Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas254
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:04
Ik heb vandaag deze: pricewatch: Samsung SM951 (NVMe) 256GB
in mijn laptop geinstalleerd.

Nu heb ik met AS SSD benchmark even getest, en volgens mij klopt het niet. Ik heb leessnelheid 700 MBs, maar schrijf snelheid is slechts 23 MBs... Ook duurt de test met AS SSD benchmark echt absurd lang, 20 minuten. Terwijl de test bij mijn Sata SSD maar 1 minuutje duurt ofzo.

Nu klopt de lees snelheid wel ongeveer. Anderen krijgen ook max 700 MB's, maar die krijgen ook dik 600 MB's schrijfsnelheid

Is hij mischien defect? Of kan er wat anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Andere test software?
Smart van ssd?
Hoe snel is je poort aan je laptop?
AHCI aan staan? Is belangrijk, in je bios vind je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Even wat meer systeematiek doorvoeren. Wat is je OS? Windows 10? Heb je de NVMe drivers van Samsung geinstalleerd? (Niet strikt noodzakelijk, maar toch)

Ik hou het vooralsnog 'gewoon' op thermal throttling. Daar heeft die 95x M.2 serie erg veel last van. Zet eens een externe fan op die SSD, en test dan nog eens. Dan kun je dat iig uitsluiten.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:43
Wat geeft AS SSD aan linksboven in het scherm? Vlak boven het getal dat de grootte aangeeft? Iets in de trant van 1024K OK (in het groen) of 104422 K BAD (in het rood). Dit geeft de correcte alignment aan.

Daarboven geeft AS SSD ook de gebruikte mode aan (AHCI of iaStor iets dergelijks). Wat staat hier bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
albatross schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:46:

Ik hou het vooralsnog 'gewoon' op thermal throttling. Daar heeft die 95x M.2 serie erg veel last van. Zet eens een externe fan op die SSD, en test dan nog eens. Dan kun je dat iig uitsluiten.
Ja dat lijkt me erg handig als je het over een laptop hebt.

Ik denk dat er instellingen fout staan en/of drivers issues. Maar aangezien we niets weten behalve dat het over een SM951 in een laptop gaat, moeten we de rest ook maar raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas254
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:04
Ik heb even twee andere benchmark programmas geprobeerd? Namelijk CrystalDiskMark en ATTO Disk Benchmark. Beide geven meer read snelheid, meer dan 800 MBs en ook een stuk meer schrijfsnelheid, namelijk 700 MBs, dit lijkt me dus normaler. Kan iemand uitleggen waarom AS Benchmark niet werkt?
jan99999 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 05:33:
Smart van ssd?
AHCI aan staan? Is belangrijk, in je bios vind je dit.
Ik heb CrystalDiskinfo geinstalleerd, maar de schijf staat er niet bij. Wel vreemd, want CrystalDiskMark herkent hem wel.
Het is een NMVe versie. Is dit dan ook nodig?
albatross schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:46:
Even wat meer systeematiek doorvoeren. Wat is je OS? Windows 10? Heb je de NVMe drivers van Samsung geinstalleerd? (Niet strikt noodzakelijk, maar toch)

OS is Windows 10. Laptop is een HP ZBook 15 G2. Drivers heb ik nog proberen te zoeken, maar niet kunnen vinden met google of bij de drivers van Samsung. Alles wat ik kan vinen is voor de Samsung 950 pro. Of zou dat ook werken?
PatrickPR schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:54:
Wat geeft AS SSD aan linksboven in het scherm? Vlak boven het getal dat de grootte aangeeft? Iets in de trant van 1024K OK (in het groen) of 104422 K BAD (in het rood). Dit geeft de correcte alignment aan.

Daarboven geeft AS SSD ook de gebruikte mode aan (AHCI of iaStor iets dergelijks). Wat staat hier bij jou?
Er staat 132096 K - OK
En daarboven staat:
stornvme - OK

Ik heb wel nog even HD Sentinel gebruikt om de temperatuur te meten. Die is momenteel 43 graden, even kijken of dat nog veel gaat stijgen.
Pagina: 1