"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
* Stalkert spreekt uit ervaring
Ik kan ook uit uitgebreide ervaring spreken dat die garantie wel werkt....het is wel sinds overname van Digital minder geworden, maar het is er nog steeds! En redelijk....
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Kunnen we er nu iets mee doen?
Het enige is dat al compaq het niet vertouwd of de winkel die dealer is en je hem inbrengt, dat ze je vragen om een aankoopbewijs. dit aleen in uiterste gevallen en onraad, of in wat voor vorm danj ook.
Verder is de service bij compaq enorm goed, mag ook wel want je betaalt er immer ook genoeg voor
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
[offtopic (sorry)]Op dinsdag 26 juni 2001 13:58 schreef psygho het volgende:
Verder is de service bij compaq enorm goed, mag ook wel want je betaalt er immer ook genoeg voorZoek dus een compaq service center en breng hem daar heen, en niet naar een winkeltje die dat erbij doet, want daar komen die gruwel verhalen vandaan!!
Ik ken nog wel een paar gruwelverhalen bij een compaq service winkel...
- dag 1: laptop gekocht
- dag 2: kapot
- dag 3- 13 : bellen service centrum
- dag 14: laptop wordt opgehaald
- dag 17- 24: laptop zou terug zijn .. niet dus..weer bellen dus
- dag 25- 32: laptop blijkt kwijt te zijn
- dag 32 - 50: bellen , bellen en nog eens bellen
- dag 51: Krijg laptop terug.. nog steeds kapot dus.
- toen heb ik het maar opgegeven
heb ik trouwens nog een column voor geschreven in de Volkskrant (werd vervolgd met 3 deglijksoortige verhalen)
nu jij weer
[/off topic]
Verwijderd
Compaq maakt gebruik van standaard 1 jaar pickup en return garantie (je moet WEL geregistreerd zijn bij Compaq)Op dinsdag 26 juni 2001 13:15 schreef ChUcKiE het volgende:
Ik heb ooit tweede hands een Compaq Deskpro EN gekocht. Aan de hand van het serienummer ka=un je op www.compaq.com onder warranty opzoeken hoelang er nog Compaq garantie op zit!
Zou ik daar ooit ook nog aanspraak op kunnen maken (garantie loopt tot 2003)?
Ik heb verder geen bonnen/aankoopbewijs of iets dergelijks?
Volgens mij kan ik gewoon op basis van carry-in aanspraak maken op garantie, of niet?
Je kunt daar voor een x bedrag bij aankoop 2 jaar garantie bijnemen. Ook pickup en return.
Weetnie waar je het gekocht hebt, maar ik had de klaptop op de toonbank gezet en om een nieuwe gevraagd.
Dus ik zou het via het werk kunnen doen?
Verder zorgt als ik het goed heb eem carepaq voor pick up and return en dat zelfs binnen een bepaald aantal uur! (+400,-- bij aankoop PC).
Maar de basis Compaq gatrantie zou eigenlijk op basis van carry-in moeten zijn, of niet dan?
Verwijderd
Iedere klant heeft in Nederland recht op standaard garantie (1 jaar) op basis van Carry in & fit warranty. Verder heeft een Presario klant als hij de pc gekocht heeft bij Dixons, Modern Electronics, Electric City, Dynabyte, IT'S Electric en Wehkamp recht op thuisgarantie gedurende 1 jaar op basis van Pickup & return. Deze garantie kan desgewenst met 3 jaar verlengd worden d.m.v. een Carepaq: dit kost eenmalig F249,-
Presario klanten die hun PC gekocht hebben bij Vogelzang, Correct, Dunnet en RAF, moeten hun pc in geval van reparatie daar zelf inleveren aangezien deze bedrijven een eigen service afdeling en eigen garantie hebben.
Voor de duidelijkheid: de klant dient bij reparatie ALTIJD een kopie van de aankoopbon of garantie verklaring te overleggen of mee te sturen in de doos.
Voor meer informatie verwijs ik u naar de Compaq Presario Hardware Screening lijn (tel: 0900-821 24 42 (22 ct/pm, ma-vrij 9.00-21.00 uur, zaterdag 10.00-16.00 uur).
Het is goed om te weten dat er klanten zijn die onze service wél waarderen...
Met vriendelijke groeten,
Compaq Presario Customer Service
Misschien niet vaka genoeg vermeld, maar het gata hier om totaal andere Compaq producten.
Weet je ook iets te vertellen over de business Deskpro/Workstation/Servers, als je ze tweede hands via via zeg maar koopt, zonder enige vorm van aankoop bewijs?
Verwijderd
Wil je zeker ook weten waar de helpdesk is gevestigd zeker??
toch ?
Ik stel gewoon een vraag meer niet!
Ik heb ooit een mooie Compaq EN voor een redelijke prijs kunnen kopen, mede op basis van de goede garantei die ik gewend ben (via bedrijf) bij Compaq. Op tweakers bieden vaker mensen leuke Compaqs aan. Een hoop mensen kotsen al bij het horen van de naam, maar ik ben er juist gecharmeerd door!
Enige wat ik nog niet weet, of ik er ook wat aan heb, qua garantie, als ik dit soort systemen koop! Ook in verband met eventuele doorverkoop. (je kent het wel compjoetertje voor de buurman etc.). Als er enige vorm van garantie op zit, gaat dat verkopen best makkelijk en zijn ze veel beter af met een tweede handse Compaq, dan met een nieuwe kloon! (mijn mening)
Verwijderd
Is het een hardwareprobleem en je hebt thuisgarantie, dan wordt je weer doorgestuurd naar de hardware lijn, in alle andere gevallen naar een officiele Compaq Service Provider.
hmm het is geen wedstrijdje hoor, maar enfin:Op dinsdag 26 juni 2001 15:10 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
[..]
[offtopic (sorry)]
Ik ken nog wel een paar gruwelverhalen bij een compaq service winkel...
- dag 1: laptop gekocht
- dag 2: kapot
- dag 3- 13 : bellen service centrum
- dag 14: laptop wordt opgehaald
- dag 17- 24: laptop zou terug zijn .. niet dus..weer bellen dus
- dag 25- 32: laptop blijkt kwijt te zijn
- dag 32 - 50: bellen , bellen en nog eens bellen
- dag 51: Krijg laptop terug.. nog steeds kapot dus.
- toen heb ik het maar opgegeven
heb ik trouwens nog een column voor geschreven in de Volkskrant (werd vervolgd met 3 deglijksoortige verhalen)
nu jij weer
[/off topic]
bij compaq is het mogelijk om en doa te melden binnen 8 dagen!, dus meer dan een week!
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
YEah right,,,,Op dinsdag 26 juni 2001 13:18 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
de garantie en service van compaq is zo slecht dat je daar nog niet eens naar hoeft te kijken..
* LeNNy spreekt uit ervaring
Mits je geen home bak zoals een presario hebt, dan heb je op compaq hardware een goed service. tenminste als je naar een cpq reseller gaat.
Je kunt daar gewoon heen bellen en vragen of je pc nog in garantie valt en zo ja welke garantie vorm. want vaak is het het eerste jaar full = voorrij+werkloon+hardware. daarna is het vaak de resterende 2 jaar alleen garantie op hardware.
en op high end spullen heb je 3 jaar volledige garantie.
als je problemen hebt gehad met compaq spullen dan lag dat aan jezelf of aan die winkel cq. reseller waar je bent geweest.
1. Ik heb (nog) geen problemen! (vaker vewrmeld
2. Neej ik heb geen Presario!
maar als er hier niet normaal geantwoord kan worden probeer ik het maar zelf uit te zoeken!
Of stel ik nu zo'n enorm moeilijk te begrijpen vragen?
no offence hoor.. maar ik weet niet of jij deze draad helemaal heb gelezen ?Op dinsdag 26 juni 2001 15:59 schreef Rodafanatic het volgende:
Als je zoals je beweert, zoveel pech hebt met je Compaq(is het een Presario) dan bel je even met de helpdesk :0900-2023091 om daar als eerste de storing aan te melden. Wel het serienummer bij de hand houden. JE krijgt dan een klantnummer.
Is het een hardwareprobleem en je hebt thuisgarantie, dan wordt je weer doorgestuurd naar de hardware lijn, in alle andere gevallen naar een officiele Compaq Service Provider.
Ik heb al 300 piek verbeld aan Compaq... ze zeggen iedere keer dat ze terugbellen maar nee hoor...
Jullie mogen mij bellen (klant is immers toch koning ? toch ook na er iets verkocht is ?) als je het telefoonnummer wilt weten, kun je me mailen: stalkert@hotmail.com
Verwijderd
Wij zijn een helpdesk, geen callback center!!
En als je zoals je beweert, al 300 piek kwijt bent, wat voor ons niet valt te controleren, dan BEL je dus even met de helpdesk of je dient een gegronde klacht in (alleen schriftelijk) aan Compaq Customer Care Desk.
We proberen zoveel mogelijk voor de klanten te doen, al wordt dat ons niet altijd in dank afgenomen en als een klant al veel problemen heeft met een pc door diverse oorzaken, dan zijn wij toch meestal de eerste partij waar een klant tegen aan zit te schelden.
Denk daar maar eens over na!!
Dat zeg ik,, kijk op compaq.nl en kijk waar de dichtbijzijnde systems reseller is. bel daarheen en vraag welke garantie vorm je op je Deskpro EN hebt. Hou ook je serienummer bij de hand omdat je daaraan kunt afleiden wat er allemaal in je comp zit en wanneer die gemaakt is.Op dinsdag 26 juni 2001 16:01 schreef ChUcKiE het volgende:
Sorry dat ik het zeg maaruh:
1. Ik heb (nog) geen problemen! (vaker vewrmeld)
2. Neej ik heb geen Presario!
maar als er hier niet normaal geantwoord kan worden probeer ik het maar zelf uit te zoeken!
Of stel ik nu zo'n enorm moeilijk te begrijpen vragen?
dan moet het goed komen.
heb je een stel maffos die er offtopic een hele conferentie
over gaan houden.
Sorry, ik heb er ook geen antwoord op.
Misschien effe bellen met dat telefoonnummer dat ik net
ergens zag staan (0900 nogwat)?
Cruz
Cruzske......haast klaar!!!!!
3 Juli presentatie + verdediging, 6 Juli papier!!
[/OK, ik kan ook off-topic]
LoL,,,, tja hier valt ook veel over te lullen. Zeker tussen compaq haters en lovers.Op dinsdag 26 juni 2001 16:11 schreef Cruz het volgende:
Sja Chuckie, is dat ook wat. Stel je een doodeenvoudige vraag,
heb je een stel maffos die er offtopic een hele conferentie
over gaan houden.
Cruz
Ik dacht dat een helpdesk er voor was om mensen te helpen... weinig van gemerktOp dinsdag 26 juni 2001 16:07 schreef Rodafanatic het volgende:
Zeg, jij bent zeker de leukste thuis!!
Wij zijn een helpdesk, geen callback center!!
En als je zoals je beweert, al 300 piek kwijt bent, wat voor ons niet valt te controleren, dan BEL je dus even met de helpdesk of je dient een gegronde klacht in (alleen schriftelijk) aan Compaq Customer Care Desk.
We proberen zoveel mogelijk voor de klanten te doen, al wordt dat ons niet altijd in dank afgenomen en als een klant al veel problemen heeft met een pc door diverse oorzaken, dan zijn wij toch meestal de eerste partij waar een klant tegen aan zit te schelden.
Denk daar maar eens over na!!
dat geintje heeft me alleen geld gekost.
kLachtenbrief gestuurd.. nix van gehoord meer
ik geef jou niet de schuld, maar wel de organisatie.
gegroet
Hier lopen een hoop van die figuren rond die van anderen horen dat Compaq rukt, die figuren bedoelen dan een pressario, maar dat snappen ze dan niet.
Als je ooit eens in het bedrijfsleven meeloopt, maak je eens wat anders mee! Als onze PC's/servers zijn hier Digital en later Compaq's!! Perfecte bakkies. Ik zeg er eerlijk bij dat ik de Pressarios niet ken, maar ik baseer dan ook de feiten alleen op de business modellen!
In den beginne ging mijn vraag daar ook over, helaas wijken anderen daar alweer snel van af!
btw. bij een topic als dit kun je zoiets verwachten.. mag toch ?
Het lijkt een trend te worden hiero op GOT
Ik snap alleen niet wat een Laptop met ene pressario te maken heeft
Ik heb een compaq presario laptop..
genoeg info ?
In Maastricht bij twentyfour-helpOp dinsdag 26 juni 2001 15:49 schreef Rodafanatic het volgende:
Waarom wil je dat zo graag weten?
Wil je zeker ook weten waar de helpdesk is gevestigd zeker??
(dat is toch zeker geen geheim?!)
/edit
klein typo'tje, engelse cijfers zijn ook zo lastig
Great minds think alike!
ah das goed dat ik dat weet.. thx !Op woensdag 27 juni 2001 14:24 schreef 456GT het volgende:
[..]
In Maastricht bij twentfour-help
(dat is toch zeker geen geheim?!)