Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn Nexus 5x is binnen notime (2/3 uur gebruik) leeg en laadt heel langzaam op (pas na ong. 5 uur is hij helemaal vol). Ik denk dat het komt doordat ik een nieuwe oplader heb gekocht. Deze gebruik ik nu niet meer, maar mijn telefoon blijft snel leeg gaan.
Mijn vraag: Wat kan ik eraan doen dat mijn telefoon niet meer snel leeg gaat en weer snel oplaadt?

Groepjes,
geentelefofreak

Alle reacties

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:24
Klinkt alsof je accu niet goed meer is, heb je nog garantie?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Doe eens een reboot van de telefoon. Kan best een app zijn met bugs die op de achtergrond de CPU hard bezig houdt. Hier door laadt hij langzamer, want een deel van de oplaadkracht gaat naar de CPU en is snel leeg. Als dit niet helpt eerst naar fabrieksinstellingen en alles weer netjes installeren wat je echt gebruikt.

Zelf gemerkt dat de nu.nl app bijvoorbeeld na een tijdje gebruik en dan eruit gaan (is geen hard afsluiten) de CPU wakker houdt.

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 16:06

Taygeta

KTM 790 Adventure

Bij android kan je onder het kopje Accu, bij instellingen, zien welk programma veel energie verbruikt.
Ga dat eerst even controleren. Sommige apps draaien op de achtergrond en kosten enorm veel energie.