Toon posts:

LG OLED55E6V of Samsung UE55KS8000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden

Ik ben nu een tijdje opzoek naar een nieuwe High-end televisie. Nu is er een keuze tussen de UHD van bijvoorbeeld Sony, de SUHD van samsung, en als kers op de taart heb je de OLED toestellen van LG.

Nu vraag ik mij af is het prijs verschil van een Sony KD-55XD9305(€2299), de Samsung UE55KS8000(€2499), de LG OLED55E6V( bij PlatteTV naar prijs gevraagd en bieden een open doos model voor €3499 en standaard voor €3699. Deze prijzen zijn overigens niet op internet terug te vinden maar heb deze via van Tim PlatteTV Arnhem gekregen) nu echt waard is. Het is 1200 of 1000 euro verschil. Of zijn er andere toestellen die een erg goede beeldweergave hebben?

Heeft iemand ervaringen met deze toestellen of is er een onafhankelijke verkoper die mij kan helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 09:54 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 08-07-2016 09:41)

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik heb de OLED brightness op 60% staan, ik heb op het slechtste moment van de dag de zon van opzij.
Ik vindt het beeld dan nog meer dan fel genoeg (en er kan nog 40% bij). Wat brightness betreft vindt ik het prima, ik vond de bij de Samsung in sommige gevallen (wit scherm) de brightness te fel en in donkere situaties eigenlijk net te donker. Dat ondervind ik bij de LG totaal niet.

Wat overigens nog een nadeel kan zijn, de EF950V heeft wel geluid maar minder dan de soundbar van de E6. Zelf gebruik ik een receiver met een 7.1 surround systeem.

Maar als de prijs het struikelblok is dan zou ik voor de EF950V kiezen ipv de Samsung. Anders kan je de E6 overwegen. Zelf vindt ik het model ook niet zo mooi (soundbar die er niet af kan), en aan de muur is een rondom kader van gelijk breedte mooier.
Zou zelf dan misschien nog eerder voor de B6 gaan (geen 3D). Maar de EF950V is wel heel aantrekkelijk geprijsd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit is niet gebruikelijk; lees Het algemeen beleid #groeten nog eens.

Daarnaast betreft dit topic aankoopadvies dus krijgt het een verhuizing naar CEA. Daar staan talloze televisie aankoopadvies topics. Neem er eens een aantal door en doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Ik heb zelf een 55EF950V daarvoor had ik 2 weken een Samsung UE55JS8000.

Het beeld van de Samsung had 1 heel groot probleem (wat alle S-UHD modellen lijken te hebben bij Samsung), de kijkhoek is zeer slecht. De kleuren spatten wel, maar zelfs na kalibratie bleven sommige tinten "raar". Huidskleur bijvoorbeeld. Zodra je onder een kleine hoek kijkt worden de kleuren al echt slecht en onder een grotere hoek is het hopeloos.

De LG heeft de ultieme kijkhoek en een prachtig beeld, wil je iets goedkoper dan kan een 55EF950V een optie zijn, deze zijn rond de 2200 euro te verkrijgen. Enige echte mogelijke nadelen t.o.v. de E6 zijn geen Dolby Vision en geen WebOS 3.0. Maar verder wel een prima OLED TV.
De kleuren van OLED zijn naar mijn smaak realistischer.

Ik zou echt geen Samsung meer nemen, mijn oude Philips Aurea II had een veel beterekijkhoek dan de Samsung.

[ Voor 10% gewijzigd door mjvdzwet op 08-07-2016 08:03 . Reden: Toevoeging of verandering kijkhoek en kleur. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
. Hoe ervaar jij de lichtopbrengst met de 55EF950V? met name overdag.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 09:36 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Ik heb de OLED brightness op 60% staan, ik heb op het slechtste moment van de dag de zon van opzij.
Ik vindt het beeld dan nog meer dan fel genoeg (en er kan nog 40% bij). Wat brightness betreft vindt ik het prima, ik vond de bij de Samsung in sommige gevallen (wit scherm) de brightness te fel en in donkere situaties eigenlijk net te donker. Dat ondervind ik bij de LG totaal niet.

Wat overigens nog een nadeel kan zijn, de EF950V heeft wel geluid maar minder dan de soundbar van de E6. Zelf gebruik ik een receiver met een 7.1 surround systeem.

Maar als de prijs het struikelblok is dan zou ik voor de EF950V kiezen ipv de Samsung. Anders kan je de E6 overwegen. Zelf vindt ik het model ook niet zo mooi (soundbar die er niet af kan), en aan de muur is een rondom kader van gelijk breedte mooier.
Zou zelf dan misschien nog eerder voor de B6 gaan (geen 3D). Maar de EF950V is wel heel aantrekkelijk geprijsd.