Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-03-2021
Ik heb op 5 juni een MacBook Pro gekocht, nadat ik altijd een Windowslaptop heb gehad. Gekocht bij iCentre in verband met de drie jaar garantie. Al na een paar gebruiksmomenten merkte ik dat de batterij erg snel zakte. 10-20 % in standbymodus over amper 24 uur. Ene nacht minder dan de andere. Soms maar 6%. Gecheckt bij een mede-MacBook Pro gebruiker (omdat ik nog niet eerder een MacBook had gehad) en tot de conclusie gekomen dat het best snel ging (hij verlies 1-2% per nacht). Was wel met een Flash fotoboek bezig en 5.000 foto's, dus ik dacht: kijk het nog even aan.

Zo'n 14 dagen geleden contact gezocht met Apple. Instellingen gecontroleerd, batterij vermogen gecheckt, gekeken of er activiteiten op de achtergrond draaiden, maar allemaal niks kunnen vinden. Raadde me aan de laptop een paar dagen in Veilige Modus te gebruiken. Toppunt was dat hij bijna 60% zakte in 15 uur.

Vervolgens op aanraden van Apple terug gegaan naar iCentre in de hoop dat ik een laptopwissel zou krijgen. In de winkel wat testjes uitgevoerd. Kwam niks uit. Laptop was toen net 17 dagen oud. Hen dringend verzocht de laptop om te wisselen. Hoe kan zo'n dure laptop nou al na 17 dagen zo functioneren..... (en dat eigenlijk al vanaf het begin) 30 dagen standbytijd ga ik nooit halen. Werd niet aan meegewerkt. Schone installatie was de oplossing. Gedaan. Paar dagen getest, maar helpt niets. Sinds vanmorgen 7.00 uur 20% verloren. Vannacht 20%. Werk niet meer aan het fotoboek, dus geen flash.

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen hier? Met batterij-gebruik van een (nieuwe) MacBook Pro in het algemeen, maar ook naar oplossingen die leiden tot een werkende MacBook.... Zowel Apple als iCentre bieden aan dat de laptop opgestuurd kan worden voor reparatie, maar ik vind dat eigenlijk te absurd voor woorden als hij zo jong is. Dat geeft niet echt een vertrouwd gevoel. Misschien heb ik het helemaal mis en stel ik mij aan, maar toch... Dan hoor ik dat graag ;-)

Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:57
Hoe is de accu duur tijdens het werken? Dus als deze is opengeklapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
Pendora schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:40:
Hoe is de accu duur tijdens het werken? Dus als deze is opengeklapt?
daar zat ik ook aan te denken. Want dan zou je verwachten dat de laptop ook sneller dan normaal leeg zou zijn.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:03

GforceNL

Out of memory....

Heb je Power Nap aan staan bij gebruik batterij?

Staat bij energie instellingen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
Bij gewoon werken verschilt de accuduur. Net getest. 5% verlies in een half uur tijd met normaal internetten, maar ik heb ook momenten dat hij in anderhalf uur tijd 40% verloor of 15% in 20 minuten.

Powernap staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat de Mac niet constant timemachine backups te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
Hoe kan ik dat checken Djortz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 12:42
plouske schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:56:
Hoe kan ik dat checken Djortz?
Systeeminstellingen -> Energiestand :)
Oeps... :X
Systeeminstellingen -> Time Machine -> Opties

[ Voor 16% gewijzigd door Marijn100 op 11-07-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Zit er een SD kaart in?
Hierdoor kan je mac niet in "deep sleep" en verbruikt hij meer batterij.
plouske schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:57:
Bij gewoon werken verschilt de accuduur. Net getest. 5% verlies in een half uur tijd met normaal internetten, maar ik heb ook momenten dat hij in anderhalf uur tijd 40% verloor of 15% in 20 minuten.

Powernap staat uit.
Dat zegt ook niet veel. als jij op een website zit met flashplayer of iets anders wat CPU vreet dan gaat de batterij ook harder.

[ Voor 70% gewijzigd door Psycho_Mantis op 12-07-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Wanneer je rechtsboven op het batterij icoontje klikt kan je zien welke apps er op dat moment veel energie verbruiken. Wellicht kan je daar ook wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 11:12
Met 'Activiteitenweergave' kan je exact zien welk process de hoogste energie impact heeft.
Dat helpt mij vaak meer dan het 'Programma's die veel stroom verbruiken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
Marijn100 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:24:
[...]

Systeeminstellingen -> Energiestand :)
Oeps... :X
Systeeminstellingen -> Time Machine -> Opties
Time Machine staat uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:23:
Zit er een SD kaart in?
Hierdoor kan je mac niet in "deep sleep" en verbruikt hij meer batterij.

[...]

Dat zegt ook niet veel. als jij op een website zit met flashplayer of iets anders wat CPU vreet dan gaat de batterij ook harder.
Er zit geen SD-kaart in. Ik begrijp dat dit weinig zegt. Dit zijn websites zoals webwinkels, vliegtickets sites, mijn werk (via Citrix), Gmail, Marktplaats et cetera. Het fotoboek waarover ik het had, reken ik niet mee. Dat is Flash en dat vreet batterij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
zwik schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:55:
Wanneer je rechtsboven op het batterij icoontje klikt kan je zien welke apps er op dat moment veel energie verbruiken. Wellicht kan je daar ook wat vinden.
Op dit moment staat alleen Safari daar in dat rijtje. Ik heb Tweakers open staan en een Citrix-verbinding (mijn werk). Ik heb nog geen programma's geïnstalleerd op mijn Macbook. Alleen de standaard programma's, want er zit net een schone installatie op op advies van iCentre. Wel 5000 foto's, maar via de Cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
spork schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:01:
Met 'Activiteitenweergave' kan je exact zien welk process de hoogste energie impact heeft.
Dat helpt mij vaak meer dan het 'Programma's die veel stroom verbruiken'.
Bij energie staan safari en activiteitenweergave, de rest is 0. Beide zijn niet schokkend hoog volgens mij.
Volgens CPU zijn dit de heftigste taken: kernel_task, window_server en coreaudiod. Verder Safari, activiteitenweergave, tweakers. Ze blijven onder de 15. Kun je hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:45
Zomaar een idee.. heb je een printer aangesloten staan die via sharing wordt gedeeld, misschien buiten je weten om? Of misschien iets anders dat in sharing aan staat?

Via de terminal kan je de volgende code uitvoeren om te achterhalen of een proces sleep verhindert.
code:
1
pmset -g assertions

[ Voor 47% gewijzigd door StarC op 13-07-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
StarC schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:52:
Zomaar een idee.. heb je een printer aangesloten staan die via sharing wordt gedeeld, misschien buiten je weten om? Of misschien iets anders dat in sharing aan staat?

Via de terminal kan je de volgende code uitvoeren om te achterhalen of een proces sleep verhindert.
code:
1
pmset -g assertions
Helaas, ook geen printer. Jouw code geeft een hoop nullen en een 1 bij user is active. Weet je dan genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig Google of mozilla software geïnstalleerd staan?

Ik heb eigenlijk alleen maar Battery drain wanneer ik Chrome, Mozilla of Flash gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:42:
Toevallig Google of mozilla software geïnstalleerd staan?

Ik heb eigenlijk alleen maar Battery drain wanneer ik Chrome, Mozilla of Flash gebruik.
Geen van alle! Dus dat kan het probleem ook niet zijn. Behalve foto's niks op de MacBook staan.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:31
plouske schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:05:
[...]

Geen van alle! Dus dat kan het probleem ook niet zijn. Behalve foto's niks op de MacBook staan.... :'(
Waarbij je zeker geheel toevallig gebruikt maakt van de Photos app, en (veel) foto's in iCloud hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Google eens op SMC reset....probeer dat eerst eens bij problemen met stroom...

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
ThomasG schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:09:
[...]
Waarbij je zeker geheel toevallig gebruikt maakt van de Photos app, en (veel) foto's in iCloud hebt staan?
Ja, ik maak gebruik van de Photos app. Hierin staan mijn telefoonfoto's via de Cloud. Zo'n 5000. Kan het daaraan liggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
Yor schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:23:
Ga ik morgen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:31
plouske schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:30:
[...]

Ja, ik maak gebruik van de Photos app. Hierin staan mijn telefoonfoto's via de Cloud. Zo'n 5000. Kan het daaraan liggen? :?
Photos heeft even achtergrond proces voor iCloud synchronization, wat bij veel fotos veel cpu en dus batterij gebruikt. Ook in powernap. Even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbooltink
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-01 20:32
Bij de Macbook air van mijn vrouw merk ik dat de Citrix client (ook al heb je geen verbinding) veel stroom verbruikt op de achtergrond. Sluit die eens helemaal. Wellicht werkt dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
Yor schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:23:
Ik heb geen verwijderbare batterij, dus dat is lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
ThomasG schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:58:
[...]
Photos heeft even achtergrond proces voor iCloud synchronization, wat bij veel fotos veel cpu en dus batterij gebruikt. Ook in powernap. Even in de gaten houden.
Thanks voor de tip! Ik heb de synchronisatie even uit gezet. Ben benieuwd of dat het kan zijn. Sinds gisteravond in slaapstand weer bijna 20% verloren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
ruudbooltink schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:01:
Bij de Macbook air van mijn vrouw merk ik dat de Citrix client (ook al heb je geen verbinding) veel stroom verbruikt op de achtergrond. Sluit die eens helemaal. Wellicht werkt dat!
Hoe gebruikt zij Citrix? Ik moet inloggen op https://login.bedrijfsnaam.nl met een token. Ik heb dus geen standaard Citrix client op de laptop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

plouske schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:54:
[...]

Ik heb geen verwijderbare batterij, dus dat is lastig...
beter lezen dan.....

De SMC opnieuw instellen op Mac-notebooks

Ga eerst na of de batterij kan worden verwijderd. Mac-notebooks met niet-verwijderbare batterij zijn onder andere MacBook Pro (begin 2009) en nieuwer, alle modellen van MacBook Air, MacBook (eind 2009) en MacBook (Retina, 12-inch, begin 2015). Meer informatie over batterijen van Mac-notebooks.

Als de batterij niet verwijderbaar is

Zet de Mac uit.
Sluit de MagSafe- of USB-C-lichtnetadapter aan op een stroombron en op de computer.
Druk op het ingebouwde toetsenbord tegelijk op de toetsen Shift-Control-Option (links) en de aan/uit-knop.
Laat alle toetsen los en druk vervolgens op de aan/uit-knop om de Mac in te schakelen

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbooltink
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-01 20:32
plouske schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:56:
[...]

Hoe gebruikt zij Citrix? Ik moet inloggen op https://login.bedrijfsnaam.nl met een token. Ik heb dus geen standaard Citrix client op de laptop staan.
De Citrix receiver is hierop geïnstalleerd. Zolang deze nog in de taakbalk staat (ook zonder actieve sessie) is het accuverbruik hoog, sluiten van de app scheelt hier een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
wat doet je macbook als je zo veel mogelijk processen en applicaties afsluit? (en als je tijdelijk een reinstall doet zonder het terugplaatsen van een back up?) loopt je accu dan in slaapmodus ook snel leeg?

Dit om uit te sluiten of er niet een proces stiekem veel vraagt van je macbook ondanks de slaapmodus.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 12:16
Kan je je macbook ook uitzetten in de nacht want dan weten we of het een software of hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
Even een update: vrijdagochtend even weer contact gehad met Apple. Het verhaal met de laptop is nu een 'dossier' geworden en er zit een senior adviseur van Apple op dat dossier. Ik mail hem morgen met mijn bevindingen.

Hij heeft op afstand een aantal hardware tests gedaan, hier kwam niks uit. De batterij oogt prima. Omdat ik al een schone installatie had gedaan, vermoedde hij dat er misschien een foutje zit in de partitie waaruit de schone installatie is gedaan. Ik heb een SMC-reset moeten doen (bedankt Yor!) en een andere reset (ik dacht iets met PMA?). Beide moeten de onderlinge verbindingen met het systeem herstellen. Volgens de adviseur van Apple mag een MacBook per nacht of stand-by stand 1-2% verliezen en het liefst helemaal niets.

Ik merk iets verschil, maar volgens mij is het nog niet optimaal. Wat ik wel zag, was dat de helderheid van mijn beeldscherm direct minder was. Het is nu een soort van matter?

Ik heb weinig op de laptop gewerkt dit weekend, maar dit zijn de scores van tussendoor spieken naar de batterijstand.

15/7 12.00 uur 100%
15/7 19.00 uur 96%
15/7 22:45 uur 93%
17/7 16.30 uur 81%

Nu nog even op jullie afzonderlijke berichten reageren :-) Bedankt dat iedereen zo meedenkt!

[ Voor 4% gewijzigd door plouske op 17-07-2016 16:46 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
ruudbooltink schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:52:
[...]

De Citrix receiver is hierop geïnstalleerd. Zolang deze nog in de taakbalk staat (ook zonder actieve sessie) is het accuverbruik hoog, sluiten van de app scheelt hier een stuk.
Citrix sluit ik altijd direct af en gebruik ik niet dagelijks. Ik heb geen Citrix receiver geïnstalleerd en sluit ook alle programma's af voor ik hem op standby-stand zet. Dat kan het helaas ook niet zijn dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
koentjuh1987 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:58:
wat doet je macbook als je zo veel mogelijk processen en applicaties afsluit? (en als je tijdelijk een reinstall doet zonder het terugplaatsen van een back up?) loopt je accu dan in slaapmodus ook snel leeg?

Dit om uit te sluiten of er niet een proces stiekem veel vraagt van je macbook ondanks de slaapmodus.
Ik sluit alle standaardprogramma's (mail, safari, berichten) af voordat ik hem in stand-by-stand zet. Programma's heb ik er nog niet op staan, omdat ik pas op advies van Apple een schone installatie erop heb gezet (dat bedoel je denk ik met reinstall?). Verder dus geen bestanden, alleen de Photostream van Apple (link met telefoonfoto's). Backups zijn dus ook niet teruggezet, want ik heb geen enkel bestand overgezet van mijn Windows-laptop.

Beantwoord dat je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plouske
tim-405 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 22:14:
Kan je je macbook ook uitzetten in de nacht want dan weten we of het een software of hardware probleem is.
Jazeker, ik zal hem dinsdagnacht eens uitzetten! Morgen eerst Apple mailen met slaapstand-bevindingen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door plouske op 17-07-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
plouske schreef op zondag 17 juli 2016 @ 16:41:
[...]

Ik sluit alle standaardprogramma's (mail, safari, berichten) af voordat ik hem in stand-by-stand zet. Programma's heb ik er nog niet op staan, omdat ik pas op advies van Apple een schone installatie erop heb gezet (dat bedoel je denk ik met reinstall?). Verder dus geen bestanden, alleen de Photostream van Apple (link met telefoonfoto's). Backups zijn dus ook niet teruggezet, want ik heb geen enkel bestand overgezet van mijn Windows-laptop.

Beantwoord dat je vraag?
Ja

Maar zet de photostream ook eens uit. Misschien probeert die op de achtergrond te synchroniseren met iCloud?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
plouske schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:45:
Vervolgens op aanraden van Apple terug gegaan naar iCentre in de hoop dat ik een laptopwissel zou krijgen. In de winkel wat testjes uitgevoerd. Kwam niks uit. Laptop was toen net 17 dagen oud. Hen dringend verzocht de laptop om te wisselen. Hoe kan zo'n dure laptop nou al na 17 dagen zo functioneren..... (en dat eigenlijk al vanaf het begin) 30 dagen standbytijd ga ik nooit halen. Werd niet aan meegewerkt. Schone installatie was de oplossing. Gedaan. Paar dagen getest, maar helpt niets. Sinds vanmorgen 7.00 uur 20% verloren. Vannacht 20%. Werk niet meer aan het fotoboek, dus geen flash.
Opzich snap ik dit wel, dit soort klachten komen gewoon erg vaak van software die de gebruiker later installeert en daardoor is het mijn inziens niet vreemd dat niet elke klagende gebruiker zomaar een swap krijgt.

Wat was eigenlijk de reden op bij een APR te kopen? Ik zou dat persoonlijk nooit doen, zeker niet als je nagaat dat er best wat zijn omgevallen de laatste tijd.

Weet je trouwens dat je een bericht kunt editen op tweakers? Als je op meerdere berichten wilt reageren heb je zo niet meerdere berichten achter elkaar. Zie ook de melding boven het quickreply Window als je de laatste reactie hent geplaatst.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plouske
koentjuh1987 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:57:
[...]

Ja

Maar zet de photostream ook eens uit. Misschien probeert die op de achtergrond te synchroniseren met iCloud?
Deze heb ik sinds donderdag uitstaan. Leek me ook een goede tip!
Donstil schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:35:
[...]

Opzich snap ik dit wel, dit soort klachten komen gewoon erg vaak van software die de gebruiker later installeert en daardoor is het mijn inziens niet vreemd dat niet elke klagende gebruiker zomaar een swap krijgt.

Wat was eigenlijk de reden op bij een APR te kopen? Ik zou dat persoonlijk nooit doen, zeker niet als je nagaat dat er best wat zijn omgevallen de laatste tijd.

Weet je trouwens dat je een bericht kunt editen op tweakers? Als je op meerdere berichten wilt reageren heb je zo niet meerdere berichten achter elkaar. Zie ook de melding boven het quickreply Window als je de laatste reactie hent geplaatst.
Bedankt voor de tips! Nieuw hier... maar dat had je al gemerkt.

Je bedoelt bij iCentre? Het derde jaar garantie. Maar heb wel geleerd dat ik dat nooit meer doe. Dat er de laatste tijd veel gedoe was, wist ik niet. Anders had ik het zeker anders gedaan. Zo zie je maar... Beter voorbereiden.

Ik snap dat ze niet bij iedereen een swap kunnen geven, alleen ik had het probleem al bij het begin en heb er niets op geïnstalleerd. Blijft natuurlijk lastig voor medewerkers. Alleen ik wil wel een deugdelijk product....

[ Voor 67% gewijzigd door plouske op 17-07-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou ik ben er uiteraard 100% voor dat jij en iedereen een dergelijk product krijgt als ze iets kopen maar het gaat wel wat verder dan dat. Iedereen zegt dat ze niets installeren natuurlijk, het is dan even aan de icenter om je daarin goed te adviseren.

Ik zou zeggen. In een morgen bij icenter brengen, doen ze een reinstall, laden ze de batterij, loopt hij dan ook leeg (dan bedoel ik op hun technische dienst, niet bij jou thuis) dan dienen ze hem idd om te wisselen.

Wat hebben ze je als vervolg stappen aangeboden verder? Moest je het herinstalleren zelf doen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:08

Quakie

quakelen

Ik heb dit probleem ook en zelfs op meerdere macs gehad.
Ik heb een late 2013 en die doet ook geen 30 dagen standby. Ik heb er al lang niet naar gekeken maar 10 a 20% per 24 uur eraf haal ik ook. Ik heb het toen opgeven en sluit mijn macbook af nadat ik hem niet gebruik. Hij sluit af binnen 10sec en start ook binnen 30 sec op waardoor ik het niet zo probleem vind.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:45
Quakie schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:02:
Ik heb dit probleem ook en zelfs op meerdere macs gehad.
Ik heb een late 2013 en die doet ook geen 30 dagen standby. Ik heb er al lang niet naar gekeken maar 10 a 20% per 24 uur eraf haal ik ook. Ik heb het toen opgeven en sluit mijn macbook af nadat ik hem niet gebruik. Hij sluit af binnen 10sec en start ook binnen 30 sec op waardoor ik het niet zo probleem vind.
Een andere oplossing, die ik persoonlijk niet zou toepassen op een product van nog geen maand oud, is het aanpassen van de hibernationmode naar "1", zie hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plouske
Nou, we zijn weer bijna twee weken verder en ik kan jullie vertellen dat ik uiteindelijk een nieuwe MacBook heb gekregen.

Hoe dat ging? Ik heb mijn bevindingen gedeeld met de Apple adviseur nadat er een SMC-reset en een PRAM-reset. Beiden leverden niet het juiste resultaat op.

15/7 12.00 uur 100%
15/7 19.00 uur 96%
15/7 22:45 uur 93%
17/7 16.29 uur 75% tot
17/7 18.00 uur 69%
17/7 20.00 uur 68% tot
17/7 20.15 uur 66%
18/7 13.20 uur 53% tot
18/7 15.30 uur 26%
19/7 22.36 uur 12%
20/7 18.00 uur uit

De adviseur raadde mij aan opnieuw terug te gaan naar iCentre met het verhaal dat het echt een hardwarematig probleem moest zijn nu Apple alles op afstand had gecheckt. Ik kreeg nog alternatieven aangeboden via het repair centre van Apple, maar dat was echt een alternatief. De dag erna heb ik contact gehad met de filiaalmanager van iCentre. Hij hoorde mijn verhaal aan en deed totaal niet moeilijk. Ik kreeg een nieuwe mee en daar werk ik nu met veel plezier op! Zo blijkt maar weer, het kan heel moeilijk gaan en ook heel makkelijk.... De filiaalmanager was juist van mening dat zijn medewerkers hadden gefaald....

Ik wil jullie bedanken voor het meedenken en jullie feedback! Gelukkig eind goed, al goed! _/-\o_ _/-\o_ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:03

GforceNL

Out of memory....

Fijn om te horen dat het opgelost is!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Valt wel op dat je een heel groot verval hebt de 18/7 van 53% naar 26% een paar uur later.

Maar fijn dat het probleem is opgelost en Apple de hardwarematige fout onderkent.

...

Pagina: 1