Mijn vraag
Van mijn huidig systeem die op de BIOS versie 2101 draait wil ik hem upgraden naar 3101. Alleen het systeem werkt hier des ondanks niet aan mee. Mijn systeem draait voor 3 minuten daarna blijft hij "gefreezed" staan. Ik heb zelf het gevoel dat het komt door de XMP profielen die ik gebruik. Na dat mijn systeem ook crashed krijg ik een melding met daar in "Overclocking failed". Ik ervaarde dit totaal niet op de BIOS versie 2101.
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
MOBO: Asus X-99 PRO
CPU: Intel® Core™ i7-5930K Processor
RAM: Dominator® Platinum Series 16GB DDR4 DRAM 3200MHz C16 Memory Kit (CMD16GX4M4B3200C16)
BIOS versie 3101, hier komen de crashes in voor.
BIOS versie 2101, huidige BIOS versie
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wel wat rond gezocht.. maar het werd er niet duidelijker door.
Van mijn huidig systeem die op de BIOS versie 2101 draait wil ik hem upgraden naar 3101. Alleen het systeem werkt hier des ondanks niet aan mee. Mijn systeem draait voor 3 minuten daarna blijft hij "gefreezed" staan. Ik heb zelf het gevoel dat het komt door de XMP profielen die ik gebruik. Na dat mijn systeem ook crashed krijg ik een melding met daar in "Overclocking failed". Ik ervaarde dit totaal niet op de BIOS versie 2101.
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
MOBO: Asus X-99 PRO
CPU: Intel® Core™ i7-5930K Processor
RAM: Dominator® Platinum Series 16GB DDR4 DRAM 3200MHz C16 Memory Kit (CMD16GX4M4B3200C16)
BIOS versie 3101, hier komen de crashes in voor.
BIOS versie 2101, huidige BIOS versie
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wel wat rond gezocht.. maar het werd er niet duidelijker door.
[ Voor 9% gewijzigd door Jaimyy op 07-07-2016 02:32 ]