[.Net/VisualStudio] Signing deployable

Pagina: 1
Acties:

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-12-2025

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Waerde GOT-ters,

Een applicatie uit een verleden, met Visual Studio 2010 gemaakt, heb ik onder handen gekregen om wat features aan toe te voegen. Het gaat om een button in Outlook met een VSTO-project die met een ClickOnce installer wordt geinstalleerd. Dit werkt. So far, so good.

Nu moet deze applicatie ondertekend worden (signing). Dit gebeurt met een PFX file (private key) die je bij een CA aanschaft. Dit ging tot vorig jaar goed: een SHA1 certificaat. Again, so far, so good.

Maar nu is dat certificaat verlopen en heeft men een SHA2 (logisch door de EOL van SHA1) certificaat aangeschaft om de code mee te ondertekenen. Hier komt een probleem, want na succesvol bouwen en een installer maken en na het succesvol installeren ervan op andere machines roept Outlook elke keer als het opstart dat de XML manifest file van de add-in niet geopend kan worden of niet correct ondertekend is. Ik heb al bevestigd dat het om het laatste gaat als ik de stacktrace bekijk.

Het afstruinen van een hoop fora levert informatie op dat .Net 4 alleen met SHA1 overweg kan (en dus VS2010 ook). Als ik de solution open in VS2012 (omdat die met .Net 4.5 wel met SHA2 overweg kan) levert het probleem op dat de ClickOnce installer(s) niet geladen kunnen worden omdat het projecttype niet wordt herkend.

Mijn vraag is of je met deze problematiek te maken hebt gehad en zo ja, hoe heb je het opgelost?

Daarnaast zou ik graag willen weten of iemand weet waar ik via een officiele bron kan lezen dat wat op de fora zoals hierboven omschreven beweerd wordt, waar is.

Mijn dank is groot.

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:12
(jarig!)
Zou je je targets niet kunnen builden met VS2010 en vervolgens re-signen vanuit de VS2012-command prompt met je nieuwe certificaat?

MSDN: How to: Re-sign Application and Deployment Manifests

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans