Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• exaltion
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 10:37
Hallo,

Ik was naar een smartphone aan het zoeken om mijn bijna twee jaar oude Huawei Ascend G750 te vervangen. Tijdens het zoeken is mij de "Sim2 gedeeld met microSD" optie opgevallen en dat vond ik toch wel een goede optie aangezien ik momenteel ook twee simkaarten en een microSD kaart gebruik.
Ik was erg enthousiast toen ik naar de pricewatch: Huawei P9 Lite Dual Sim (3GB) Zwart aan het kijken was, totdat ik onderaan de pagina kwam.
Daar staat
microSD-kaart slot kan ook gebruikt worden als 2e SIM kaart
En dit is dus niet wat ik zoek.

Ik zoek dus een telefoon met:
- een hoge accucapaciteit(3.000mAh of meer) en;
- Android 6.0;
- Dual-sim tegelijkertijd met een micro-SD

Bedankt voor het lezen.

Alle reacties

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-11 10:11
Je vindt het delen van sim2 met microsd een goede optie, maar microSD-kaart slot kan ook gebruikt worden als 2e SIM kaart niet goed? Wat mis ik hier dat is toch het zelfde?

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Zoals ik 't lees, wil hij 2 simkaarten én een microSD kaartje tegelijkertijd gebruiken, en dus niet een simkaart óf een microSD kaartje in het tweede simslot.

Maar wanneer er staat: "Sim2 slot gedeeld met microSD" is 't inderdaad of/of en niet en/en.

[ Voor 23% gewijzigd door Marly op 07-07-2016 22:52 ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja dit is een bijzonder storende ontwikkeling bij allerlei merken. In mijn oude dualsim Nokia van 20 euro kon er nog makkelijk twee sim slots plus een SD card slot van af, maar tegenwoordig willen de fabrikanten dolgraag die paar cent besparen.

Overigens zou ik in jouw geval de Asus Zenfone Max aanraden - 5000 mAh accu, Android 6 is net uitgerold en heeft dualsim plus aparte SD card slot, voor 200 euro bij Amazon Frankrijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Dreamvoid op 08-07-2016 00:51 ]

• mischy
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 19:10
Hi, ik liep ook tegen hetzelfde aan. De info bij diverse dual SIM smart phones is niet correct. Tweakers kan beter een '-' plaatsen dan een wel/niet tekentje indien het niet zeker of duidelijk is dat een toestel wel of niet het tweede SIM slot deelt en er een of/of situatie ontstaat (of twee SIM kaarten of 1 SIM plus SD card).
Bij de Gigaset ME Pure staat er bijvoorbeeld bij de optie "Sim2 gedeeld met microSD" een rood kruis (X) wat mij doet denken dat het SIM slot niet wordt gedeeld met de SD Card en je dus 2 SIMs plus SD Card kunt gebruiken. Echter op de website van Gigaset staat ".... Or you can just use that second SIM card slot to expand the memory of your phone up to 128GB."
Jammer maar helaas want de telefoon is niet te krijgen met meer dan 32 GB on board en daar blijft voor mij dan niet genoeg over (22 GB voor user).
De SDXC specificatie lijkt ook niet altijd sluitend. Boven de 32 GB wordt het toch een SDXC standaard die moet worden ondersteund...
Ik zoek een telefoon van max 5" groot met flinke accu en behoorlijke camera (13MP achter), dual SIM én sdxc card tegelijk gebruik. Ter vervanging van mijn Sony Xperia Z3 compact en ik wil er niet op achteruit gaan qua specs.
De Wileyfox Spark, Moto G4 en General Mobile G4 redden het dan net niet m.b.t. tot mijn wensen helaas, want die vind ik zeker aantrekkelijk qua prijs en 'schone' Android versie. De LG Nexus 5 is niet dual SIM en valt ook al af :-(

Het blijft nog even zoeken...

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Die filter optie is pas recentelijk toegevoegd aan de pricewatch, waardoor het niet bij elke telefoon ingevuld is. Verder is het voor veel telefoons niet geheel duidelijk of het simslot nu wel of niet gedeeld is. Dit ontbreekt vaak in de specificaties.

Verder is dit topic kaping, mocht je zelf nog op zoek zijn naar een telefoon. Maak dan even een nieuw topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.