Externe foscam op synology

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2025

waztone

de enige echte

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb pas een Foscam FI9803P V2 aangeschaft en wil deze gebruiken met mijn nas, de synology ds213j.
De ipcam staat op een andere locatie *A als de synology *B.

Wat heb ik al gedaan?
Op locatie A de cam geïnstalleerd via utp, voorzien van de laatste firmware en in de (ziggo) router deze een vast ip gegeven en een poortforward op poort 88 gezet.
Op locatie B op de synology 'Surveillance Station' geïnstalleerd. Alles voorzien van de laatste updates.
In SS heb ik ipcam toegevoegd middels het externe ip, als ik daarna op 'verbinding testen' klik, krijg ik beeld te zien. Echter zodra ik dit venster sluit, zegt SS dat de verbinding verbroken is.

Wat zie ik over het hoofd?

De bedoeling is dat de camera op locatie A bij beweging beelden doorstuurt naar de nas op locatie B, zodat deze ook gestuurd/bekeken kunnen worden via de mobiele app.

All is fair in God of War

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:21
Je moet poort 888 forwarden, TCP èn UDP. De videostream gaat over ONVIF.
Let op, wellicht is dit niet verleuteld!

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 07-07-2016 07:27 ]

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2025

waztone

de enige echte

Topicstarter
Ga ik vanmiddag proberen. Ik heb poort 88 gebruikt omdat dat zo in de beschrijving stond. Vandaar. Thnx.
....
Zo, even geprobeerd, maar dat werkte ook niet.
Ik heb nu de IP cam in een DMZ gezet, dat werkte ook niet.
Toen geprobeerd de camera te verwijderen en toe te voegen als ONVIF, dat doet ie dan wel.
Maar dat moet toch ook gewoon normaal kunnen?
Update; door de camera als generieke ONVIF camera toe te voegen, lukt het mij ook niet om de bewegingsmelding goed aan de praat te krijgen.
Ook is de kwaliteit van de video minder. Ik heb minder keuze in streamkwaliteit en ik kan de dscam app niet gebruiken. Dit is wel de bedoeling.

[ Voor 82% gewijzigd door waztone op 08-07-2016 05:37 ]

All is fair in God of War