PSN ID: TheJackal83
[ Voor 88% gewijzigd door br00ky op 07-07-2016 13:34 ]
Minder sarcastisch mag ook wel, vindt je niet?Paprika schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:24:
Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!
Goed gelezen, top!
Ik heb het hier gepost omdat dit een specifieke vraag is.
Ik heb zo snel geen aankoopadvies voor GPU's kunnen vinden. En een nieuwe post aanmaken was ook weer overdreven. En niet iedereen heeft ervaring met GPU renderen in de Grafische forum.
Dus als je in het vervolg als mod wilt spelen, geen probleem maar doe dit dan ook netjes en dan zonder sarcasme.
[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 07-07-2016 13:34 ]
Tri SLI wordt niet ondersteunt voor de GTX 10x0 kaarten dus SLI GTX 1080/1070 of tri SLI GTX 980Ti de GTX 980Ti is ongeveer even snel als de GTX 1070.TheJackal83 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:54:
[...]
Minder sarcastisch mag ook wel, vindt je niet?
Ik heb het hier gepost omdat dit een specifieke vraag is.
Ik heb zo snel geen aankoopadvies voor GPU's kunnen vinden. En een nieuwe post aanmaken was ook weer overdreven. En niet iedereen heeft ervaring met GPU renderen in de Grafische forum.
Dus als je in het vervolg als mod wilt spelen, geen probleem maar doe dit dan ook netjes en dan zonder sarcasme.
Alstu. Een eigen topic in een heel subforum over aankoopadviesTheJackal83 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:54:
[...]
Ik heb zo snel geen aankoopadvies voor GPU's kunnen vinden.
drie maal de 1070 geeft je 5760 Cuda cores.
twee maal de 1080 geeft je 5120 Cuda cores.
Ik zou dus voor de 1070 gaan voor het renderen.
Voor het gamen zijn de 1080 in SLI sneller dan twee 1070. Als daar dus je prioriteit ligt zou je beter voor de 1080 kunnen gaan.
[ Voor 24% gewijzigd door Ernemmer op 07-07-2016 13:45 ]
En dit is heel belangrijk omdat Nvidia al heeft gezegd dat een zeer select aantal applicaties maar toegang krijgt tot 3-weg (of meer) SLI.Ernemmer schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:44:
Voor octane hoeven ze niet in SLI te draaien. Ze mogen gewoon als losse videokaarten in het moederbord zitten.
Budgettair gezien vind ik persoonlijk de investering in 3x GTX1070 ietwat hoog; zijn er geen benchmarks waarmee je kan bekijken/omrekenen of je met een tweede werkstation en (in totaal) goedkopere GPU's niet een hogere render-rate behaalt?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Daar staan wel leuke statistieken die je kan uitpluizen om zo te bepalen of een high-end kaart echt veel beter presteert dan een mid-end.
Zo is daar ook te zien dat een 780Ti 25% sneller is dan een GTX970
[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 07-07-2016 13:54 ]
Hartelijk dank br00ky!br00ky schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:38:
[...]
Alstu. Een eigen topic in een heel subforum over aankoopadvies
Octane ondersteund momenteel geen 10xx /Pascal GPU's. Wanneer die ondersteuning gaat komen is helaas ook niet echt duidelijk.
Persoonlijk zou ik toch echt wachten met aanschaf, tot dat er daadwerkelijk ondersteuning is, het is nu helaas nog een beetje koffie dik kijken, hoe de 10xx gaat presteren met Octane.
Ps, gebruik zelf ook Octane
SLI moet uitgezet worden als er GPU gerenderd word. Dus SLI is niet belangrijk.MAX3400 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:50:
[...]
En dit is heel belangrijk omdat Nvidia al heeft gezegd dat een zeer select aantal applicaties maar toegang krijgt tot 3-weg (of meer) SLI.
Budgettair gezien vind ik persoonlijk de investering in 3x GTX1070 ietwat hoog; zijn er geen benchmarks waarmee je kan bekijken/omrekenen of je met een tweede werkstation en (in totaal) goedkopere GPU's niet een hogere render-rate behaalt?
Ruim 1400,- voor 5760 Cuda cores vind ik echt wel netjes.
Ik zit in de 3D en wil mondjesmaat kleine opdrachten binnenhalen.
En wachten tot de Titan zal me doen schrikken als eenmaal de prijs bekend word.
Dat had ik idd gelezen en begrepen. Zelfde met de 9xx GPU's met Vray RT toentertijd.JH66 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:25:
Even een niet geheel onbelangrijk puntje...
Octane ondersteund momenteel geen 10xx /Pascal GPU's. Wanneer die ondersteuning gaat komen is helaas ook niet echt duidelijk.
Persoonlijk zou ik toch echt wachten met aanschaf, tot dat er daadwerkelijk ondersteuning is, het is nu helaas nog een beetje koffie dik kijken, hoe de 10xx gaat presteren met Octane.
Ps, gebruik zelf ook Octane..en ook heel benieuwd naar bovenstaande.
Otoy heeft een octane test versie uitgebracht met "experimentele" pascal ondersteuning. Vandaag hebben ook verschillende plug-ins een update gehad (test versies).
thnx. jammer dat er nog geen 1070/1080 benchmarks in de lijst van otoy staan. Met VrayRTis een 1080 ongeveer zo snel als een titanX met renderen lijkt het, met als voordeel het lagere verbruik en prijs. Ben wel erg benieuwd wat de high end nvidia chips gaan doen..JH66 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:41:
Even ter info (wellicht al gezien)
Otoy heeft een octane test versie uitgebracht met "experimentele" pascal ondersteuning. Vandaag hebben ook verschillende plug-ins een update gehad (test versies).
Met maxwell had iig de 970 de meeste power per euro. Maar dan haal je niet het maximale wat mogelijk is uit de beschikbare pci-e uitbreidings ruimte.
[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 16-07-2016 16:47 ]