Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 23:55

neolite

Immer kritisch

Topicstarter
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een Xbox One inclusief Kinect gekocht bij "winkel". Daarvan doet inmiddels de Kinect camera niks meer.

De Kinect camera is getest op een andere xbox en het is dus niet de poort op de console maar de camera zelf die niks meer doet. Er is geen gebruikersschade en hij is niet verplaatst gedurende anderhalf jaar. De kabel is enorm stevig en het hele ding voelt ook gewoon robuust aan. De camera is er gewoon ineens mee gestopt.

Na contact met "winkel" zegt men dat omdat de Kinect camera onder een accessoire valt hij maar 1 jaar garantie heeft. Mijn vraag is of dit daadwerkelijk zo is? Ik vraag mij dit af omdat de enige uitzondering op de wettelijke garantieperiode gebruiksartikelen zijn die een verwachte levensduur hebben die korter is dan deze garantieperiode. Iets wat in mijn ogen duidelijk niet opgaat voor de Xbox One Kinect. Dus nogmaals, mag "winkel" dit doen?

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allereerst wat geeft microsoft aan over fabrieks garantie op de kinect camera?
Als die al 2 jaar vermelden dan is die hele discussie al van tafel en sla je de winkel daarmee om de oren.

En een accesoire die stil staat zou maar een levensduur hebben van 1 jaar?
Dat is een beetje vaag,, los van het feit dat ik me afvraag of dat bij controllers bijvoorbeeld wel op zou gaan.
Je hebt namelijk recht op een deugdelijk product. Wel is het zo dat na 6 maanden de bewijslast bij de koper komt te liggen. Maar ik ben niet genoeg thuis daarin om over dat specifieke deel een uitspraak te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite

neolite

Immer kritisch

Topicstarter
Microsoft zelf geeft een fabrieksgarantie van 1,5 jaar. Met de termijn van 1 jaar houden ze zich dus al niet aan de Nederlandse wetgeving omtrent economische levensduur.

Ik heb winkel inmiddels laten weten dat ik niet akkoord ga vanwege het niet bestaan van een uitzondering voor alles wat een winkel onder de categorie accessoires ziet. En dus conform Nederlandse wetgeving gewoon een passende oplossing wens te ontvangen.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31
Je zal ongetwijfeld al contact hebben gehad met Microsoft zelf? Afgezien van hun (in mijn ogen uitstekende) service, is ook de turnaround van defecten/reparaties veel beter dan via de winkel.

Het klinkt heel raar maar in dit geval moet je de winkel links laten liggen en direct met Microsoft NL schakelen ondanks dat de Nederlandse wet aan jouw kant staat.

Zie ook: https://support.xbox.com/...ing-your-product-serviced

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
neolite schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:05:
Microsoft zelf geeft een fabrieksgarantie van 1,5 jaar. Met de termijn van 1 jaar houden ze zich dus al niet aan de Nederlandse wetgeving omtrent economische levensduur.

Ik heb winkel inmiddels laten weten dat ik niet akkoord ga vanwege het niet bestaan van een uitzondering voor alles wat een winkel onder de categorie accessoires ziet. En dus conform Nederlandse wetgeving gewoon een passende oplossing wens te ontvangen.
Lees wat betreft garantie dit eens door:
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa. Daarna het kopje met "verschillende soorten garantie".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neolite

neolite

Immer kritisch

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:10:
Je zal ongetwijfeld al contact hebben gehad met Microsoft zelf? Afgezien van hun (in mijn ogen uitstekende) service, is ook de turnaround van defecten/reparaties veel beter dan via de winkel.

Het klinkt heel raar maar in dit geval moet je de winkel links laten liggen en direct met Microsoft NL schakelen ondanks dat de Nederlandse wet aan jouw kant staat.

Zie ook: https://support.xbox.com/...ing-your-product-serviced
Contact met Microsoft heb ik al gehad, deze hebben mij uitstekend geholpen met kijken waar het probleem zich daadwerkelijk bevond. Aangezien ik in principe nog garantie zou moeten hebben bij de winkel ga ik het eerst daar proberen maar als ik bot vang dan gaan we uiteraard weer contact opnemen met Microsoft. Als die hem voor een mooi bedrag kunnen repareren(fabrieksgarantie is verlopen) dan gaan we dat doen.
Volkan1984 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:56:
[...]

Lees wat betreft garantie dit eens door:
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa. Daarna het kopje met "verschillende soorten garantie".
Deze had ik al doorgelezen en geeft mij voor zover ik het begrijp dus gewoon gelijk. Ik heb daar namelijk ook gezocht naar een mogelijke uitzondering voor accessoires, staat er natuurlijk niet in.

[ Voor 20% gewijzigd door neolite op 08-07-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat zegt "accessoire" nou weer? Uitzonderingen zijn er op categorieën waarvoor er een logische reden is, producten waarvan het onhygiënisch is om te retourneren, of producten die een 'houdbaarheidsdatum' hebben. "Accessoire" is gewoon een door de winkel zelf bedachte categorie en een logische reden voor uitzondering is daarvoor niet te bedenken. Ik zie gewoon een stuk elektronica, net als elk ander niet-accessoire-product...

Als je bij microsoft garantie laat afhandelen zou het mooiste toch zijn dat de winkel wel de kosten betaalt en ermee akkoord gaat zodat je je garantie daar niet verliest. Toch zonde als reparatie duur blijkt te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 08-07-2016 14:12 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1