ISRA aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 11:31
Goedeavond,

Ik zit met een klein probleempje. Ik heb een telefoonkabel lopen via mijn meterkast naar de woonkamer. Ik wil deze telefoonkabel aansluiten op mijn ISRA aansluiting. Ik heb het type model waarop getallen staan. 1 tot en met 4 met een aarde symbool. Het probleem is dat ik niet weet elke kleuren op welke getal horen. Ik heb de volgende kleuren: zwart, rood, groen en geel.

Iemand enig idee?

[ Voor 21% gewijzigd door Xieoxer op 07-07-2016 22:33 ]

Beste antwoord (via Xieoxer op 10-07-2016 23:40)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh, da's geen modem he. (Ah je hebt een typfout verbeterd zie ik :P)

rood/groen op a1/1b en dan aan de andere kant moeten die in het midden van het plugje zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 07-07-2016 22:37 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

zwart, rood, groen, geel: 1, 2, 3, 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:50

Speedmaster

Make my day...

Geef eens wat meer uitleg en post eens wat foto's, je verhaal is namelijk niet echt duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
Bij deze de foto's:

Telefoonkabel

ISRA

De bovenstaande kabel is met de modem verbonden via r11 plug. De zelfde kabel wil ik nu aan mijn ISRA aansluiting koppelen. Ik weet niet welken kleuren bij welke getal hoort.

[ Voor 29% gewijzigd door Xieoxer op 07-07-2016 23:03 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh, da's geen modem he. (Ah je hebt een typfout verbeterd zie ik :P)

rood/groen op a1/1b en dan aan de andere kant moeten die in het midden van het plugje zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 07-07-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Hallo Xieoxer,

Neem aan dat je NIET het modem bedoeld met 1,2 aarde 3 en 4 maar het ISRA KASTJE.
(1A,1B,aarde,2Aen 2B)

Dan is 1 en 2 het eerste ader paar (rood /blauw of blauw/blauwwit of rood/groen ).
En 3 en 4 het tweede aderpaar (oranje/wit of bruin/bruinwit of zwart geel )
De aarde is voor Blank of eventueel een afscherming.

De kleuren rood/groen (1,2) Zwart/geel (3,4) doen vermoeden dat het om plat telefoon kabel gaat dat NIET geschikt is voor XDSL .
Dus DRINGEND advies vervang de kabel door een minimaal CAT3 kabel (iedere andere kabel met hogere cat aanduiding mag ook B.V.B CAT5E of CAT7).

Aan de kant van het modem zijn de aansluitingen in de RJ11 connector Zwart/rood/groen/geel (of oranje/blauw/rood/wit of bruin/blauw/blauwwit/bruinwit )

Het is misschien een goed idee om in de meterkast en in de kamer een RJ45 aansluit doos te plaatsen en daartussen 1 of 2 netwerk kabels.
Vervolgens kun je aan je isra punt een korte kabel met RJ45 connector maken en in de kamer met een verloop Rj45 naar Rj11 je modem aansluiten.

PS voor DSL is als je geen pair bondig het maar 1 aderpaar nodig dus of 1A en 1B of 2A en 2B Naar de middelste in je RJ11 (pin 3 en 4 pin 1 en 2 en 5 en 6 worden niet gebruikt ).

[ Voor 3% gewijzigd door theuser op 07-07-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 19:52
Zo moeilijk is het niet, 1A/1B is een paar en 2A/2B is het tweede paar. RJ11 connector aan krimpen en klaar!

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
In mijn eerste bericht stond er idd modem, maar ik bedoelde daarmee model. Autocorrect kan soms enorm handig zijn, maar in dit geval niet. Ik heb in dit topic 2 plaatjes toegevoegd. Als ik goed begrijp moet je de 2 middelste kabels (rood en groen) aansluiten op A1 en B1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 19:52
Nee, de middelste kabels moet je aansluiten op 1A en 1B. Maar ik zou die (platte) modulaire kabel niet gebruiken, UTP is beter.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

We gaan er hier van uit dat TS een DSL-modem wil aansluiten maar dat is op zich niet gezegd…

TS: voor een DSL-modem is het inderdaad beter voor het signaal om UTP te gebruiken dan platte telefoonkabel. Voor een telefoon of inbelmodem maakt 't niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
Ik heb idd een DSL-modem van Tele2. Ik heb dit model, gezocht via Google:
Modem

Ik kan het pas zaterdag aansluiten en bedankt voor de tips! Ik zal zaterdag gelijk maar even of ik een UTP kabel kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
Bedankt heren, het is gelukt. Ik heb tevens ook een UTP kabel gebruikt en dat werkt perfect!
Pagina: 1