Beste,
Ik heb een iOmega Ultramax met 1TB harde schijf.
Nu ik al paar jaar SSD gewend ben, stoor ik me behoorlijk aan de harde schijf.
Ik wil dus de HDD eruit halen voor een SSD van 500GB.
Nu heeft de externe behuizing een sata 300 aansluiting en is de SSD (Samsung evo 850) een sata 600.
Dit gaat gewoon werken, dus dat is het probleem niet. Volgens de statistieken is de snelheid dan 3Gb/s.
Momenteel zit er een HDD in van 7200rpm, met USB 2.0 haal ik een snelheid waar ik me enorm aan stoor.
Mijn vraag is, ga ik stukken vooruit met de SSD die op Sata 300 zit? Hoeveel sneller is dit?
Of is het verschil minimaal en kan ik beter een andere behuizing kopen?
Ik vind de huidige behuizing nog steeds een van de mooiste, maar productiviteit is voor mij belangrijker dan paar tientjes verschil.
Mvg,
Kx22
Ik heb een iOmega Ultramax met 1TB harde schijf.
Nu ik al paar jaar SSD gewend ben, stoor ik me behoorlijk aan de harde schijf.
Ik wil dus de HDD eruit halen voor een SSD van 500GB.
Nu heeft de externe behuizing een sata 300 aansluiting en is de SSD (Samsung evo 850) een sata 600.
Dit gaat gewoon werken, dus dat is het probleem niet. Volgens de statistieken is de snelheid dan 3Gb/s.
Momenteel zit er een HDD in van 7200rpm, met USB 2.0 haal ik een snelheid waar ik me enorm aan stoor.
Mijn vraag is, ga ik stukken vooruit met de SSD die op Sata 300 zit? Hoeveel sneller is dit?
Of is het verschil minimaal en kan ik beter een andere behuizing kopen?
Ik vind de huidige behuizing nog steeds een van de mooiste, maar productiviteit is voor mij belangrijker dan paar tientjes verschil.
Mvg,
Kx22