Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jponsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-09 21:28
Hi,

Ik kan hier op internet vrij weinig over vinden, dus ik hoop dat iemand hier kan helpen. Als eerste wil ik wel melden dat het niet op mij gaat, maar om een kennis, dit is puur om informatie te winnen.

De kennis is samen met zijn vriendin (niet getrouwd), gaan kijken bij een huis en uiteindelijk is de woning verkocht onder voorbehoud.

De inschatting voor de hypotheek was hoger dan het uiteindelijk bod, het is bod is ongeveer 20k minder.

Beide hebben een vast contract, part-time. Daar bij heeft mijn kennis een V.O.F. in automontage, dit bestaat inmiddels ongeveer 3 jaar en draait verlies.

Dit wordt echter wel meegenomen bij de hypotheekverstrekker, maken ze nu nog kans om als nog de hypotheek te krijgen, of vinden deze partijen het risico te groot?

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen, alvast bedankt.

[ Voor 1% gewijzigd door jponsen op 07-07-2016 22:07 . Reden: Aanpassingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

Daar hebben alle hypotheek verstrekkers verschillende formules voor. Ik mocht als zzp'er van de jaren dat ik 1 dag in de week zzp'er was naast mijn 4 dagen loondienst de 4 dagen loondienst niet meerekenen. En uiteindelijk werden de laatste 8 maanden 3 keer meegeteld, het jaar er voor 2 keer, en het jaar daarvoor 1 keer. En omdat er voor mij een uitzondering werd gemaakt mochten we het inkomen van mijn vrouw er niet bijtellen...

Er zijn dus allerlei constructies, uitzonderingen, formules, enz waardoor wij denk ik geen zinnig antwoord op je vraag kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51
Dit gaat meer over inkomen e.d., move naar WI

Maar wat zei de hypotheekadviseur of bank toen dit vooraf gevraagd werd? Niet geheel onbelangrijk bij dit soort constructies. Via de VOF kan hij wel aansprakelijk gesteld worden voor de verliezen. Zie: http://www.ondernemersple...vennootschap-onder-firma/

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jponsen
Wat ik nog wel vergeten te vermelden ben is dat de VOF in eerste instantie niet meegenomen is in de hypotheek. Dit wordt als het goed is pas echt bekeken op het moment dat de hypotheek geregeld moet worden.

De hypotheek is gebaseerd op hun vaste banen.
Señor Sjon schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:13:
[Mbr]Dit gaat meer over inkomen e.d., move naar WI[/]

Maar wat zei de hypotheekadviseur of bank toen dit vooraf gevraagd werd? Niet geheel onbelangrijk bij dit soort constructies. Via de VOF kan hij wel aansprakelijk gesteld worden voor de verliezen. Zie: http://www.ondernemersple...vennootschap-onder-firma/
Vooraf is dit volgens mij niet besproken met de hypotheekadviseur, omdat de hypotheek betaald zou worden van het geld uit loondienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bij een vof ben je persoonlijk aansprakelijk voor de schulden van de vof. Het zou mij niet verbazen als dit gewoon als een persoonlijke schuld gezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jponsen
sambalbaj schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:29:
Bij een vof ben je persoonlijk aansprakelijk voor de schulden van de vof. Het zou mij niet verbazen als dit gewoon als een persoonlijke schuld gezien wordt.
Er is verder geen schuld, in principe is er alleen te weinig omgezet, maar alle investeringen zijn er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Winst een VOF of eenmanszaak kan als inkomen worden meegeteld in een hypotheek. Verlies is negatieve winst en gaat dus ten laste van je hypotheekruimte.

Wil je hier vanaf, sluit de onderneming.
Pagina: 1