Stille desktop pc, zwart/wit thema, budget 1400 euro

Pagina: 1
Acties:

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:45
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet te duur, heb nu een budget van rond de 1400 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de machine zelf zal vervangen worden. Toetsenbord, muis beeldscherm heb ik allemaal nog.
Wel neem ik twee SSD schijven mee naar mijn nieuwe systeem, totale SSD opslag is 750 gig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI vanwege cashback actie. Verder zelf altijd gebruik gemaakt van nvidia videochip.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil het systeem zo stil mogelijk hebben, de pc komt op het bureau te staan.

Ga je overklokken?
Voorlopig niet. Misschien nooit.

Wat verwacht je van ons?
Allereerst, wat vinden jullie van dit systeem?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 247,-€ 247,-
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 142,95€ 142,95
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 746,50€ 746,50
1Fractal Design Define S - Window€ 84,95€ 84,95
1Arctic Freezer i32€ 29,95€ 29,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK4/16€ 76,71€ 76,71
1Corsair RM550x€ 94,69€ 94,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.422,75

Ik wilde eerst voor een dichte kast gaan, maar voor een paar tientjes meer heb je al mooie componenten en een raam in de kast.
Intel Core i5-6600K Boxed
MSI Z170A KRAIT GAMING 3X

Ik wilde voor een zwart/wit thema gaan, helaas kon ik maar 2 geschikte moederborden vinden. Eentje met een veel te dure Z170 chipset en de ASRock H170. De MSI spreekt mij meer aan, maar is wel 3 tientjes duurder... Na wat zoeken kwam ik erachter dat er een cashback actie is bij een combinatie van de 6600k en het Z170 moederbord. Hierbij zal ik 45 euro terugkrijgen, en dit is exact het verschil tussen de 6600k en de 6500 (mijn eerste keus voor cpu). Het lijkt me sowieso waard om dit te doen voor 30 euro extra. Ik zal niet snel gaan overclocken, dus misschien is het wel een vreemde keus.

MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC
Heb me hier nog niet heel erg in verdiept, misschien dat ik even wacht met de videokaart. De 1080 zou wel mijn eerste keus zijn, het geld is er dus waarom niet? De Armour versie heb ik gekozen vanwege het uiterlijk.

Fractal Design Define S - Window
Ik vind dit een mooie kast. Er komt alleen een SSD in voor opslag, en ik wilde het systeem zo stil mogelijk hebben. Het nadeel is dat deze kast komt zonder 'fan controller'. Is dit iets waar ik mij zorgen om moet maken? (Gaan de casefans sneller draaien bij een hogere temperatuur, of draaien ze zonder controller een standaard (hoog) toerental?)

Arctic Freezer i32
Reviews zijn positief, en de semi passieve fan spreekt mij aan. Wel jammer van die bovenkant..

Kingston HyperX Fury HX421C14FBK4/16
4x4 gig geheugen van 2133 MHz. Is een hogere frequentie nou echt veel verschil? Volgens mij kan mijn processor dit niet eens aan, bij geheugenspecificatie staat 2133.

Ook vroeg ik me af of het uitmaakt dat ik 4 kaartjes heb, en de processor alleen "Dual channel" ondersteunt. Is dit een probleem of moet ik 2x8 nemen? Ik heb 4x4 omdat me dat mooier lijkt in de kast.

Corsair RM550x
Goede voeding, volledig modulair. Als ik niet overclock is 550 watt volgens mij meer dan voldoende.

Opmerkingen/suggesties zijn welkom!

• Mitch. V
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:38
Als je niet gaat overklokken heb je geen K processor nodig en ook geen Z170 moederbord. dan kan je natuurlijk gewoon voor de Intel Core i5-6600 Boxed gaan en een MSI B150A GAMING PRO gaan. Ik weet niet of op dit moederbord ook een cashback zit, maar als je niet gaat overklokken is het echt verspilling van je geld.

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 22:17

J8S

Allereerst zou ik je toch willen vragen wat voor monitor je hebt. Een 1080 is overkill voor 1080p en eigenlijk ook voor 1440p. Daar zou ik mi. toch eerst eens goed naar kijken.

Verder weinig op te merken over je systeem, behalve dan misschien wat Mitch al aangeeft. Als je niet gaat overclocken is het niet nodig om voor dit mobo en processor te gaan. Ook krijg je bij de non-K versie van je processor er een stock koeler bij, als is die niet heel mooi en ook niet bepaald stil.

• Voggy
J8S schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:19:
Allereerst zou ik je toch willen vragen wat voor monitor je hebt. Een 1080 is overkill voor 1080p en eigenlijk ook voor 1440p. Daar zou ik mi. toch eerst eens goed naar kijken.

Verder weinig op te merken over je systeem, behalve dan misschien wat Mitch al aangeeft. Als je niet gaat overclocken is het niet nodig om voor dit mobo en processor te gaan. Ook krijg je bij de non-K versie van je processor er een stock koeler bij, als is die niet heel mooi en ook niet bepaald stil.
Ik heb een 144p monitor, ik realiseer me wel dat de 1080 best wel overkill is. Ik wil graag een goed systeem waar ik de komende x jaar niets aan hoef te veranderen, ik heb nu de tijd en het geld. Volgens mij kom ik prima weg met de 1070, maar ik heb hier nog niet veel onderzoek naar gedaan en dit zal ik uiteraard nog doen voordat ik een keuze maak.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1ASRock H170 Pro4/Hyper€ 114,50€ 114,50
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 746,50€ 746,50
1Fractal Design Define S - Window€ 84,95€ 84,95
1Arctic Freezer i32€ 29,95€ 29,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK4/16€ 76,71€ 76,71
1Corsair RM550x€ 94,69€ 94,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.346,30

Bovenstaand systeem zou mijn alternatief zijn. Met de cashback megerekend zou het 30 euro goedkoper zijn, met een mindere processor en een (imo) minder mooi moederbord. Dit komt ook omdat ik dat merk niet ken. Ook is het wel leuk om overclocking als optie te hebben, je weet maar nooit.

Wat betreft de stock koeler, deze gaat er direct uit en daar wil ik absoluut niets mee te maken hebben. ;)

• J8S

J8S

Haha, wat die stock cooler betreft begrijp ik helemaal ;)

Met die cashback actie is het inderdaad voor maar 30 euro verschil niet veel en zal je daardoor wel langer plezier van je systeem hebben.

Overigens zie ik nu wel dat je geen SSD in je lijstje hebt staan. Heb je die al wel of ben je die vergeten?

• Voggy
Whoops... Ik heb 2 SSD schijven in mijn huidige setup die ik mee zal nemen. Een van 256 en een van 500 gig. Heb hier meer dan genoeg aan. Zal het even aanpassen in de OP.

[ Voor 10% gewijzigd door Voggy op 07-07-2016 14:24 ]

• J8S

J8S

Dat dacht ik al :)
Dan denk ik dat je m kan gaan bestellen.

• Voggy
Denk dat ik hem indd zo ga bestellen, en dan voorlopig nog zonder grafische kaart. Geheugen neem ik 2400 mhz, dit wordt gewoon ondersteund door het moederbord.

Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag over de case fans? Ik mag er toch wel vanuit gaan dat op een moederbord van 150 euro een temperatuursensor oid zit en dat dit geregeld wordt?

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-12 08:46
Ziet er goed uit. Ik zou voor de GPU alleen toch een 1070 overwegen. Met het geld wat je bespaart kun je 'eerder' een nieuwe GPU kopen. Daar heb je denk ik meer plezier van da nu een 1080 die 'iets langer mee gaat' (want ontwikkelingen gaan gewoon hard; nu een niet-nodig dure kaart kopen die je dan langer gaat gebruiken is zelden een goede idee).
Verder dus heel mooi, veel plezier alvast!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja, ik heb dat moederbord. In het bios en met MSI Command Center kun je instellen bij welke temperaturen de fans op welke snelheid moeten gaan draaien. Het moederbord heeft twee cpu-gestuurde fan-aansluitingen en drie system-gestuurde.

Zelf heb ik wel een losse fancontroller gekocht (NZXT Grid+ 2), omdat ik dan dezelfde software als die van de NZXT Kraken waterkoeling kan gebruiken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1