Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
2 weken geleden is bij mij een slimme meter geinstalleerd. Dezelfde dag kwam ook de bestelde P1 kabel binnen. Deze heb ik aangesloten op de Raspberry Pi met Domoticz, en gaf netjes elke 10 seconden een signaal, dat ook te zien was aan de 2 ledjes aan de kant van de usb stekker.

Twee weken lang heb ik zowel elektra als gas kunnen loggen in Domoticz. Tot 30 juni, vorige week. Ik kreeg geen data meer van de p1 poort, en ook de ledjes geven geen reactie meer, behalve dan even heel kort bij het koppelen van de kabel tussen meter en Pi. Verder heb ik zelf niets veranderd, maar wel de kabel opnieuw aangesloten na een nachtje wachten. Domoticz op de Pi opnieuw geinstalleerd. Geen signaal meer.

Nu wil het geval dat ik per 2 juli overgestapt ben naar een andere energieleverancier. De meter werkt verder prima. Zou het kunnen liggen aan de overstap? Of is er iets (op afstand) aan de meter veranderd?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mogelijk heeft de meter een update gehad, ik kwam ook zoiets in een ander topic tegen:
CodeIT in "Slimme meter geüpdatet?"

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• koelkast
  • Niet online
Echt raar. Er komt geen data meer vanaf.
Zojuist contact gehad met Enexis, de netbeheerder; ze hebben niets veranderd en verwijzen me naar de leverancier van de Raspberry of de kabel. Dat heeft natuurlijk geen zin.
Volgens Enexis moet ik dan ook bij Oxxio zijn, de nieuwe leverancier. Oxxio kan niets met meters, dus verwijst me terug naar Enexis.
Zou er dan toch iets met die kabel zijn? Toen het nog werkte, knipperde er elke 10 seconden een lampje op de kabel. Zou er dan toch iets met de Raspberry mis zijn?

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-11 13:43

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

Heb je ook een opentherm gateway er op aangesloten toevallig?
Ik had laatst dus ook geen data meer nadat ik met de otgw aan het klooien was (usb kabel paar keer erin en eruit gehad)
Blijk dat ineens de usb poort was veranderd van de otgw bij hardware in domoticz

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:15
Probeer eerst eens om de kabel in je laptop te stoppen en dan met putty een seriële verbinding op te starten.

• koelkast
  • Niet online
Argh, blijkt de USB poort van m'n Raspberry Pi ineens gaar te zijn :(. Andere Pi gebruiken en hij gaat weer als een razende! Dank voor jullie tips!
Pagina: 1