[Samsung UE55JS8500] Ziet vaak Synology NAS niet

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:01

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
We hebben hier een Samsung UE55JS8500 die bekabeld op het netwerk is aangesloten, zowel de TV als de Synology DS216 (was voorheen een DS212+ maar toen hetzelfde probleem) zitten rechtstreeks op dezelfde router (ASUS RT-AC87U).

Waar de andere TV in huis (Samsung UE48HU7500) de NAS altijd probleemloos ziet, ziet de UE55JS8500 'm meestal niet. Geen idee waarom. Heb in de NAS het SSDP advertisement interval al verlaagd, zelfs naar 30 seconden. Maar geen effect. Al staat de TV al een uur aan, de NAS is niet te bekennen. Uitzonderingen daargelaten - de keren dat de NAS te zien is, werkt alles prima - tot de TV weer uit wordt gezet, daarna is 'ie bijna altijd weer foetsie.

Het probleem speelt al een tijd, maar is niet altijd geweest. We weten zeker dat tijden terug (half jaar of langer) we nooit problemen hadden. We vermoeden daarom dan ook een software issue van de TV.

Zijn er anderen met dit probleem? Ligt het aan de TV of is er een oplossing?

(TV is, as we speak, geheel up-to-date trouwens)

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 07-07-2016 19:05 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:01

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
^^ kickje ^^

Met de toevoeging dat niet alleen de andere TV de NAS wel gewoon altijd ziet, de Dune HD TV-303D mediaplayer ziet de NAS ook gewoon altijd.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe