Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimyy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-04 17:47
Mijn vraag
Van mijn huidig systeem die op de BIOS versie 2101 draait wil ik hem upgraden naar 3101. Alleen het systeem werkt hier des ondanks niet aan mee. Mijn systeem draait voor 3 minuten daarna blijft hij "gefreezed" staan. Ik heb zelf het gevoel dat het komt door de XMP profielen die ik gebruik. Na dat mijn systeem ook crashed krijg ik een melding met daar in "Overclocking failed". Ik ervaarde dit totaal niet op de BIOS versie 2101.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MOBO: Asus X-99 PRO
CPU: Intel® Core™ i7-5930K Processor
RAM: Dominator® Platinum Series 16GB DDR4 DRAM 3200MHz C16 Memory Kit (CMD16GX4M4B3200C16)

BIOS versie 3101, hier komen de crashes in voor.
BIOS versie 2101, huidige BIOS versie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wel wat rond gezocht.. maar het werd er niet duidelijker door.

[ Voor 9% gewijzigd door Jaimyy op 07-07-2016 02:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:14
Misschien overbodige vraag, maar BIOS al terug naar default settings gezet? (weet niet of dit automatisch gebeurd na een bios update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimyy
Superkanjo schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 07:20:
Misschien overbodige vraag, maar BIOS al terug naar default settings gezet? (weet niet of dit automatisch gebeurd na een bios update)
Hij neemt wel automatisch de XMP profiel mee.. eigenlijk zou dit geen probleem moeten zijn. Ik heb wel geprobeerd om de XMP profiel uit te zetten en daarna weer aan.. dat werkte helaas ook niet.

Ik zou het eventueel nog wel kunnen proberen, zou ik hem dan terug naar default settings moeten zetten zodra ik heb in de nieuwe BIOS versie heb staan?

[ Voor 25% gewijzigd door Jaimyy op 07-07-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:14
Volgens mij kan je terug zetten naar default en blijven de profielen gewoon bestaan. Overclocking failed is een melding die je krijgt wanneer er instellingen in de bios (CPU, RAM timings etc.) conflicteren, op default zou alles weer naar de standaard cq automatische instelling moeten gaan. Is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimyy
Superkanjo schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:01:
Volgens mij kan je terug zetten naar default en blijven de profielen gewoon bestaan. Overclocking failed is een melding die je krijgt wanneer er instellingen in de bios (CPU, RAM timings etc.) conflicteren, op default zou alles weer naar de standaard cq automatische instelling moeten gaan. Is het proberen waard.
Heb het geprobeerd en werkte helaas niet. Zit er aan te denken om misschien de switch van XMP uit te zetten op mijn moederbord en dan weer aan.. misschien kan dit wel het probleem verhelpen.