Vervelende kleurtjes bij OC-ed Geforce?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Ik heb m'n Asus v6800 deluxe DDR lekker stabiel lopen op 150/350 Mhz, maar nou kreeg ik tijdens 3DMarks 2000 rare kleurtjes in sommige textures (fluoriserende verticale baantjes, soort testbeeld lijkt het wel). Nou maakt me dat niet zo veel uit, maar nou krijg ik het dus sinds kort ook bij spellen zoals SOF. Ik meen bij alles wat met OpenGL te maken heeft. NFS PU draait weer grandioos bijvoorbeeld (Direct 3D). Waar kan dat aan liggen? Is er een instelling wat dat kan verhelpen, of wordt het gewoon weer terug clocken? :(

Spec:

Athlon 700@900 (100*9,0)
Abit KA7
256 MB pc100

OS: Win ME (Daar zou het misschien ook nog aan kunnen liggen?)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Onder andere OS hetzelfde?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Nog niet geprobeerd eigenlijk.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:36
Ik meen bij alles wat met OpenGL te maken heeft.
Sinds wanneer werkt 3DMark 2000 (ook) met OpenGL? 3DMark 2000 is juist het Direct3D benchmark programma!

• joost_e
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47

joost_e

Aktief!

Hmm.. ja, dit probleempje had ik ook zodra ik mijn SDR op 140/180 zette..
(Heb het alleen met 3DMark getest)

Verwijderd

Klok je kaart eens terug (of niet) en test het nog eens PAAR KEER... ;)

Kijken of 't nog zo is... zo ja, dan is het volgens mij het probleem je OS

Wat voor drivers gebruik je voor je 6800 ?

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 17:10

bille

Don't call me Buff

Ik dacht dat 3D Mark ook openGL ondersteunde toch?

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Niet om rot te doen maar dit komt me heel erg bekent voor. Na niet al te lange tijd werden die strepen permanent in spelletjes en later zelfs bij het opstarten in de bios.

Terug gebracht bleek dat de GPU overleden was. Wel een nieuwe gekregen...

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Mja... ik heb hem inmiddels alweer terug geclocked... het werd steeds erger naarmate ik verder speelde. Ik denk dat de boel gewoon te heet werd (de originele koeler zit er gewoon nog op). Nu heb ik er ook geen last meer van. Binnenkort eens een nieuw projectje beginnen door een aftakking te maken van me bestaande waterkoeling voor me CPU naar de GPU. :)

Ik vind dit wel jammer, want ik heb in me andere bak een v3800 vrolijk stabiel op 170/240 rennen met de originele koeling. Een stappie te hoog betekent gewoon een vastloper, maar niet dat ie zeg maar 'langzaam dood bloedt'. En daar ben ik nu wel bang voor met de Geforce.

Ik zal wel eens wat temp. metingen verrichten, om te kijken of het werkelijk aan oververhitting ligt, maar ik denk het wel. Zijn er trouwens ook mensen die dit probleem onder bijv. Win 98 hebben?

Verwijderd

is dit ASUS specifiek, heb pas een ASUS 6600 teruggebracht, exact hetzelfde probleem, ding was niet eens opgeklokt!!!! Het leek wel of ie de texturen niet snel genoeg kon opbouwen, "flitsend beeld"

Verwijderd

hoe kun je uberhaupt een gforce overklokken en de temp meten? kep ff gekeken met powerstrip maar kon zo gauw nix vinden.

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Nou, bij de Asus zit een proggie genaamd (....)docter (weet even niet meer wat er op de puntjes moet staan). Daarmee kan de temp. afgelezen worden.

Mocht je geen Asus hebben, kan je natuurlijk ook even de temp. sensor van je CPU op de GPU van je videokaart proppen. :)

Verwijderd

Heeft bij mij ook gewoon op default gelopen. Kan nog zijn dat je voeding te licht is(300W was nodig in mijn systeem).

Ik zou zo snel mogelijk tetug gaan met dat ding...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
core terugklokken. heb ik ook gehad.

ccct: klik op powerstrip (in de startbalk), advanced options, performance.

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 18:42

Rozz

I'm an Apogian!!

Dit probleem heb ik nu dus ook :(
ook allemaal horizontale streepje met allerlei kleurtjes...wel of niet knipperend
en als ik 32b kies is het het ergst en 256 het minst...scherm resolutie maakt (bij mij)niet uit...nu op 1280x1024

Volgens mijn bevindingen ligt het aan het geheugen op de kaart (v6600 Pure)
liep voorheen op 150/210 nu op 140/150 (dus mem clock onder default=166)

Het enige wat ik heb verandert is de CPU+cooler (was 300a@450=agp100 met Whopper en is nu 650@897=agp92 met P3125+2x deltas)

Zal zeer binnenkort eens actieve koeling op de mem chips proberen (heb al kleine koellichampjes gemaakt :))

VRAAG:Weet iemand waar ik Loctite 384 kan kopen??? dit is 2 componenten lijm met hitte geleidende eigenschappen :)
bij de reguliere DHZ zaakjes e.d. is het niet te krijgen :(

Verwijderd

Rozz probeer conrad eens...

Verwijderd

Jongens, probeer i.p.v. die 'hittegeleidende' lijm eens een goede koelpasta zoals artic silver paste.. voor bijna 50 piek heb je 2 tubes aan huis bezorgd. Dit werkt veel efficienter dan die lijm. En voor het 'kleurtjes'probleem, het komt puur omdat core/mem tehoog geklokt is in verhouding met de temp. van de core/mem. Je moet eerst even het problem isoleren, d.w.z. uitzoeken waar het aan ligt, dan kan je dat gedeelde koelen (core of mem, of allebei ;-) en daarna kan je hoger klokken.
Wanneer je dus hoger klokt bij een te hoge temp. zal je dus ditsoort fouten krijgen en dit heeft totaal niets met je os of opengl te maken. (3dmark2000 gebruikt alleen directx routines)

Al het goeie, komt van freon-gekoelde koeien! ;-)

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

axkman: Ik heb al Artic Silver op m`n CPU :)
maar bij m`n v6600 plakken die koellichaampjes niet :( dus dan maar lijmen...snap je?

Mijn probleem is dus de temp van de mem chips.

Conrad kan ik wel eens proberen..thanx nevyn :)

Verwijderd

en waarom probeer je niet artic silver op je mem, en aan de rand van het koelblok/mem druppeltje 2componenten lijm? dat werkt ook vrij goed, en je behoudt de (ontzettend)goede eigenschappen van artic silver paste

Al het goeie komt van freon-gekoelde koeien ;-)

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

axkman: Kom je nu wel weer met lijm :)....maar ipv normale 2 componenten lijm wil ik dus hitte geleidende 2 componenten lijm (met artic silver ;)) gebruiken.

snap je?

BTW Conrad had het niet...ga nu naar de vakauto materialen groothandel...
Pagina: 1