??? Met mijn Compaq RAM

Pagina: 1
Acties:

• Gangkast
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

Topicstarter
Hey, omdat ik toch niet teveel verstand heb van mijn comp vraag ik het hier :-) ...

Ik heb een Compaq Deskpro 'EN' 800 MHz en 128 MB ram.. ik zie maar in totaal 3 sloten om mijn RAM in te zetten (is dat niet weinig?) maar ik had dus gehoord dat compaq niet op gewone geheugen werkt en speciale RAM moet hebben.

Ik heb 1 module (reep) geheugen eruit gehaald (Nog 2 sloten vrij) en daar zat een sticker op:

INFINEON
-------------------------
HYS64V16300GV-7,5-C2 16x64 SDRAM
C3S10417007 PC133-333-520

Assembled in Germany
128,SYNC,133MHz,CL3

(Met gouden pinnetjes)

Dus waar kan ik (het beste) het geheugen kopen voor mijn compaq? en kan ik in 1 zo'n slot 512 RAM plaatsen IPV 128?!

IIG bedankt :-)

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

• Gangkast
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

Topicstarter
En ik weet het, er zijn al veel onderwerpen over de compaq RAM geweest maa rik weet niet of de compaqs onderling verschillen...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zelfde merk erbij halen, wat betreft max geheugen dat moet je ff opzoeken in je Mobo handleiding, anders ff op de site van de manufacturer.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 12:40 schreef KillerAce_NL het volgende:
Zelfde merk erbij halen, wat betreft max geheugen dat moet je ff opzoeken in je Mobo handleiding, anders ff op de site van de manufacturer.
Precies dus gewoon Infineon PC133 (Cas3=standaard) geheugen erbij halen. Kijk idd ff in de handleiding van je mobo wat ie kan hebben. BTW 3 bankjes is niet weinig hoor, maar normaal

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Kingston geheugen wordt ook gebruikt in Compaq PC's...

Het 'mooie' van Compaq is dat de onderdelen in de computers in principe hetzelfde zijn van de verschillende Deskpro's.

Ik wil Compaq hier echt niet promoten als je dat zou denken, ik zou het eerder afraden omdat upgrades moeilijk zijn en onderdelen duur zijn!

• Gangkast
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

Topicstarter
Hmm... handleiding wete ik niet wara die is..

Ik wou maar deze erin stoppen: http://www.tweakers.net/pricewatch/14107

Weet iemand of dat kan?? diegene die ook een compaq heeft... ik wou daarvan 2 instoppen dus dat word: 1x128 en 2x256 IIG bedankt

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Compaqs zijn selectief wat betreft het geheugen dat ze willen eten, maar doorgaans zit je goed zolang je bij A-merk spul blijft (wat zowiezo een goed I.D. is). Drie banken is inderdaad wat weinig, dat is onderdeel van Compaqs briljante filosofie: zelf MB's met een beperkte capaciteit ontwerpen.
Waarschijnlijk heb je nu 2x64Mb reepjes in je sloten zitten, dat geeft je een totale hoeveelheid van 2x64 + 1x256 of 3x256Mb (ik zou het niet aanraden 512Mb reepjes te gebruiken, bovendien hebben die Compaq MB's een lage limiet aan geheugen dat ze kunnen adresseren).

• Gangkast
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

Topicstarter
En deze: http://www.tweakers.net/pricewatch/2870

kan die er niet in een compaq deskpro EN ??
die is namelijk een stuk goedkoper... maar als die een stuk slechter is hoef ik die niet...

en BTW van het merk Infineon de SDRAM draait op 133Mhz zijn er daar nog verschillen in??
(ik bedoel dus geen verschillen in MHz)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
let op de chippies van de ram lat:

pqi, mtech, MTEC, hyunday, spectec, werkt allemaal oke..

tip , NORROD !

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1