Toon posts:

Rekening naar oude adres gestuurd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem waar ik niet helemaal uitkom en vraag me af of jullie tips hebben.

Afgelopen maandag kreeg ik per SMS een bericht van een incassobureau met de vraag of ik ze wilde bellen over een sommatie. Het ging om een rekening voor een kleine reparatie aan de beugel in januari, de laatste keer daarvoor dat ik bij de orthodontist was was ongeveer 5 jaar geleden.

Eerst belde ik de orthodontist op om te vragen of ze de rekening wel naar mijn goede adres gestuurd hebben. Blijkt dat ze de rekeningen naar mijn oude adres gestuurd hebben van een jaar of 5 geleden. Ik ben in de veronderstelling dat ik in januari wel mijn nieuwe adres doorgegeven heb, maar heb hier geen bewijs van. Aan de telefoon zeiden ze ook dat ze normaal de adressen zelf ook even checken. Ze konden verder niks voor me doen werd me heel onvriendelijk duidelijk gemaakt, ik moest het incassobureau maar bellen. Het incassobureau zei dat het mijn eigen schuld was dat ik het adres niet door heb gegeven.

Wat ik nou ook zo raar vind is het feit dat ze na de rekening twee keer te verhogen wel eindelijk eens kunnen vinden per SMS. Mijn telefoonnummer en e-mailadres zijn altijd bereikbaar geweest in de tussentijd.

Rekening ging van...
- normale rekening: 37,67 euro
naar...
- extra kosten door ortho: 53,83 euro
naar..
- extra kosten van incasso: 102,61 euro

Mijn rekening is dus nu gewoon verdrievoudigd. Wat zouden jullie doen? Zouden jullie dit nog aanvechten? :|

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
'Toevallig' verjaart de rekening na 5 jaar dus voor die tijd moeten ze even contact hebben.
Dat ze je niet bereikt hebben is niet jouw probleem, dat jij je adres maar door had moeten geven is zo'n beetje hetzelfde als dat ze niet 5 jaar hoeven te wachten met een sms sturen. Rustig uitleggen dat je de factuur voor het eerst ziet en het originele bedrag prima wilt betalen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:00
Hierboven: Lezen. ;)

Ik zou het zeker proberen aan te vechten. Misschien vechten tegen de bierkaai, maar als jij vindt dat je je adreswijziging hebt doorgegeven dan is dat zo. Je kunt het altijd proberen.

Ik verstuur mijn adreswijzigingen ook niet aangetekend dus heb daar ook geen bewijs van. Zou ook raar zijn. Sommigen doe ik ook telefonisch. Hoe zou ik dat ooit kunnen bewijzen?

Verwijderd

Topicstarter
KnoxNL schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:57:
Hierboven: Lezen. ;)

Ik zou het zeker proberen aan te vechten. Misschien vechten tegen de bierkaai, maar als jij vindt dat je je adreswijziging hebt doorgegeven dan is dat zo. Je kunt het altijd proberen.

Ik verstuur mijn adreswijzigingen ook niet aangetekend dus heb daar ook geen bewijs van. Zou ook raar zijn. Sommigen doe ik ook telefonisch. Hoe zou ik dat ooit kunnen bewijzen?
Ja precies, hoe gaan ze bewijzen dat ik het niet doorgegeven heb? Als ik het doorgegeven heb dan zou het telefonisch of bij hun aan de balie geweest zijn.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:36

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ligt de bewijslast niet bij de orthodontist in dit geval? Laat hun maar bewijzen dat jij geen adreswijziging hebt doorgegeven. Jij kan gewoon zeggen dat je dit wél hebt gedaan.

Stom van die partij ook dat ze nu pas proberen geld te incasseren. En je ineens weten te vinden per SMS.

Aanvechten en aanbieden het oorspronkelijke bedrag te betalen en anders niet.
Rechtsbijstand kan jou hier wel van dienst zijn denk ik.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ja zo kan ik ook snel geld verdienen....

je gaat gewoon bij iedereen die verhuist is "per ongeluk" de wijziging vergeten.. vooral bij mensen als de TS die er eigenlijk nooit meer komen.. je stuurt (of doet als of) een rekening naar oude adres, je hoopt dat als je er 1 verstuurd dat er nooit een retour komt met persoon verhuist etc.

je verhoogt zelf even je rekening onder de noemer administratieve kosten... herhaalt de post grap nog een keer..

bel een incasso bureau (die willen ook wel centjes verdienen) en je hoopt dat het IB zonder al te veel tegenwerking van de "klant" de vordering binnenharkt..

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Nyarlathotep schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:07:
Ligt de bewijslast niet bij de orthodontist in dit geval? Laat hun maar bewijzen dat jij geen adreswijziging hebt doorgegeven. Jij kan gewoon zeggen dat je dit wél hebt gedaan.

Stom van die partij ook dat ze nu pas proberen geld te incasseren. En je ineens weten te vinden per SMS.

Aanvechten en aanbieden het oorspronkelijke bedrag te betalen en anders niet.
Rechtsbijstand kan jou hier wel van dienst zijn denk ik.
Tja, het bedrag is de te laag voor de rechtsbijstand. Die heb ik al gebeld voor hulp, ze zouden het wel aanvechten.

Verwijderd

Topicstarter
SMSfreakie schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:13:
ja zo kan ik ook snel geld verdienen....

je gaat gewoon bij iedereen die verhuist is "per ongeluk" de wijziging vergeten.. vooral bij mensen als de TS die er eigenlijk nooit meer komen.. je stuurt (of doet als of) een rekening naar oude adres, je hoopt dat als je er 1 verstuurd dat er nooit een retour komt met persoon verhuist etc.

je verhoogt zelf even je rekening onder de noemer administratieve kosten... herhaalt de post grap nog een keer..

bel een incasso bureau (die willen ook wel centjes verdienen) en je hoopt dat het IB zonder al te veel tegenwerking van de "klant" de vordering binnenharkt..
Precies dit, administratieve kosten stond erop. |:(

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-11 21:20
Als het goed is hebben ze de factuur retour afzender gehad? Maar ben bang dat niet iedereen dat netjes doet...

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Jij hoeft niets aan te vechten. Je betaalt gewoon netjes de factuur en geeft aan alle bijkomende kosten te betwisten, omdat je nooit eerder een factuur en herinnering hebt ontvangen. Laat wel duidelijk (ook in de omschrijving van je betaling) zijn dat je dus de hoofdsom betaalt en dat het incassobureau voor de overige kosten bij de ortho moet zijn omdat deze situatie is ontstaan door een fout in zijn administratie.

Dan kunnen ze naar de rechter stappen, maar dat is een heel onzeker traject. Ze kunnen namelijk niet sluitend bewijzen dat jij GEEN adreswijziging hebt doorgegeven. En bij de rechter is het: wie eist, bewijst. Ze kunnen niet bewijzen dat jij iets NIET gedaan hebt. Dat zet hun hele verhaal op losse schroeven.

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:38:
Als het goed is hebben ze de factuur retour afzender gehad? Maar ben bang dat niet iedereen dat netjes doet...
Kans is niet groot, aangezien dat adres van een studentenwoning is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:48:
Jij hoeft niets aan te vechten. Je betaalt gewoon netjes de factuur en geeft aan alle bijkomende kosten te betwisten, omdat je nooit eerder een factuur en herinnering hebt ontvangen. Laat wel duidelijk (ook in de omschrijving van je betaling) zijn dat je dus de hoofdsom betaalt en dat het incassobureau voor de overige kosten bij de ortho moet zijn omdat deze situatie is ontstaan door een fout in zijn administratie.

Dan kunnen ze naar de rechter stappen, maar dat is een heel onzeker traject. Ze kunnen namelijk niet sluitend bewijzen dat jij GEEN adreswijziging hebt doorgegeven. En bij de rechter is het: wie eist, bewijst. Ze kunnen niet bewijzen dat jij iets NIET gedaan hebt. Dat zet hun hele verhaal op losse schroeven.
Nou, ik heb een nette mail verstuurd aan ortho en incassobureau met de mededeling dat ik alleen de hoofdsom heb betaald en dat ik de gang van zaken totaal niet netjes vind. Afwachten maar..

Verwijderd

Nog iets: heb je toevallig de verhuisservice van PostNL gebruikt toen je ging verhuizen? Dan gaan ze al helemaal nat, want dan had jij de rekening gewoon ontvangen als hij naar het oude adres gestuurd was.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 00:20:
Nog iets: heb je toevallig de verhuisservice van PostNL gebruikt toen je ging verhuizen? Dan gaan ze al helemaal nat, want dan had jij de rekening gewoon ontvangen als hij naar het oude adres gestuurd was.
Nee, die service is maar een paar maanden, afhankelijk van hoe lang je hem afneemt. Kost je gewoon geld, namelijk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Room42 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 00:44:
[...]

Nee, die service is maar een paar maanden, afhankelijk van hoe lang je hem afneemt. Kost je gewoon geld, namelijk.
Kost bijna niets. Wij hadden het 1 jaar en dat kostte nog geen 2 tientjes

Correctie: blijkt nu een stuk duurder te zijn geworden. Bijna 80 euro voor een jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 07:04 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11 13:08

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is die service ook niet zo dat ze je adres en gegevens doorgeven aan adverteerders en je gelijk kapot gespamd wordt?

• kroepmoesje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-10 19:30
naar...
naar..

En dit mag dus niet. In artikel 6:96BW wordt bepaald dat de kosten met maximaal 40 euro verhoogd mogen worden bij een hoofdsom als deze. Bij vorderingen van voor 2013 is dit zelfs 37 Euro.

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:25 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:53
kroepmoesje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:14:
naar...
naar..

En dit mag dus niet. In artikel 6:96BW wordt bepaald dat de kosten met maximaal 40 euro verhoogd mogen worden bij een hoofdsom als deze. Bij vorderingen van voor 2013 is dit zelfs 37 Euro.
De bedragen zijn inderdaad raar. wegens het lage bedrag wordt nu het (minimale) bedrag berekend van 48,40 + 40 + BTW. (Dit is ook gelijk een maximum)
Die sms is ook twijfelachtig.

Verder komt het er op neer dat als je alleen de factuur betaald ze praktisch niets meer kunnen doen. als ze het beminnellijk naar gerechtelijk willen spelen moeten ze bij de rechter alle herinneringen, aanmaningen en sommaties tonen. Als er niet lang genoeg is gewacht tussen de brieven of het verkeerde adres is gebruikt krijgen ze het erg moeilijk om gelijk te krijgen. ook zijn er kosten gebonden aan gerechtelijk gaan die hoger zijn dan wat het oplever. dus het moeten ook nog mensen zijn die van pricipes houden.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gezien 5 jaar, was deze vordering al in 2011 opeisbaar en valt dus nog onder de oude regels. Daarbij is er aan incassokosten geen maximum gesteld. Maar als een vordering voor de rechter komt, hanteert de kantonrechter wel een maximum, en dat is bij dit bedrag €37 ex BTW.

Maar dan nog is het wel een vereiste dat TS überhaupt de factuur en aanmaningen heeft ontvangen. Aangezien die naar een verkeerd adres zijn gestuurd, is dat dus niet het geval.

Ik zou inderdaad de hoofdsom voldoen, direct aan de orthodontist, en aan het incassobureau uitleggen dat je nooit de rekening of aanmaningen hebt gekregen, dat je inmiddels de hoofdsom hebt voldaan aan de schuldeiser en dat je daarom de zaak verder als afgedaan beschouwt.

Ze weten zelf dondersgoed dat als ze ermee naar de rechter gaan, ze maximaal €37 krijgen, dus dat gaan ze never nooit niet doen. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Precies- gewoon aanvechten, MAAR: wel asap je oorspronkelijke vorderingen met de redenen omkleed waarom je niet op de hoogte was, betalen. Zolang jij je rechtmatige vordering vd wederpartij niet betaald hebt, zit je in de gevarenzone en kan je gedagvaard worden, met alle kosten van dien.
Dus: als die 37 euro zoveel een rechtmatige vordering betrof, die je niet betwist, heel snel overmaken en dan bij voorkeur nog een brief faxen (is voordeliger dan aangetekend en harstikke rechtsgeldig- bewijs van verzending bewaren!!! vd fax/internetwinkel) met de reden waarom- de factuur heeft jou nimmer bereikt: jij kon niet eerder weten dat je in verzuim was, je hebt de adreswijziging doorgegeven, is niet tijdig door de eiser verwerkt, daardoor weiger je -behalve de rechtmatige vordering- enige extra kosten te betalen. Je hebt te goeder trouw gehandeld en erkent geen enkele schuld aan de vordering, daar waar het de extra kosten aangaat.

Klaar. Knappe incasso-pik die daar een zaak voor aanspant. Ik heb het meegemaakt en die gemachtigde die kreeg er tijdens de comparitie (zitting) flink van langs, want hier houden rechters niet van- beetje misbruik maken van de procesbevoegdheid. (Ging toen om 37 euro incassokosten.)

Maar wel gewoon je inititiële rekening van 37 euro zoveel van de beugelsmid betalen, anders ben je (en blijf je!!!) zelf in verzuim en dan hang je. Dat is stap 1 om uit de danger-zone te blijven, betalen die hap!!!!!!!!

Edit: tenzij je de factuur van 37 euro zoveel reeds (tijdig) betaald hebt en dit aan kunt tonen, dan niet natuurlijk- dan moet je het betwisten en bewijs leveren voor hun fout.

Edit2: voor de beeldvorming; als je het op zijn beloop laat nu, niks betaald en/of betwist en niet communiceert, dan lopen de uiteindelijke kosten op tot ca. 10x de oorspronkelijke vordering.
(Gerechtelijke+buitengerechtelijke kosten en dan nog evt. nakosten van een tiental procent over het totaal.)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 14:45 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-11 10:59

PauseBreak

derp!

Mx. Alba schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:33:
Gezien 5 jaar, was deze vordering al in 2011 opeisbaar en valt dus nog onder de oude regels. Daarbij is er aan incassokosten geen maximum gesteld. Maar als een vordering voor de rechter komt, hanteert de kantonrechter wel een maximum, en dat is bij dit bedrag €37 ex BTW.
Nee, aan incassokosten is wel degelijk een maximum gesteld. Zier verder deze pagina.
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:39:
[...]

en wat staat daar boven? Vanaf 2012.

Lezen lezen lezen. :P
Ook in 2011 waren incassokosten gewoon gemaximeerd hoor. Ik verwijs je naar Rapport Voorwerk II.

[ Voor 18% gewijzigd door PauseBreak op 07-07-2016 15:40 ]

Nee, merp!

Verwijderd

PauseBreak schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:37:
[...]

Nee, aan incassokosten is wel degelijk een maximum gesteld. Zier verder deze pagina.
en wat staat daar boven? Vanaf 2012.

Lezen lezen lezen. :P

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:48:

Dit dus

Vijf jaar lang weten ze je niet te bereiken, en vanuit het niets krijg je een SMSje? Ze hadden wel wat harder hun best mogen doen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:03
Waarom heeft iedereen het over die vijf jaar?
TS geeft aan dat de reparatie in januari was, en dat'ie daarvoor vijf jaar niet bij de orthodontist was geweest.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PauseBreak schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:37:
[...]

[...]

Ook in 2011 waren incassokosten gewoon gemaximeerd hoor. Ik verwijs je naar Rapport Voorwerk II.
Rapport Voorwerk II is wat rechters hanteren om een maximum te stellen aan incassocosten in zaken die voor de rechter komen. Dat is dus inderdaad wel een de facto maximum, van €37 ex BTW in dit geval - maar formeel geldt er voor de incassobureaus geen maximum voor wat ze mogen vragen.

Tenminste, zo lees ik het. IANAL. ;)
Wormaap schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:45:
TS geeft aan dat de reparatie in januari was, en dat'ie daarvoor vijf jaar niet bij de orthodontist was geweest.
In dat geval is het totaal aan administratieve- en incassokosten gemaximaliseerd op €40 (incl BTW).

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 07-07-2016 15:52 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Mx. Alba schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:47:
[...]

Rapport Voorwerk II is wat rechters hanteren om een maximum te stellen aan incassocosten in zaken die voor de rechter komen. Dat is dus inderdaad wel een de facto maximum, van €37 ex BTW in dit geval - maar formeel geldt er voor de incassobureaus geen maximum voor wat ze mogen vragen.
Rapport Voorwerk II is ook waar alle financiële dienstverleners, waaronder incassokantoren, zich aan hielden omdat iedere verhoging boven RVII geen stand hield en omdat in de brancherichtlijnen dezelfde maxima waren opgenomen als in RVII staan.

Het overschrijden van de maxima zoals genoemd in RVII is vaak zat reden geweest om helemaal geen incassokosten toegekend te krijgen, en kan bovendien leiden tot gezeur vanuit de brancheorganisatie.

Maar dit is allemaal niet relevant voor TS, want zijn vordering stamt uit januari van dit jaar en valt dus onder de beperkingen zoals die staan op de eerder gelinkte website.

Nee, merp!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vergeet niet: om überhaupt incassokosten te mogen rekenen volgens de huidige regels moet de schuldenaar een aanmaning hebben ontvangen met een betalingstermijn van minimaal 14 dagen en de hoogte van de incassokosten indien de betaling niet (op tijd) wordt gedaan. "Zo nodig zal de schuldeiser moeten aantonen dat deze brief is verstuurd en door de debiteur is ontvangen. Wanneer deze verplichte aanmaning een hoger bedrag aan incassokosten vermeldt dan wettelijk toegestaan, dan is dit geen geldige aanmaning. Bij uitblijven van betaling mogen er dan geen incassokosten berekend worden" Die aanmaning heeft TS nooit ontvangen. Dus staat alleen de hoofdvordering open. Betaal die aan de orthodontist en het incassobureau heeft geen poot meer om op te staan.

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50

[ Voor 42% gewijzigd door Mx. Alba op 07-07-2016 15:57 ]

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11 17:12
Juist zo lees ik het ook. Hele bovenstaande discussie is dus irrelevant. Men dient zich wel aan de Wet Incassokosten te houden.

Zoals eerder is aangegeven, hoofdsom betalen. Je bent hen tenslotte wel geld schuldig. Probleem neerleggen bij je orthodontist. Die had de adreswijziging maar moeten verwerken.

Incassobureau inlichten van je betaling. Geen incassobureau die voor 40 euro incassokosten gerechtelijk gaat. Kan het weten, ik werk bij een incassobureau.

Succes !

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Akemi schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:57:
[...]

Juist zo lees ik het ook. Hele bovenstaande discussie is dus irrelevant. Men dient zich wel aan de Wet Incassokosten te houden.

Zoals eerder is aangegeven, hoofdsom betalen. Je bent hen tenslotte wel geld schuldig. Probleem neerleggen bij je orthodontist. Die had de adreswijziging maar moeten verwerken.

Incassobureau inlichten van je betaling. Geen incassobureau die voor 40 euro incassokosten gerechtelijk gaat. Kan het weten, ik werk bij een incassobureau.

Succes !
Helemaal mee eens. Een tip: Zorg er wel voor dat de orthodontist op papier meedeelt dat met betaling van de hoofdsom de vordering in zijn geheel is voldaan en dat die de vordering terugtrekt van het incassokantoor.
Want hoewel inderdaad geen enkel incassokantoor voor €40,- naar de rechter zal stappen (enkel de kosten die je dan moet afdragen aan de gerechtsdeurwaarder liggen al hoger), zal ieder incassobureau de vordering wel blijven stuiten en zal TS' telefoonnummer ook in het geautomatiseerde belsysteem blijven staan. En dat is niet iets dat je wilt.

En ik werk gelukkig niet meer bij een incassobureau :P

Nee, merp!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-11 22:44

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Omdat de TS irrelevante informatie in de startpost opgenoment heeft. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:03
Jazzy schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:08:
[...]
Omdat de TS irrelevante informatie in de startpost opgenoment heeft. :)
Mwoah. Het geeft wat context en laat zien dat het bedrijf wellicht stil had moeten staan bij de mogelijke onjuistheid van het adres. Zo irrelevant vind ik het niet. Maargoed, het is nu in ieder geval opgehelderd :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Mr_gadget schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 07:59:
Is die service ook niet zo dat ze je adres en gegevens doorgeven aan adverteerders en je gelijk kapot gespamd wordt?
Totaal geen last van gehad. Note: ik heb de service bijna 6 jaar geleden afgenomen.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mr_gadget schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 07:59:
Ja, mits je je afmeldt:

http://www.postnl.nl/privacy-verklaring/verhuisservice/
PostNL verstrekt uw gegevens aan partijen die uw gegevens gebruiken om u (gericht) aanbiedingen te doen

Ook verstrekt PostNL uw gegevens aan bedrijven en organisaties op hun verzoek voor dataonderhoud van reeds opgeslagen (klant)gegevens..

Tevens kan uw e-mailadres gebruikt worden om u te informeren over verhuisgerelateerde producten en/of diensten van onze geselecteerde partners

[ Voor 10% gewijzigd door Fly-guy op 07-07-2016 17:59 ]

Verwijderd

"door ons geselecteerde partners" :')

Het klinkt allemaal zo f*cking mooi, ongelooflijk..."de partij aan wie wij jouw shit verkocht hebben" zou transparanter zijn :o

Dit leer je tegenwoordig op het HBO in alle facility en economische richtingen; een patent verkrijgen op deftig taalgebruik en luchtfietsen...dek jezelf in, kleed het maar mooi aan, dan komt het allemaal goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 18:26 ]

Verwijderd

Dat kon ik destijds gewoon uitvinken. Het leverde mij niets op, dus dan hoeft het van mij ook niet. Tuurlijk mogen ze mijn gegevens verkopen, maar dan is de opbrengst ook voor mij natuurlijk. :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:25 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Pagina: 1