Mijn vraag
Sinds een tijdje zijn wij overgegaan van DSL naar Glasvezel bij onze provider, om een betere en snellere verbinding te hebben.
Het glas komt binnen > gaat naar modem > eigen router (bridge) > WiFi.
Nu is het probleem, zodra er iemand in het netwerk Youtube, Netflix of iets download deze de snelheid wegtrekt, maar nog erger; mijn ping gaat van 49 naar 500+
Nu ben ik op zoek naar een oplossing hiervoor, maar zit met de handen een beetje in het haar.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus RT51U Router met standaard software.
PC
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er een router bijgekocht (RT51U) met QoS ondersteuning.
Bandbreedte toegewezen (alle IP adressen 10/10 max) behalve mijn PC. 50/50
Kanaal veranderd van de WiFi
Dus kortom: Als ik online wat aan het doen ben, en de buurman zet een download aan dan trekt het netwerk dicht. Ook als QoS aan staat.
Bedankt voor het lezen van mijn bericht :-)
Sinds een tijdje zijn wij overgegaan van DSL naar Glasvezel bij onze provider, om een betere en snellere verbinding te hebben.
Het glas komt binnen > gaat naar modem > eigen router (bridge) > WiFi.
Nu is het probleem, zodra er iemand in het netwerk Youtube, Netflix of iets download deze de snelheid wegtrekt, maar nog erger; mijn ping gaat van 49 naar 500+
Nu ben ik op zoek naar een oplossing hiervoor, maar zit met de handen een beetje in het haar.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus RT51U Router met standaard software.
PC
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er een router bijgekocht (RT51U) met QoS ondersteuning.
Bandbreedte toegewezen (alle IP adressen 10/10 max) behalve mijn PC. 50/50
Kanaal veranderd van de WiFi
Dus kortom: Als ik online wat aan het doen ben, en de buurman zet een download aan dan trekt het netwerk dicht. Ook als QoS aan staat.
Bedankt voor het lezen van mijn bericht :-)