Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jern_97
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-01 22:57
Ik heb aan mijn tv geen goeie plaatsen om een powerline in te steken. Dus daarom dacht ik om het probleem op te lossen door een wifi extender te verbinden met mijn Telenet router/modem en dan de ethernet port van de extender te gebruiken om de digibox mee te verbinden.

Bij de setup het ik de extender functie en DHCP uitgeschakeld. Er is wel degelijk verbinding bij de digibox en hij krijgt een 192.x.x.x ip-adres. Als ik hem verbind via powerline krijg ik wel het juiste ip (10.x.x.x) en werkt de interactiviteit, maar de snelheid is niet goed genoeg om media te streamen.

Wat ook opmerkelijk is is dat de verbinding met internet op andere toestellen na een bepaalde tijd wegvalt enkel als de wifi extender verbonden is met de digibox.

Is er een manier om er voor te zorgen dat de digibox wel een juist ip adres wordt aangewezen zodat ik interactiveit?

[ Voor 10% gewijzigd door Jern_97 op 07-07-2016 22:47 ]

Beste antwoord (via Jern_97 op 08-07-2016 09:20)

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Ik neem aan dat die DiGibox een interactive TV decoder van je internet provider is?

Dat gaat helaas niet werken via WiFi. Die dingen gebruiken multicast streams welke niet over standaard wifi hardware heen kunnen. Die stream overbelasten je wifi, waardoor je (zoals je al merkt) helemaal geen wifi meer hebt op dat moment.

Ligt er toevallig een coax kabel van het modem naar de TV? dan kun je een setje moca adapters kopen om het probleem op te lossen... of anders netwerk kabel trekken.
Draadloos gaat dit niet werken.... (er is een reden dat er geen WiFi in die IPTV decoders zit.......).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• VVV-007
Ik neem aan dat die DiGibox een interactive TV decoder van je internet provider is?

Dat gaat helaas niet werken via WiFi. Die dingen gebruiken multicast streams welke niet over standaard wifi hardware heen kunnen. Die stream overbelasten je wifi, waardoor je (zoals je al merkt) helemaal geen wifi meer hebt op dat moment.

Ligt er toevallig een coax kabel van het modem naar de TV? dan kun je een setje moca adapters kopen om het probleem op te lossen... of anders netwerk kabel trekken.
Draadloos gaat dit niet werken.... (er is een reden dat er geen WiFi in die IPTV decoders zit.......).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Nee dat gaat niet werken. Vaak wordt er multicast gebruikt wat die wifi doosjes niet slikken. Of het komt niet door, of ze crashen om dat ze de hoeveelheid pakketjes niet aan kunnen.

Een powerline moet natuurlijk wel kunnen, waar haal je anders je stroom van je TV vandaan?

[ Voor 20% gewijzigd door johnkeates op 08-07-2016 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jern_97
johnkeates schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 02:22:
Nee dat gaat niet werken. Vaak wordt er multicast gebruikt wat die wifi doosjes niet slikken. Of het komt niet door, of ze crashen om dat ze de hoeveelheid pakketjes niet aan kunnen.

Een powerline moet natuurlijk wel kunnen, waar haal je anders je stroom van je TV vandaan?
Het probleem is dat er geen stopcontacten zijn die direct in de muur gaan waar ik de powerline in kan plaatsen. En als ik ze in een stekkerblok steek is de verbinding niet sterk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:50

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Euh? Dat stekkerblok zit toch ook ergens in een muurstopcontact? Dan steek je toch je powerline adapter daarin en het stekkerblok weer in de powerline adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jern_97
De powerlines die ik heb hebben geen stekkeruitgang dus ze nemen helemaal alleen een stekker in. Dan zal ik nieuwe powerlines moeten aanschaffen. Jammer dat dit niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
Jern_97 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:25:
De powerlines die ik heb hebben geen stekkeruitgang dus ze nemen helemaal alleen een stekker in. Dan zal ik nieuwe powerlines moeten aanschaffen. Jammer dat dit niet werkt
Contact dozen met een snoer zijn vaak vervelend, maar een opzet blokje lukt vaak nog wel prima zonder dat je powerline er (veel) last van heeft, bijvoorbeeld zoiets:
http://www.stofzuigerzakken-online.nl/contents/nl/p2967.html
zijn er ook horizontaal als dat beter past. Mischien het proberen waard? goedkoper dan nieuwe powerlines aanschaffen. Dit was het eerste wat ik vond op google, vaak hebben ze die dingen ook wel bij een bouwmarkt.

wat ook kan is een langere netwerk kabel van je powerline naar je IPTV box (maar ik weet niet of dit een optie is.. kan zijn dat die kabel dan te veel in het zicht komt te liggen).
Pagina: 1