in je sollicitatie al meld dat je slechts twee weken beschikbaar bent? ;)
Goede tip :).
Zie ik niet gebeuren (zoals Rukapul ook al aangeeft).
Rukapul schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:56:

[...]

Bedankt! Dit is het antwoord wat mij het beste helpt in dit geval.
Icephase schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:58:
Geen recht op transitievergoeding?
Kan ik het over hebben met HR. Die spreek ik komende week. Maar wellicht ben ik te kort in dienst (1 jaar).

Ik ben geholpen met mijn situatie, waarvoor dank iedereen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
bombadil schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:59:
[...]

Dat is denk ik de reactie van het UWV.

Trouwens als je in augustus wat sollicitaties uitstuurt heeft denk ik niet tot gevolg dat je dan ook al binnen twee weken op gesprek mag. Sowieso, wij krijgen wel eens brieven binnen beginnende: "Ik stuur u deze sollicitatie omdat het moet van X/Y/Z werk-traject". Dan weet iedereen waar hij aan toe is en blij met een afwijzing.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Je moet voor een WW-uitkering 'direct beschikbaar zijn voor betaald werk'. http://www.uwv.nl/particu...-een-ww-uitkering-krijgen
TS is dat feitelijk niet, omdat hij na 2 weken alweer een andere verplichting heeft.

Kan me dus voorstellen dat de hele discussie rondom het al dan niet solliciteren niet overbodig is, omdat de aanvraag sowieso zal worden afgekeurd. Enige met het definitieve antwoord: UWV. Bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
Icephase schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:04:
Je moet voor een WW-uitkering 'direct beschikbaar zijn voor betaald werk'. http://www.uwv.nl/particu...-een-ww-uitkering-krijgen
TS is dat feitelijk niet, omdat hij na 2 weken alweer een andere verplichting heeft.

Kan me dus voorstellen dat de hele discussie rondom het al dan niet solliciteren niet overbodig is, omdat de aanvraag sowieso zal worden afgekeurd. Enige met het definitieve antwoord: UWV. Bellen dus.
Dit beschouw ik ook als de enige oplossing na alle antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb recent een zelfde soort situatie gehad.
Ik kan je aanraden erg goed op te letten wat je er allemaal voor moet doen.

Het UWV zal in geval van ww tegenwoordig wel inkomsten opgave van je willen. En wel zolang totdat je volgens het UWV niet meer financieel werkloos bent. Lever je geen inkomstenopgave in dan zal je geen ww ontvangen en zal je opgebouwde periode vervallen. Ook als jezelf aangeeft niet meer werkloos te zijn betekend dit niet dat je niet meer werkloos bent. Zolang er een bepaald verschil zit in je inkomen zal je volgens het UWV werkloos zijn.

De sollicitatie pplicht is makkelijk. gewoon wat netwerk zaken registreren. Ook langsgaan voor koffie bij nieuwe werkgever kan je aandragen als activiteit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 08-07-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online

Feitelijk kun je dan twee weken werken. Dat scheelt het UWV twee weken uitkeren. Direct zegt niets over de duur natuurlijk.

Wellicht is het nu anders, dus checken bij het UWV kan geen kwaad, maar die drie weken die ik vorig jaar met WW wilde overbruggen moesten toch echt gevuld worden met sollicitaties. En toen ik opperde dat ik dan maar wat netwerklunches met vrienden moest regelen toen zei de UWV medewerker dat dit inderdaad een mogelijkheid is (met een halve knipoog erbij). Tegen mijn vader die niet al te ver voor zijn pensioen werkloos werd zei de medewerker op fluisterende toon: "ik mag het niet zeggen, maar de kans dat u ergens aangenomen wordt is nihil. Maak het uzelf dus niet te moeilijk."

Het UWV is natuurlijk niet gek. Die weten dat als je boven een bepaalde leeftijd bent of als je maar enkele weken beschikbaar bent, dat de kans dat je succesvol bent heel gering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
freggell schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:07:
Ik heb recent een zelfde soort situatie gehad.
Ik kan je aanraden erg goed op te letten wat je er allemaal voor moet doen.

Het UWV zal in geval van ww tegenwoordig wel inkomsten opgave van je willen. En wel zolang totdat je volgens het UWV niet meer financieel werkloos bent. Lever je geen inkomstenopgave in dan zal je geen ww ontvangen en zal je opgebouwde periode vervallen. Ook als jezelf aangeeft niet meer werkloos te zijn betekend dit niet dat je niet meer werkloos bent. Zolang er een bepaald verschil zit in je inkomen zal je volgens het UWV werkloos zijn.

De sollicitatie pplicht is makkelijk. gewoon wat netwerk zaken registreren. Ook langsgaan voor koffie bij nieuwe werkgever kan je aandragen als activiteit
Bedankt voor het delen van je ervaring. Geeft al een beeld van wat ik kan verwachten.
Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:07:
Members only:
Members only:
Roenie schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:12:
[...]
Feitelijk kun je dan twee weken werken. Dat scheelt het UWV twee weken uitkeren. Direct zegt niets over de duur natuurlijk.

*knip* vanwege lengte post
Ik ga het inderdaad checken bij het UWV. Dat lijkt me echt de beste oplossing.

Wat mij betreft mag er ook een slotje op komen, aangezien mijn vraag beantwoord is. Nogmaals bedankt iedereen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
@Floppus: dan heb je 'mazzel' gehad. Ik ken dus echt voorbeelden waarbij ook uitzendbureaus geen werk hadden en het ook bij voorbaat al als kansloos afdeden. De ene keer ging het om een te korte periode. De andere keer om overgekwalificeerd zijn. Uitzendbureaus werken bij voorkeur met hun pool van mensen die langdurig voor hen werken aangevuld met ongekwalificeerden zoals scholieren.

Overigens heb je zelfs bij werk mogelijk nog steeds recht op aanvullende WW om de terugval in salaris op te vangen.

WW is de smeerolie van de flexibele arbeidsmarkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 08-07-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Frans92 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:16:
[...]...Ik ga het inderdaad checken bij het UWV. Dat lijkt me echt de beste oplossing...
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-06 21:21
En bij je huidige werkgever vragen of je twee weken langer mag blijven, is dat ook solliciteren? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BB-One op 08-07-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
BB-One schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:31:
En bij je huidige werkgever vragen of je twee weken langer mag blijven, is dat ook solliciteren? ;)
Scherp :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brambulance2
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-06 14:03
Hi, bij mijn laatste overgang van werkgever ook 2 weken WW aangevraagd. Was geen probleem, en ook geen verzoek gehad om sollicitaties uit te sturen. Gewoon aanvragen, en volgens mij kon je al aan geven dat je een nieuwe baan had per X datum tijdens de aanvraag zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
Brambulance2 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:39:
Hi, bij mijn laatste overgang van werkgever ook 2 weken WW aangevraagd. Was geen probleem, en ook geen verzoek gehad om sollicitaties uit te sturen. Gewoon aanvragen, en volgens mij kon je al aan geven dat je een nieuwe baan had per X datum tijdens de aanvraag zelf.
Dat zou natuurlijk helemaal perfect zijn! Hopelijk mag ik het ook invullen bij mijn aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Blijf het apart vinden dat je blijkbaar wel bereid bent tijd en moeite te steken in een post op een forum en reacties te geven op allerlei suggesties maar even bellen met het UWV en het gewoon te regelen (wat toch écht de meest voor de hand liggende optie zou moeten zijn) is dan teveel moeite ofzo?

Kom op man, kom 's in de benen en regel dat je inkomsten krijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
Icephase schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:46:
Blijf het apart vinden dat je blijkbaar wel bereid bent tijd en moeite te steken in een post op een forum en reacties te geven op allerlei suggesties maar even bellen met het UWV en het gewoon te regelen (wat toch écht de meest voor de hand liggende optie zou moeten zijn) is dan teveel moeite ofzo?

Kom op man, kom 's in de benen en regel dat je inkomsten krijgt!
Mag ik mij niet voorbereiden op iets wat voor mij compleet nieuw is? Is dit forum niet bedoeld om elkaar te helpen?

Ik ben je dankbaar voor je suggesties, maar deze laatste reactie vind ik gewoonweg niet noodzakelijk.

EDIT: bovendien heb ik, zoals vermeld in de OP, nog voor 5 weken een baan. Het is dus nog niet meteen noodzakelijk om het aan te vragen.

[ Voor 9% gewijzigd door Frans92 op 08-07-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Frans92 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:50:
[...]

Mag ik mij niet voorbereiden op iets wat voor mij compleet nieuw is? Is dit forum niet bedoeld om elkaar te helpen?

Ik ben je dankbaar voor je suggesties, maar deze laatste reactie vind ik gewoonweg niet noodzakelijk.
Ja heel goed dat je je voorbereidt, dat zeg ik juist! Alleen ben je hier aan het verkeerde adres, de enige die je echt kan helpen is het UWV. Het forum is bedoeld om elkaar te helpen, daarom geef ik je juist dit advies.

En ik vond de reactie jammer genoeg voor jou wél even noodzakelijk... het komt namelijk een beetje over alsof je geen zin hebt om iets voor je geld te gaan doen in die 2 weken (lekker gratis vakantie) en hier op zoek was naar tips hoe je het UWV voor de gek kon houden. Misschien zit ik mis, en ik verwacht ook niet dat je me gelijk geeft maar dit is wel hoe het op mij overkomt op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
Icephase schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:54:
[...]

Ja heel goed dat je je voorbereidt, dat zeg ik juist! Alleen ben je hier aan het verkeerde adres, de enige die je echt kan helpen is het UWV. Het forum is bedoeld om elkaar te helpen, daarom geef ik je juist dit advies.

En ik vond de reactie jammer genoeg voor jou wél even noodzakelijk... het komt namelijk een beetje over alsof je geen zin hebt om iets voor je geld te gaan doen in die 2 weken (lekker gratis vakantie) en hier op zoek was naar tips hoe je het UWV voor de gek kon houden. Misschien zit ik mis, en ik verwacht ook niet dat je me gelijk geeft maar dit is wel hoe het op mij overkomt op deze manier.
Dan interpreteerde ik je reactie verkeerd. My bad.

Ik zoek zeker geen gratis vakantie, maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat ik voor twee weken werk heb via een UWV, uitzendbureau o.i.d.
Maar het is mij duidelijk, ik moet gewoon contact opnemen met het UWV. Met hen kom ik verder. Die conclusie had ik een paar posts geleden al getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 11:51
Het UWV gaat echt jou niet houden aan de sollicitatieplicht als je al een nieuwe baan hebt voor een periode van twee weken.

Ik zelf heb langer in de WW gezeten en het UWV is vrij laks als het gaat om het controleren.

En als je niet zeker weet zet je twee keer "Netwerk Gesprek" in je werkmap en je bent klaar.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Gewoon UWV bellen of aanmelden voor een uitkering.
Vervolgens berichtje sturen dat je per 1 september al wat hebt, zeker als je in de ICT zit enzo kan je aangeven dat daar geen mensen voor 2 weken worden aangenomen.

Gaan ze waarschijnlijk zeggen dat je geen moeite hoeft te doen.
Anders gewoon aanmelden op de 1e dag dat je werkeloos bent, en vervolgens heb je 1 week voor je CV en daarna meld je gewoon dat je al wat gevonden hebt 1 week later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 12:22
Icephase schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:48:
Members only:
Omdat TS onvrijwillig werkloos is over die twee weken. Krachtens WW heeft hij dan recht op een uitkering.
Feitelijk is TS wel beschikbaar voor arbeid in die twee weken, dus ook dat is geen reden om niet tot uitkering over te gaan over een periode waarover TS onvrijwillig werkloos is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

TS is direct beschikbaar voor werk vanaf het moment dat hij zonder werk zit. Weliswaar maar voor 2 weken, maar hij is direct beschikbaar

TS heeft gewoon zijn premie betaald en heeft dus gewoon recht op die WW. Ze mogen in hun handjes knijpen dat ze hem maar voor 2 weken hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Twee zielen, één gedachte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 686983

rr7r schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:06:
[...]

Omdat TS onvrijwillig werkloos is over die twee weken. Krachtens WW heeft hij dan recht op een uitkering.

[...]
Is dat echt zo?
Heeft men recht op WW wanneer iemand een tijdelijk contract afsluit?
Je kiest dan toch vrijwillig voor een contract met een vastgestelde einddatum en je hebt dan alle tijd om int te spelen op die einddatum?

(Ik kan me voorstellen dat dit een argument van het UWV kan zijn om geen uitkering te geven, ik weet ook dat niet iedereen in de praktijk veel te kiezen en te willen heeft m.b.t. tijdelijke contracten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:35
Anoniem: 686983 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:13:
[...]

Is dat echt zo?
Heeft men recht op WW wanneer iemand een tijdelijk contract afsluit?
Je kiest dan toch vrijwillig voor een contract met een vastgestelde einddatum en je hebt dan alle tijd om int te spelen op die einddatum?

(Ik kan me voorstellen dat dit een argument van het UWV kan zijn om geen uitkering te geven, ik weet ook dat niet iedereen in de praktijk veel te kiezen en te willen heeft m.b.t. tijdelijke contracten)
Meen je dit?

Ik heb nog geen baas gehad die mij direct een contract voor onbepaalde tijd heeft gegeven.

Ik denk dat ook meer dan de helft van werkend Nederland een contract met bepaalde tijd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686983

Waarom niet?
mathy_ schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:27:
Ik heb nog geen baas gehad die mij direct een contract voor onbepaalde tijd heeft gegeven.
Dat doet niets af aan het feit dat je hier vrijwillig voor kiest. En je in zekere zin niet onvrijwillig werkeloos bent als dat contract afloopt.

(Nogmaals, ik begrijp dat het in de praktijk niet altijd zo simpel is en dat een sollicitant soms geen alternatief kan kiezen voor een tijdelijk contract. Ik speel nu even advocaat van het UWV om niet te hoeven uitkeren)
mathy_ schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:27:

Ik denk dat ook meer dan de helft van werkend Nederland een contract met bepaalde tijd heeft.
Dat kan best maar betekent niet dat de wetgeving m.b.t. tot WW hier meteen op aangepast is.
Daarbij was het een vraag van me, ik wilde weten of iemand recht heeft op WW als hij/zij een tijdelijk contract heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 686983 op 08-07-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevalkig ervaring met een dergelijke situatie. Gewoon WW aanvragen. En netjes opgeven als je weer aan het werk gaat. Dat je weer verdiend met full time werken wil het UWV ook weten, want als je met je nieuwe baan minder dan 80% verdiend van je vorige baan (obv zelfde aantal uren) dan vullen zij de rest aan :)
Dat doen ze tot je geen recht meer hebt op een uitkering, OF wanneer je twee maanden meer dan die 80% hebt verdiend. In beide gevallen stopt de uitkering.

Kortom: gewoon aanmelden, en wel zsm. Wordt je ook uitgenodigd voor een intakegesprek door een werkcoach enzo, daar moet je ff op reagen dat je al een nieuwe baan hebt, dan hoeft dat niet. En simpelweg ff situatie uitleggen. Eerste maand moet je een viertal taken doen om aan werk te komen, die zijn simpel. Alles gaat via internet en pas na een maand of drie mag je een keer echt op gesprek komen, maar dat is voor jou dus niet relevant.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Anoniem: 686983 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:40:

[...]

Waarom niet?

[...]

Dat doet niets af aan het feit dat je hier vrijwillig voor kiest. En je in zekere zin niet onvrijwillig werkeloos bent als dat contract afloopt.

(Nogmaals, ik begrijp dat het in de praktijk niet altijd zo simpel is en dat een sollicitant soms geen alternatief kan kiezen voor een tijdelijk contract. Ik speel nu even advocaat van het UWV om niet te hoeven uitkeren)

[...]

Dat kan best maar betekent niet dat de wetgeving m.b.t. tot WW hier meteen op aangepast is.
Daarbij was het een vraag van me, ik wilde weten of iemand recht heeft op WW als hij/zij een tijdelijk contract heeft.
Je hebt dan gewoon recht op WW. Het is zelfs zo dat wanneer je een vast contract opgeeft voor een tijdelijk contract, waarbij er een reëel vooruitzicht is op tenminste zes maanden dienstverband, en je wordt in je proeftijd in de eerste maand ontslagen, dat dat wordt gezien als onvrijwillig werkloos. http://www.intermediair.n...l-niet-altijd-recht-op-ww

Enerzijds zou je kunnen stellen: je hebt zelf het risico aanvaard. Anderzijds, je moet ook willen dat er sprake is van arbeidsmobiliteit. Anders wordt de arbeidsmarkt nog meer vastgeroest dan het nu al is.

[ Voor 10% gewijzigd door rr7r op 08-07-2016 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 09:35
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:56:
Gewoon UWV bellen of aanmelden voor een uitkering.
Vervolgens berichtje sturen dat je per 1 september al wat hebt, zeker als je in de ICT zit enzo kan je aangeven dat daar geen mensen voor 2 weken worden aangenomen.

Gaan ze waarschijnlijk zeggen dat je geen moeite hoeft te doen.
Anders gewoon aanmelden op de 1e dag dat je werkeloos bent, en vervolgens heb je 1 week voor je CV en daarna meld je gewoon dat je al wat gevonden hebt 1 week later.
Bij het UWV moet je 1 ding nooit doen, en dat is slapende honden wakker maken.

Zoals Shadowhawk zegt als laatste. Je vraagt je uitkering aan. Als die is goedgekeurd begint je sollicitatieplicht, aan het einde van die week bel je naar je contactpersoon en geef je aan dat je per datum x in dienst kan bij een nieuwe werkgever. UWV is dan heel blij voor je en feliciteerd je, zetten je uitkering stop per die datum. Jij kan dan aan het werk bij het nieuwe bedrijf en het UWV kan weer verder gaan met mij pesten :r

[ Voor 3% gewijzigd door MrXzombie op 08-07-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

*knip* zo'n aavallende toon naar anderen in de discussie heeft niets met constructief bijdragen te maken en alles met flamen

[ Voor 101% gewijzigd door Rukapul op 10-07-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Maak ook de afweging of de nu opgebouwde ww het waard is om op te offeren, voor die 2 weken uitkering.
Stel je komt op het nieuwe bedrijf om wat voor reden dan ook op straat te staan heb je "niks".
Heb je het geld echt nodig? Of is het meer " want ik heb er recht op"

En als ik even snel tel, is hey over 5 weken bouwvak toch? Vast wel dat ze dan ergens 2weken mensen kunne gebruiken.
Zal geen hooggeschoold werk zijn,maar als je wilt werken.....

Ik zou het aangrijpen als kans om eens 2 weken eens iets heel anders te doen dan wat je normaal doet.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
MaD_co schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:51:
Maak ook de afweging of de nu opgebouwde ww het waard is om op te offeren, voor die 2 weken uitkering.
Stel je komt op het nieuwe bedrijf om wat voor reden dan ook op straat te staan heb je "niks".
Incorrect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Excuses... Ik dacht dat dit zo in zijn werk ging..
Moet dan ook zeggen dat ik hier gelukkig nog niet mee te maken heb gehad

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:44

Cyphax

Moderator LNX
Icephase schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:51:
[...]

O ben jij er zo één? Dus premie moeten betalen vind je prima zolang je het er maar 'uit' haalt?
Ik denk dat het punt is dat je van een mug een olifant maakt. :)
Als je het nou had over iemand die aan het proberen was zoveel mogelijk ww te trekken voor ie weer aan het werk ging, dan was het wat anders. Context matters. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Edit: Lama.

[ Voor 100% gewijzigd door engessa op 08-07-2016 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

O ben jij er zo één? Dus premie moeten betalen vind je prima zolang je het er maar 'uit' haalt? Wordt lekker als iedereen zo denkt, gatverdamme wat een misselijkmakende gedachtegang. Recht op WW heeft niets maar dan ook niets te maken met het feit of je al dan niet premie hebt betaald, en gelukkig maar!
"Ze mogen in hun handjes knijpen..." --> wie bedoel je in vredesnaam met "ze"? En waarom deze opmerking? Wees blij dat we als samenleving zorgen voor de mensen die dat -om wat voor reden dan ook- niet kán. Ik betaal liever 2 jaar voor iemand die niet kan werken dan 2 weken voor iemand die niet wil... (Disclaimer: ik zeg hiermee niet dat ik denk dat TS niet wil!)
Jij hebt het duidelijk niet begrepen. Iemand die niet kan werken krijgt geen WW, maar WIA, WAjong of bijstand (dat laatste is afhankelijk van het gezinsinkomen).
En ja, je betaalt als werkende premie, zodat je WW krijgt als je tijdelijk zonder werk komt te zitten. Dat is nou net het hele idee achter WW. Daar is niets misselijkmakende aan. Zo werkt dat nou eenmaal.

Roep dan gewoon niets, in plaats van zo''n hoop onzin. Daar heeft niemand wat aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 08-07-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 15:49
Mijn eerste gedachten was: voor twee weken ww aanvragen loont dat de moeite? Die twee weken overleef je waarschijnlijk wel, maar als je er recht op hebt waarom ook niet :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Puch-Maxi schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:53:
Mijn eerste gedachten was: voor twee weken ww aanvragen loont dat de moeite? Die twee weken overleef je waarschijnlijk wel, maar als je er recht op hebt waarom ook niet :).
2 weken is vaak toch bijna 1000 euro wat je netto misloopt aan inkomsten. Ja, dat is zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:32
Het kost je mogelijk wel een maand van je opgebouwde WW rechten verwacht ik. Als je het makkelijk zou kunnen trekken zou ik denk ik niet eens een aanvraag doen, maar die WW rechten gewoon laten staan mocht je ooit op een punt komen dat je er langere tijd van gebruik moet gaan maken. Heb er zelf 1x mee te maken gehad een faillissement van mijn werkgever en het is best wat gedoe bij het UWV om alles aan het lopen te krijgen.

Tenzij het natuurlijk geen opgebouwde rechten kost, dan zou ik het uiteraard wel aanvragen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 09-07-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

WW rechten blijven vziw gewoon. Als je WW getrokken hebt, weer aan het werk gaat en daarna weer werkloos wordt (na minimaal een half jaar gewerkt te hebben) wordt een evt nieuwe werkloosheid weer als een nieuw geval gezien en heb je dus recht op volledige WW rechten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
The Eagle schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:19:
WW rechten blijven vziw gewoon. Als je WW getrokken hebt, weer aan het werk gaat en daarna weer werkloos wordt (na minimaal een half jaar gewerkt te hebben) wordt een evt nieuwe werkloosheid weer als een nieuw geval gezien en heb je dus recht op volledige WW rechten :)
Het is al weer enkele jaren geleden, maar ik meen dat ik na mijn WW destijds, +- 2 maand, van mijn 8 maanden waarvoor ik rechten opgebouwd had er in het overzicht op mijn UWV toch echt 2 kwijt was, en er nog 6 over had nadat ik weer aan het werk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat kan best. Maar tot een half jaar na dato beschouwt het UWV een voor jou nieuwe werkloosheid als het zelfde werkloosheidsgeval. Pas na een half jaar beginnen ze opnieuw met rekenen. Dus jouw en mijn antwoord sluiten elkaar niet uit; ze bevestigen elkaar zelfs indirect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]

O ben jij er zo één? Dus premie moeten betalen vind je prima zolang je het er maar 'uit' haalt?
Hoe kom je tot die vreemde conclusie? Er wordt aangegeven dat TS recht heeft op WW omdat hij gewoon jarenlang elke maand premie betaald heeft. En dat verhaal klopt gewoon.

Vervolgens trek jij de conclusie dat men het betalen van premie alleen maar prima vindt zolang dat geld eruit gehaald wordt? Op basis van welke informatie trek jij die conlcusie nu? Er wordt nergens, maar dan nergens gessugereerd dat het daarom te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Dennism schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 09:12:
Het kost je mogelijk wel een maand van je opgebouwde WW rechten verwacht ik. Als je het makkelijk zou kunnen trekken zou ik denk ik niet eens een aanvraag doen, maar die WW rechten gewoon laten staan mocht je ooit op een punt komen dat je er langere tijd van gebruik moet gaan maken. Heb er zelf 1x mee te maken gehad een faillissement van mijn werkgever en het is best wat gedoe bij het UWV om alles aan het lopen te krijgen.

Tenzij het natuurlijk geen opgebouwde rechten kost, dan zou ik het uiteraard wel aanvragen.
Wanneer hij een halfjaar weer werkzaam is geweest, begint hij weer met een 'schone lei'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 09:15
Wees blij dat we als samenleving zorgen voor de mensen die dat -om wat voor reden dan ook- niet kán. Ik betaal liever 2 jaar voor iemand die niet kan werken dan 2 weken voor iemand die niet wil... (Disclaimer: ik zeg hiermee niet dat ik denk dat TS niet wil!)
Samenleving betaalt niet voor dit, de ww is een werknemers verzekering, die alleen betaalt wordt door werknemers/werkgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
rr7r schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 16:48:
[...]

Wanneer hij een halfjaar weer werkzaam is geweest, begint hij weer met een 'schone lei'.
Maar was is een schone lei in deze.

Stel ik werk 12 jaar, en heb dus 12 maand WW rechten opgebouwd. Nu raak ik werkloos en zit 2 maand in de WW voordat ik weer aan het werk raak. Ik verbruik dan 2 maand van mijn rechten, en zou er nog 10 over hebben. Daarna krijg ik weer een jaar contract en deze wordt na een jaar niet doorgezet en dus raak ik weer in de WW. Is mijn schone lei dan dat ik weer 11 maand WW rechten heb (10 die over waren + 1 maand van het jaar contract) of 13 maand (schone lei dus volledig werkverleden telt weer mee).

Als het eerste geval de juiste is in deze zou dan mijn inziens namelijk nu voor 2 weken 1 maand WW recht gebruiken mogelijk in de toekomst helemaal niet zo slim blijken. In het 2de geval natuurlijk wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 09-07-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:34:
[...]

Jij hebt het duidelijk niet begrepen. Iemand die niet kan werken krijgt geen WW, maar WIA, WAjong of bijstand (dat laatste is afhankelijk van het gezinsinkomen).
En ja, je betaalt als werkende premie, zodat je WW krijgt als je tijdelijk zonder werk komt te zitten. Dat is nou net het hele idee achter WW. Daar is niets misselijkmakende aan. Zo werkt dat nou eenmaal.

Roep dan gewoon niets, in plaats van zo''n hoop onzin. Daar heeft niemand wat aan.
Hoho... Ik bedoel niet 'niet kunnen werken door lichamelijke beperking' maar 'niet kunnen werken omdat een geschikte baan niet voorhanden is'. Dat is óók 'niet kunnen' namelijk.

Dus niks geen onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rr7r
Dennism schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 18:05:
[...]

Maar was is een schone lei in deze.

Stel ik werk 12 jaar, en heb dus 12 maand WW rechten opgebouwd. Nu raak ik werkloos en zit 2 maand in de WW voordat ik weer aan het werk raak. Ik verbruik dan 2 maand van mijn rechten, en zou er nog 10 over hebben. Daarna krijg ik weer een jaar contract en deze wordt na een jaar niet doorgezet en dus raak ik weer in de WW. Is mijn schone lei dan dat ik weer 11 maand WW rechten heb (10 die over waren + 1 maand van het jaar contract) of 13 maand (schone lei dus volledig werkverleden telt weer mee).

Als het eerste geval de juiste is in deze zou dan mijn inziens namelijk nu voor 2 weken 1 maand WW recht gebruiken mogelijk in de toekomst helemaal niet zo slim blijken. In het 2de geval natuurlijk wel.
Schone lei was meer iets wat ik gebruikte.

Je moet het eigenlijk zo zien. Zodra je werkloos raakt wordt bepaald op hoeveel maanden je recht hebt, daarvoor moet je aan deze eisen voldoen. Nu is het zo dat wanneer je op het moment je werkloos raakt, en je hebt in de afgelopen 26 weken daaraan voorafgaand WW ontvangen, dat je oude WW uitkering herleeft. Wanneer dit langer dan 26 weken geleden dan is er geen sprake van herleving van je oude WW. Je WW duur wordt dan bepaald adhv dezelfde normen als je aanvankelijke WW duur. Eventueel eerder genoten WW maanden hebben dan dus geen invloed meer.

Hier zijn wel uitzonderingen op. Zo dacht ik dat het jaar waarin je werkloos wordt niet meegeteld in de referteperiode voor bijv. de jaren- en/of wekeneis, maar kan even geen goede bron vinden. Daarnaast kan het zijn dat eea in je nadeel werkt, maar dan mag je oude maanden weer wel meenemen volgens Judex.
[...]

O ben jij er zo één? Dus premie moeten betalen vind je prima zolang je het er maar 'uit' haalt? Wordt lekker als iedereen zo denkt, gatverdamme wat een misselijkmakende gedachtegang. Recht op WW heeft niets maar dan ook niets te maken met het feit of je al dan niet premie hebt betaald, en gelukkig maar!
"Ze mogen in hun handjes knijpen..." --> wie bedoel je in vredesnaam met "ze"? En waarom deze opmerking? Wees blij dat we als samenleving zorgen voor de mensen die dat -om wat voor reden dan ook- niet kán. Ik betaal liever 2 jaar voor iemand die niet kan werken dan 2 weken voor iemand die niet wil... (Disclaimer: ik zeg hiermee niet dat ik denk dat TS niet wil!)
Grappige post in combinatie met je "Alle generalisaties zijn FOUT!" onder je avatar.

Recht op WW heeft overigens wel iets te maken met het feit dat je premie hebt betaald, het is immers een (verplichte) werknemersverzekering. Daarnaast begrijp ik je kritiek niet. Middels de verplichte werknemersverzekering heeft TS premie betaald tegen het risico van onvrijwillige werkloosheid. TS raakt onvrijwillig werkloos en claimt op de verzekering. Het "in zijn handen knijpen" slaat, zo ver ik dat kan beoordelen, op het gegeven dat 2 weken een relatief korte periode is in vergelijking met anderen.

[ Voor 23% gewijzigd door rr7r op 09-07-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icephase schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 18:09:
[...]

Hoho... Ik bedoel niet 'niet kunnen werken door lichamelijke beperking' maar 'niet kunnen werken omdat een geschikte baan niet voorhanden is'. Dat is óók 'niet kunnen' namelijk.

Dus niks geen onzin.
Dan kun je prima werken, maar ben je dus werkeloos. Het maakt niet uit of je dat 2 weken, 2 maanden of een jaar bent. Daar betaal je dus de premie voor. Mensen zonder baan betalen die premie ook niet, want het is een verplichte werknemersverzekering en geen volksverzekering.

Ik vind een "geschikte baan" trouwens al een wat gewaagde uitspraak. Wat is geschikt en wie bepaalt dat? Ken er genoeg die niets "geschikts" konden vinden toen ze in de WW zaten en toen ze dreigden terug te vallen in de bijstand ineens spontaan een andere "geschikte" baan hadden. Toen was"onder hun niveau" ineens wel geschikt. Dat zijn dus gevallen die in de groep vallen waar jij wel graag voor zou betalen. Dat vind ik dus raar. TS regelt zelf al een nieuwe baan, nog voor hij werkeloos wordt, waardoor hij maar 2 weken geholpen hoeft te worden. Daar hoeft hij wat mij betreft niet voor gestraft te worden. Een schouderklopje lijkt mij meer op zijn plaats.

Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat jij dus niet gaat claimen als er tijdens een inbraak alleen jouw TV gestolen wordt, omdat het allemaal nog veel erger kan en jij zelf best een nieuwe TV kan betalen. Je verzekeraar zal "blij" met je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:26
En waarom kon de nieuwe baan niet gewoon per half augustus starten? Ook op mij komt het een beetje over dat die twee weken vrij wel lekker is maar een uitkering voor twee weken toch wel heel handig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:19:
En waarom kon de nieuwe baan niet gewoon per half augustus starten? Ook op mij komt het een beetje over dat die twee weken vrij wel lekker is maar een uitkering voor twee weken toch wel heel handig zou zijn.
Dat is toch ook lekker? Zeker zo in de zomermaanden. Dan kun je na twee weken chillen weer met energie aan de slag.

Als een inbreker jouw televisie jat dan accepteer je toch ook het geld van de verzekering ? Of ga je dan naast je normale baan WC's schoonmaken om die TV zelf te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

donleone83 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:19:
Die vraag heeft de TS al eerder beantwoord. Iets met een opleidingstraject wat gewoon op dat moment start. Draai de vraag om: waarom zou de nieuwe baas hem 2 weken eerder in dienst moeten nemen, als dat voor hem niet noodzakelijk of misschien zelfs wel nadelig is? Als het kan, meteen doen natuurlijk. Maar het kan niet altijd, en je hebt ook werkgevers die gewoon uit principe contracten laten beginnen op de eerste van de maand "omdat dat administratief wel handig is". Of misschien is zijn toekomstig mentor gewoon op vakantie de laatste weken van augustus en wil die de TS niet op zijn eerste werkdag direct aan zijn bureau hebben staan.

(Hou ook even in gedachte dat je geen recht op WW hebt als je een nieuw contract aangeboden krijgt tegen dezelfde voorwaarden en dit niet aanneemt omdat je 2 weken later ergens anders tegen betere voorwaarden kunt beginnen. Dat is dan je eigen keuze en voor eigen rekening.)

Ik heb tot nu toe altijd de "mazzel" gehad dat ik 0 dagen tussen het aflopen van het ene dienstverband en het begin van het volgende had. Ik ben zelfs ooit tijdens een reorganisatie binnen 4 weken ergens anders begonnen. Dat was overigens wel in een periode met een ideale arbeidsmarkt, dus nu niet representatief voor heel veen beroepen. Mijn baas gaf aan dat ik weg moest, 4 weken later verdiende ik ergens anders bijna 1000 euro per maand meer (bruto). Vorig jaar nog van baan gewisseld (op eigen initiatief) en toen had ik niet eens tijd om al mijn vakantiedagen nog op te nemen (restant is uitbetaald). Maar als het mij zou overkomen, zou ik ook WW aanvragen voor die 2 weken. Daar ben ik immers gewoon verplicht voor verzekerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 10-07-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:26
Roenie schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:06:
[...]
Dat is toch ook lekker? Zeker zo in de zomermaanden. Dan kun je na twee weken chillen weer met energie aan de slag.

Als een inbreker jouw televisie jat dan accepteer je toch ook het geld van de verzekering ? Of ga je dan naast je normale baan WC's schoonmaken om die TV zelf te betalen?
Tuurlijk is dat lekker. Maar als het je eigen keus is, moet je wat mij betreft ook zelf voor de gevolgen opdraaien. Of moet je dan zeggen: ik begin wel in november, kan ik even doorbetaald genieten.

Maar zoals al uitgelegd (had ik overheen gelezen) is het een opleidingstraject waar de TS niet zelf kan kiezen wanneer het start. Dat verandert de zaak. Goed gedaan dat je zo snel een nieuwe baan gevonden hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 18:17:
[...]

Tuurlijk is dat lekker. Maar als het je eigen keus is, moet je wat mij betreft ook zelf voor de gevolgen opdraaien. Of moet je dan zeggen: ik begin wel in november, kan ik even doorbetaald genieten.

Maar zoals al uitgelegd (had ik overheen gelezen) is het een opleidingstraject waar de TS niet zelf kan kiezen wanneer het start. Dat verandert de zaak. Goed gedaan dat je zo snel een nieuwe baan gevonden hebt.
Als je van het verzekeringsgeld een oude TV bij de kringloop koopt dan kan dat ook ;)

Laten we vooral niet te spastisch doen over iemand die twee weken WW krijgt en normaal gesproken gewoon hard werkt. Ook al was er geen sprake van die opleiding, het is niet het eind van de wereld toch? De wereld is niet zwart-wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Altijd 2 weken voor eind dienstverband aanmelden bij het UWV, je hebt er recht op.
Pagina: 1