Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickll
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-09 21:48
Ben al een tijdje opzoek naar een 55' UHD TV. Ben uiteindelijk tot deze twee gekomen.

Heeft iemand ervaring met deze toestellen? Of heeft iemand misschien een (beter) alternatief? Dan hoor ik dat graag! Ik kijk graag films en series, en zit zo'n 4 meter van m'n TV af, dus dit lijkt me een mooi maatje.

Graag hoor ik van jullie :)

pricewatch: Samsung UE55JU7000L Zilver
pricewatch: LG 55UF850V Zwart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Persoonlijk zou ik voor de 55uf 850 gaan.Van plasma afgekomen overgestapt naar deze uhd tv .Tot de dag van vandaag geen spijt van zelf mooi beeld goeie kleuren uitstekende mediaspeler ook hd op van 3tb .netflix 4k goede webbrowser en een fyne afstandsbediening. Na wat tweaken met de beeldinstelling zet tie een zeer goed plaatje neer.In verschillende revieuws word er geklaagd over t contrast Maar dat valt 100% mee.En om te gamen heeft een lage input lag. hoop dat je hier wat aan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
patrickll schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:07:
Heeft iemand ervaring met deze toestellen? Of heeft iemand misschien een (beter) alternatief? Dan hoor ik dat graag! Ik kijk graag films en series, en zit zo'n 4 meter van m'n TV af, dus dit lijkt me een mooi maatje.
Als je goede ogen hebt, kun je op die afstand net het verschil zien tussen HD Ready en Full HD op 55, laat staan profijt hebben van de UHD-resolutie. Als je goede ogen hebt en je wilt het verschil tussen FHD en UHD zichtbaar maken op die afstand, zul je richting een 75" televisie moeten gaan. Waarbij het verschil zichtbaar wordt en er niet volledig profijt van de UHD-resolutie gemaakt kan worden.
plexter22 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:36:
In verschillende revieuws word er geklaagd over t contrast Maar dat valt 100% mee.
Feit is gewoon dat het contrast niet goed is in vergelijking met andere modellen waaronder de JU7000. Die heeft simpelweg een beter contrast en aangezien contrast toch wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit, is inleveren op dit punt dus niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Daar in tegen zou ik zeggen ga ze in de winkel bekijken.Beeld is altyd een persoonlijke smaak.

Mvg plexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
plexter22 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 22:21:
Daar in tegen zou ik zeggen ga ze in de winkel bekijken.Beeld is altyd een persoonlijke smaak.

Mvg plexter
Het toestel is bij mij bekend en ik weet dat het contrast matig is. Daarvoor hoef ik het toestel overigens niet voor in de winkel te zien waar het beeld absoluut niet representatief is voor de kwaliteiten thuis. Die enorme hoeveelheid TL-verlichting die je bij de meeste winkels tegenkomt, heeft al zodanig veel invloed op de beeldkwaliteit dat je toestellen hier al niet meer op kunt beoordelen. Contrasten zijn hierdoor niet goed zichtbaar waardoor het matige contrast van de UF850 niet snel opvalt.

Dan heb je ook nog te maken met de winkelmodus waarin beelden extreem fel en kleurrijk zijn om aandacht te trekken. Daar heb je dus niets aan.