Internet op locatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Hallo Tweakers,

wij zijn op zoek naar een mogelijkheid om internet op locatie te hebben.

De bedoeling is om een webinar op locatie te kunnen geven en een verbinding aan te bieden die zonder haperingen werkt. Het gaat dan om redelijk wat data dat gestuurd gaat worden naar bijvoorbeeld Youtube (minimaal 720p met een data rate van 2000 kb per sec), dus dat is veel data. Maar vooral ook een stabiele internetverbinding die zo bij het even wegvallen direct opgepakt wordt door een tweede of derde verbinding.

Na enkele opties onderzocht te hebben kwamen wij op iets zoals wifiprofs. Zij zouden een wifi-netwerk kunnen aanleggen op locatie. Een goede partij met veel kennis die kwam met twee opties:
  • is een modem opsturen met gestapelde 4g (2x sim) voor zo'n 350 euro voor een dag met opsturen etc. Zelf installeren en dat zou ok moeten zijn (wel exl data).
  • Een tweede optie is meer zeker omdat iemand meekomt die dag en 2x 2 gestapeld modems gaat opbouwen en extra antennes richt/uitmeet. Dit komt op 1000,- euro voor een dag (incl data). redelijk aan de prijs maar veel zekerheid
Wij zouden dan voor de tweede optie gaan omdat dit veel zekerheid geeft, dit bedrag alleen al om het netwerk aan te leggen is aan de vrij hoge kant.

Ook hebben we nog de optie om bij mobielverbinden dit aan te schaffen. Dit geeft de mogelijkheid om een LAN verbinding op locatie te gebruiken en als redundantie een 4G netwerk te gebruiken. Hierdoor zou er een stabiele verbinding moeten zijn. Echter zijn de kosten nog aan de erg hoge kant.

Heeft iemand ideeën voor een zo goed mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Ik moest gelijk aan LAN party's denken. Ik nam veel deel aan een lan in Drachten waar via een straalverbinding internet op de locatie gebracht werd. Dat was een hoop gedoe, testen en voorbereiden. En dan nog waren er haperingen. Ik zou dit zeer goed uitzoeken en testen. En dan echt testen met het aantal personen die je verwacht.

De lanparty's zijn eigenlijk vanwege het internet verplaatst naar een locatie waar een dikke glasverbinding lag. Dat geeft wel aan dat jij het lastig gaat krijgen. Commerciële bedrijven beloven je een prima internet maar trap niet overal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Op zich wil ik graag weten, wat voor "zekerheid" ze geven. Zij kunnen wel de WiFi in de hand hebben, maar de 4G "backbone" hebben ze niet. Dus als die 4G mast daar "vol" zit met downloadende koters, dan kan die firma er ook niet aan doen dat het inzakt. Dan zit jij wel met een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
tweakerharrie schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:43:
De lanparty's zijn eigenlijk vanwege het internet verplaatst naar een locatie waar een dikke glasverbinding lag. Dat geeft wel aan dat jij het lastig gaat krijgen. Commerciële bedrijven beloven je een prima internet maar trap niet overal in.
Ja dat begrijp ik. Het is voor ons echter niet mogelijk om glasvezel te krijgen op locatie. Ook de locatie verschilt zo nu en dan, 4G is dus echt nodig.
Anoniem: 203842 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:32:
Op zich wil ik graag weten, wat voor "zekerheid" ze geven. Zij kunnen wel de WiFi in de hand hebben, maar de 4G "backbone" hebben ze niet. Dus als die 4G mast daar "vol" zit met downloadende koters, dan kan die firma er ook niet aan doen dat het inzakt. Dan zit jij wel met een probleem.
Ja ze geven aan dat dan alles opgemeten en opgezet gaat worden . Wanneer de mast vol zit dan hebben we inderdaad een probleem. Heb je een optie waar we mee aan het werk zouden kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 21:33
Hoe ad-hoc moet je de lijn hebben. Een vaste lijn heb je voor 40,- p/m excl. Je hebt hem wel gelijk voor een jaar. Dan nog ben je voor 480,- klaar. Je hebt alleen wel te maken met aanvragen en aanleg. Wat voor 1 dag niet handig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Een goed bedrijf zal ook SIM kaarten hebben van alle drie providers. Mocht de ene "vol" zitten, dan kan je ook over de anderen.

Wat ook meespeelt: Als de mast ver staat, dan heb je meestal tragere verbindingen. Maar als de mast in "middle of nowhere" staat (lees: landelijk gebied), dan heb je meestal snelheid genoeg. Ik zou zeggen, neem een laptop met een 4G (usb) modem, ga naar de locatie en doe speedtests op verschillende tijdstippen.

Dan krijg je een indicatie hoe snel het kán worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 08-07-2016 20:54 ]

Pagina: 1