Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik twijfel tussen de GTX970 en de AMD-RX480

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik zit nu op de 660ti, die is ruim 3 jaar oud en begint recent crashes te vertonen tijdens het gamen. Daarnaast zou ik het ook fijn vinden om GTA5 en Fallout4 eens op hoger dan Low te kunnen spelen, dus ik wil mijn videokaart vervangen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb dus zelf de GTX970 4G gevonden, maar een paar vrienden zeiden dat de AMD-RX480 minstens net zo goed is, en ook zelfs goedkoper. Nou ben ik dus niet zo goed in hardware zaken, en de actuele prijs is bijna identiek aan de 970, dus ik weet niet precies welke nou eigenlijk beter is.

Gevonden ervaringen zijn, ik heb 2 vrienden met de 970 en die zijn er meer dan tevreden over. Van de RX480 kan ik nog geen duidelijke ervaringen vinden

Beste antwoord (via Verwijderd op 08-07-2016 17:29)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:30
Een GTX 970 wil je niet meer nieuw kopen, die heeft een te hoge prijs. De RX 480 is wat goedkoper, presteerd wat beter in DirectX 11 (en ouder) en OpenGL, en in DirectX 12 en Vulkan is de RX 480 absoluut de superieure kaart.

Je zou kunnen overwegen om nog even op de GTX 1060 te wachten;

nieuws: Nvidia GeForce GTX 1060 met 6GB vram is vanaf 19 juli te koop

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Enkel product, schopje naar CAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat je topic hier beter op zijn plek is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:30
Een GTX 970 wil je niet meer nieuw kopen, die heeft een te hoge prijs. De RX 480 is wat goedkoper, presteerd wat beter in DirectX 11 (en ouder) en OpenGL, en in DirectX 12 en Vulkan is de RX 480 absoluut de superieure kaart.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:50:

Ja, ik kreeg net vanochtend over het bestaan van die 1060 te horen. Verwachting is dat die minstens even goed presteerd voor een lager dollartje (of beter, zelfs)
Dus ik wacht even tot de 19e, maar alle prijzen zijn in dollars, dus ik vraag me af of die wel vanaf de 19e in europa te verkrijgen is
Pagina: 1