Nieuwe receiver + speakers.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10 12:03
Ik zoek een?
2.1 (of 3.1) receiver met boekenplank speakers en die via netwerk alles kan spelen.

Wat is je budget?
Receiver = € 400 en speakers € 300 samen. Subwoofer komt later wel. Wordt te duur.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek streamen, cd's spelen, films kijken via bluray of kodi, Netflix enz.

Wat heb je zelf al gevonden?
Receiver geen idee. Denk dat ik door wat bomen het bos niet meer zie. Ik heb deze speakers op het oog
pricewatch: Q Acoustics 3020 (Matzwart) . Subwoofer is best prijzig van hun dus vandaar dat die nog moet wachten.
pricewatch: Denon Ceol N9 Zwart
pricewatch: Marantz NR1606 Zwart

Ik ben niet merkgebonden...

Welke vragen heb je hier nog over?
Bose acoustimass 5 serie. Of geen versterker en bijv een Sonos gaan aanschaffen?

Mijn woonkamer is niet geschikt voor 5.1. Mijn vrouw wil zeker weten geen grote speakers in de kamer vandaar mijn boekenplank wens. Woonkamer is ongeveer 40 m2.

Ik heb al heel wat doorgelezen en ik hoef zeker geen topline spul (goed; Sonos komt qua prijs wel in het hoge segment maar dat kan toch zonder receiver?)

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je sowieso adviseren om niet zomaar een speaker te kopen omdat deze toevallig niet zo groot is. Qua speakers klinkt elk merk/type anders dus ga in ieder geval diverse exemplaren even beluisteren met wat cd's uit je muziek collectie. Qua budgetverdeling kun je beter proberen om zoveel mogelijk in de speakers te steken; daar kun je het verschil maken qua geluidskwaliteit.

Verder is het niet nodig om een sub te kopen van hetzelfde merk als de speakers. Sterker nog, je zou er goed aan doen om naar een dedicated subwoofer merk te kijken. Die leveren over het algemeen meer kwaliteit voor minder geld.

Voor een Sonos set heb je inderdaad geen receiver nodig maar je beperkt jezelf dan wel ontzettend wat betreft de aansluitmogelijkheden. Is wel een prijzige oplossing. Net als Bose. Daar kun je op het forum weinig handen voor op elkaar krijgen. Niet dat het rommel is maar de prijs-kwaliteitsverhouding is daar toch wel volledig zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
Volgens diverse sites zijn de speakers bovengemiddeld goed. Ik heb nog geen keus gemaakt, maar deze staan wel op mijn verlanglijstje ☺.
Je tip om meer in speakers te steken dan receiver neem ik mee.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 09:17

OgWok

U.N.C.L.E.

Vrouwen en speakers, wat is daar toch mee ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
..Christiaan.. schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:55:
Volgens diverse sites zijn de speakers bovengemiddeld goed.
Dit wil helemaal niets zeggen. Smaak qua geluid is persoonlijk. Koop dus nooit speakers op basis van reviews, advies van anderen of wat dan ook. Zelf gaan luisteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:11
Subwoofers kan je wel kopen hoor, op basis van specs en reviews met spl metingen.
Speaker kunnen idd wel klankverschillen in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:02:
Vrouwen en speakers, wat is daar toch mee ;)
Niets! Gewoon de juiste vrouw kiezen. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon gaan luisteren. Simpel. Dat advies is hier op Tweakers al tig maal gegeven. Beter iets meer uitgeven aan een goede speaker dan aan een receiver. NB: met dit budget zou ik altijd voor tweedehands gaan. Er is zoveel moois te koop. En Bose? No way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:00
Marktplaats, en dat budget zeker omdraaien.

Voor 250€ vind je nieuw een degelijke receiver (en die ontlopen elkaar niet veel).
Speakers voor 300€: nieuw vind je niks dat echt de moeite waard is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
Wikken wegen testen.... Vrouwlief vond de Sonos playbar het mooist omdat die geen draden heeft en geen (haar woorden....) 'lelijke versterker nodig heeft'. Problem solved..... 😊.
Ben wel onder de indruk van de playbar. Werkt heerlijk met films en spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 16:56
Tommie12 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:24:
Marktplaats, en dat budget zeker omdraaien.

Voor 250€ vind je nieuw een degelijke receiver (en die ontlopen elkaar niet veel).
Speakers voor 300€: nieuw vind je niks dat echt de moeite waard is.
Nou, dit ligt wel wat genuanceerder. Aangezien Sonos wordt genoemd als optie zijn de Dali Zensor 1 de moeite waard om te beluisteren. Zelfs de Zensor 3 kan een optie zijn wanneer je voor leuk geld een receiver scoort op Marktplaats.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Ik zou als ik jou was eens een luistersessie bij een goede audiozaak gaan regelen. Neem je vrouw zeker mee en ga samen naar de verschillen luisteren.

Zo'n playbar/soundbar is voor het oog fantastisch, lekker slank en het geluid komt maar van 1 plek, dus geen kabels en speakers op plaatsen waar ook vaasjes, bloemetjes, kaarsjes of andere prullaria kan staan.

Geluidstechnisch zal het wel acceptabel zijn, maar de kans is groot dat wanneer je een volwaardige 5.1 set te horen krijgt, je kabels snel voor lief neemt. Ik heb hier verschillende verhalen gelezen van stelletjes waarbij de vrouw persé een soundbar wilde ivm bovenstaande. Na een paar luistersessies kwamen er of zuilen te staan uit dezelfde prijsklasse of de vrouw des huizes stelde voor het budget te verhogen voor net dat beetje meer kwaliteit.

Als na de luistersessie blijkt dat de soundbar toch jullie ding is, dan lig je in elk geval op 1 lijn en heb je beiden een tevreden gevoel aan de aankoop.
Pagina: 1