Vervanging Xbox 360 controller

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik gebruik nu een Xbox 360 controller (bedraad) waarmee ik menig spel speel op Windows 10 maar deze controller begint het een beetje te begeven dus ik ben nu aan het kijken voor een Xbox One controller maar ik ben er nog niet zeker over welke het gaat worden.

Keuzes:

Xbox 360 Controller Bedraad
Xbox One Controller V1 Bedraad
Xbox One Controller V1 Wireless
Xbox One Controller V2 Wireless

Ik lees op verschillende sites dat de V2 controller een stuk beter is echter ben ik bang dat mijn controller minder snel reageert als ik een wireless versie koop (ik ben nogal kritisch op dit punt).

Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 7% gewijzigd door Jackson6 op 07-07-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wireless is het probleem niet; maar hoe ga je je controller opladen als je zo graag wireless wil?

Ik kan je uit betrouwbare bron vertellen dat als je echt serieus/vaak met de controller wil spelen, dat de investering in de Elite Controller echt wel een verbetering is. Programmeerbaar, meer "buttons / paddles", minder fragiel, triggerstops, heeerlijke controller.

Heb zelf regelmatig V1 wired & Elite wired aan mijn One en PC hangen; op de een of andere manier liggen mijn gewone controllers stof te happen terwijl de Elite steeds vaker de voorkeur krijgt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:39:
Wireless is het probleem niet; maar hoe ga je je controller opladen als je zo graag wireless wil?

Ik kan je uit betrouwbare bron vertellen dat als je echt serieus/vaak met de controller wil spelen, dat de investering in de Elite Controller echt wel een verbetering is. Programmeerbaar, meer "buttons / paddles", minder fragiel, triggerstops, heeerlijke controller.

Heb zelf regelmatig V1 wired & Elite wired aan mijn One en PC hangen; op de een of andere manier liggen mijn gewone controllers stof te happen terwijl de Elite steeds vaker de voorkeur krijgt.
Elite had ik inderdaad nog niet naar gekeken, mooi ding maar kan je die nou gewoon gebruiken me usb kabel als zijnde een wired controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 18:09
Jackson6 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:30:
[...]

Elite had ik inderdaad nog niet naar gekeken, mooi ding maar kan je die nou gewoon gebruiken me usb kabel als zijnde een wired controller?
Kan bij een normale XBO controller ook. Micro usb kabel er icm een play & charge kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Clavis schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:33:
[...]

Kan bij een normale XBO controller ook. Micro usb kabel er icm een play & charge kit?
Ja klopt maar ik was dus benieuwd of je iets van lag gaat zien bij een wireless controller. Een echte wired controller daar heb je alleen de Xbox One pad V1 van en niet de V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Jackson6 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:34:
[...]

Ja klopt maar ik was dus benieuwd of je iets van lag gaat zien bij een wireless controller. Een echte wired controller daar heb je alleen de Xbox One pad V1 van en niet de V2
Volgens mij hoef je je over input lag niet zo druk te maken, natuurlijk is bedraad minimaal en wireless iets hoger, maar ik denk niet merkbaar (zal hoogstens om een paar milliseconden gaan en lager dan <5ms schat ik).
Anders even daarop googlen. >20ms is merkbaar bij "pro's" schat ik.

[ Voor 6% gewijzigd door ToFast op 07-07-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vergeet niet dat de input lag van jezelf (ogen, hersenen, vingers) rond de 150ms ligt ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:41:
Vergeet niet dat de input lag van jezelf (ogen, hersenen, vingers) rond de 150ms ligt ;)
Vergis je niet ik werd echt gek van een 8ms scherm vergeleken met mijn huidige 1ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Als je daar zo gevoelig voor bent, kan je beter een bedrade X360/Xbone controller kopen. Je hebt dan ook geen last van opladen. Elite controller is de meerprijs niet waard, die zou ik alleen aanraden als je geld teveel hebt. Als je ergens goedkoop een X360 controller op de kop kan tikken, gewoon doen. De Xbone controller is echt niet zoveel beter.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
MAX3400 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:41:
Haha, ga jij maar eens super mario bros spelen op een oude NES op een CRT (geen inputlag) en zet iets tussen de controller zodat een input lag van 50 of 100ms seconde wordt gesimuleerd. Onspeelbaar gewoon, als je je daar niet op anticipeert. Input lag is zeer vervelend, zeker boven de 50ms.

[ Voor 5% gewijzigd door ToFast op 07-07-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Avioto schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:48:
Als je daar zo gevoelig voor bent, kan je beter een bedrade X360/Xbone controller kopen. Je hebt dan ook geen last van opladen. Elite controller is de meerprijs niet waard, die zou ik alleen aanraden als je geld teveel hebt. Als je ergens goedkoop een X360 controller op de kop kan tikken, gewoon doen. De Xbone controller is echt niet zoveel beter.
Ja dat is dus het probeem er is wel een dedicated bedrade Xbox One controller maar dat is de V1 versie lijkt me zonde als ik niet voor de verbeterde V2 versie ga..
Pagina: 1