microatx kasten en slota-mobo's welke?

Pagina: 1
Acties:

• isaac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09-2022
Vroeger had je in de oude at-tijd van die "mooie" kompakte minitowers. Het valt me op dat in de atx-wereld compacte kasten helemaal uit zijn en dat als ze er zijn maar een voeding van 145 watt hebben, hetgeen te weinig is voor durons en athlons.
Heeft iemand wat tips om compacte slot-a systemen te bouwen?

tia isaac

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grappig- dit is net op de T.net site verschenen. Een moderne microATX kast waar je zonder problemen een 300W PSU in kunt vrotten.

Kun je trouwens met een willekeurige ATX mini/micro tower doen, gewoon de ouwe 145W eruit en een nieuwe PSU (a 60 piek ofzo) erin. Dan een microATX Slot-A mobo erin en klaar is kees (case >:) )

Oslik blyat! Oslik!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ja er zijn van die atx kasten met de voeding naast het mobo , zodat dus de proc verstopt zit onder de voeding. o.a. van de rainbow series. dit past meestal net aan met de cooler (waar omhoogstekende bevestigingsclipjes op zitten vaak die dan tegen de voeding aan komen)
ik heb wel een paar systemen zo gebouwd. het kan dus wel. ik zou het trouwens afraden voor socket athlon omdat die een kleinere koeler hebben dan slot a athlons. (slot a athlons hebben meestal dual cooler en groter oppervlak zodat hitte geen issue is)

• isaac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09-2022
Die lia-li had ik gezien, maar volgens de specs is dat ding 45cm hoog. Ik wil een kast die niet hoger is als (ong) 20 cm. Op de lian-li website zag ik wel dat ze kasten hebben die het formaat van de oude at-minitowers hebben. Kin je die lian-li kasten trouwens hier in nederland kopen?
Bij aOpen hebben ze ook aardige kasten (dat wist ik niet).

isaac

Verwijderd

Je heb wel van die kastjes maar daar zit vaak alles al in.

Verwijderd

desktop kasten zijn niet zo klein meer als dat ze eigenlijk moeten zijn. T beste zu nog een 19" rackje zijn...

Had vroeger een 386 pc (desktop) van ca 10 cm hoog. Zat wel een ISA-riser op.
Pagina: 1