Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XPS 15 kwaliteit en gewicht met een 970m+?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Het idee is dat ik een lichte laptop voor school wil (ICT programmeren) (XPS 15 ideaal) maar dat ik misschien liever toch een laptop wil met een 970m+ zodat ik mijn desktop eruit kan gooien en daarmee een upgrade van mijn oude systeem kan voorkomen. (i7 2600k GTX660).

Hier 2 opties.. Met een twist...
New Razer Blade 2016 erg mooi maar niet in Nederland.
Asus Strix GL502 geen release date. (Die ik kon vinden)

Of misschien toch deze? pricewatch: MSI GS60 6QE-204NL (Ghost Pro)

Niet zo zeuren en de XPS 15 nemen of zijn er betere opties?

En ja ik weet dat de 970m ook geen desktop grade is maar de 50%+ over de 960m zal voor mij voldoende wezen.

Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 01:37 ]

Alle reacties

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
In Q4 schijnen de nieuwe polaris en Pascal mobiele GPU's uit te komen, die volgens de geruchten een flinke sprong in performance hebben.
Wellicht daar op wachten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tot uiterlijk september ivm school.

• TheFadeAway
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 16:25
Goeiemiddag,

Ik ben zelf in het bezit van een MSI GS60, het model van vorig jaar met GTX 970m en i7 4710HQ. Ik gebruik deze laptop voor mijn Bachelor Maritieme Techniek aan de TUD waarbij we veel gebruik maken van MATLAB en CAD-programma's. De laptop draait eigenlijk al die programma's gewoon zonder problemen.

Daarnaast game ik zelf redelijk actief, ook met triple-A titles zoals The Division, Fallout 4 en de Far Cry; Primal. Hij draait deze games allemaal op high settings op 1080p en op medium op 1440p (externe monitor).

Nadelen zijn wel de accuduur, circa 3 uur bij productiviteit en nog korter bij het renderen en runnen van scripts. Ook kan het metaal van de laptop nabij het beeldscherm wel een beetje heet, ondanks dat de fans op volle toeren draait. Ik heb overigens nog geen last gehad van throttling door de temperatuur..

Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
Arjant2 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:50:
In Q4 schijnen de nieuwe polaris en Pascal mobiele GPU's uit te komen, die volgens de geruchten een flinke sprong in performance hebben.
Wellicht daar op wachten?
Waar baseer je Q4 op?
Ik zag ergens bij de buren Augustus genoemd voor Pascal laptops.
Geen idee of dat klopt maar op zich wel logisch als ze die in de back-to-school periode in de verkoop hebben.
Al ben ik wel bang dat Dell niet zo heel snel een refresh zal doen, ook al is het dan wel beschikbaar.

• Arjant2
Baseer dat nergens op, meer een onderbuik gevoel.
Als je echter kijkt naar de tijd die er vaak tussen presentatie van een laptop en de daadwerkelijke voorraad in de winkels, dan zit daar nog wel eens een maand of 2 tussen.
Ik heb nog geen daadwerkelijke aankondigingen gezien van laptopfabrikanten, dus begin Q4 zou ik niet raar van op staan te kijken.

Ik zie Dell ook niet snel met een refresh komen. Denk dat eerder partijen als Asus en MSI met nieuwe laptops komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 08-07-2016 13:14 ]

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
Arjant2 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:12:
Baseer dat nergens op, meer een onderbuik gevoel.
Als je echter kijkt naar de tijd die er vaak tussen presentatie van een laptop en de daadwerkelijke voorraad in de winkels, dan zit daar nog wel eens een maand of 2 tussen.
Ik heb nog geen daadwerkelijke aankondigingen gezien van laptopfabrikanten, dus begin Q4 zou ik niet raar van op staan te kijken.

Ik zie Dell ook niet snel met een refresh komen. Denk dat eerder partijen als Asus en MSI met nieuwe laptops komen.
https://nl.hardware.info/...erste-laptop-met-gtx-1070

• Arjant2
Oke helder. Die had ik niet gezien.
Vraag alleen is of hij dan inderdaad leverbaar is.
Zou de moeite waard kunnen zijn om te wachten.
Maar er zijn nog geen benchmarks.

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:34
Let ff op die msi want dat is DDR3L terwijl je de ghostpro hebt met dezelfde prijs en specs maar dan DDR4.

Zit nu ook hevig te peinzen over die te nemen of wachten tot begin september en dan kijken of msi ook de 1070 versie heeft uitgebracht.

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Pagina: 1