Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Sinds ik eigenlijk mijn huidige build heb, heb ik veel last van freezes.
Dit komt alleen voor tijdens het gamen.

Ik kan mijn PC nu perfect als overpowerde HiFi en Video set gebruiken, ook een beetje internetten gaat zonder problemen.

Op het moment dat ik een game wil draaien gaat het na verloop van tijd fout.
Het ene moment kan ik een uur spelen, het andere moment maar een kwartier oid.

Maar uiteindelijk is het resultaat hetzelfde, PC freezed en ik moet de reset knop bedienen om hem eruit te krijgen, dus een restart.
Nu heb ik al in de eventviewer gekeken, en daar staat niks van interesse in (denk ik), ik zie in ieder geval geen problemen.

Ook heb ik al een oude videokaart geprobeerd, en het resultaat is hetzelfde.

Ook heb ik al gekeken naar de diverse tools die je ingewanden en temperaturen monitoren en daar zie ik ook niks specifieks in.
Hier een image van de gegevens tijdens een freeze.

Mijn specs:
AMD FX-9590 8-Core
Asus Strix GTX970
Corsair 16GB (2x8GB)
Asus Crosshair V Formula Z motherboard
CM V850 PSU
ASUS PCE-AC68 WiFi card

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, een fijne 220w cpu op een AM3+.
Welke cpu koeler gebruik je?

ASUS vermeld het volgende bij de support: Due to the high TDP, please be noted there are limitations while using this CPU(i.e. special thermal required..) wat in houd dat een topflow koeler wordt aanbevolen om ook de vrm's van de nodige airflow te voorzien. Doe je dat niet dan raken de vrm's oververhit met thermalthrottle, freeze of crash als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een Noctua DH14.

En met topflow wordt bedoeld dat de lucht vanaf het verticale vlak op de CPU / koeler en vrm's geblazen wordt ipv horizontaal zoals met de Noctua?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

idd en de enige die in aanmerking komt voor een tdp van 220w is de pricewatch: be quiet! Dark Rock TF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:21
Voor de zekerheid: Check je BIOS even. Draai je de laatste versie?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gewoon een fanduct maken die over je vrm's blaast doet al wonderen. Ik heb een 8350 die op 9590 snelheden draait en die bevroor ook bij intensief gebruik. Fanductje via een fan op de achterkant van mn kast die nu over mn vrm's blaast en nergens meer last van. Gewoon van karton (heb toch geen window) en ducttape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even voor mijn beeldvorming, het gaat hierbij dus om de geel omrande gedeeltes toch?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sndwR21.jpg
Hammetje schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:00:
Voor de zekerheid: Check je BIOS even. Draai je de laatste versie?
BIOS is 23-03-2015, als ik in de lijst kijk op de Asus website dan zie ik niet direct een reden om de BIOS te flashen.
Aangezien er 1 nieuwe versie is, en die heeft een verbeterde compabiliteit met sommige USB devices.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zet even een tafelventilator voor je pc met de kast open en je weet of koeling de oplossing is :) Klinkt erg plausibel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aikon schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:38:
Zet even een tafelventilator voor je pc met de kast open en je weet of koeling de oplossing is :) Klinkt erg plausibel iig.
Laat ik die nu net niet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Stress je CPU eens, slaat 'ie dan ook telkens vast, weet je wat het is met een bepaalde waarschijnlijkheid.

Maar hoe dan ook zou ik zorgen voor goede koeling van die vrm's als je er nog even mee wilt doen (idd de geelomrande gedeelten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koeler is ondertussen besteld, komt hoop ik aankomende week binnen.
Dankzover voor de hulp!
Pagina: 1