2 TRRS 3.5 mm jack naar 1 TRRS 3.5 mm jack

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshygo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-07-2023
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een kabeltje dat ik vanaf 2 apparaten geluid kan afspelen en opnemen naar 1 paar koptelefoons.
Afbeeldingslocatie: http://i.prntscr.com/94be6f9ef81741db933f30104dab5227.png

Een soort kabeltje als deze maar dan met 4 conductors, als ik het goed begrijp.

Na zelf rondzoeken ben ik tot nergens gekomen en ik vraag me af of een kabeltje als dit wel zou werken,

Met vriendelijke groet,

David

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:35

Bestla

Kvinne

Begrijp ik je nu goed dat je eigenlijk zo'n kabeltje wilt , maar dan met 4 male en 1 female ?

Met 3 van die sets kan je met doorlussen 1 female en 4 male krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:11
Pshygo schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:28:
k ben op zoek naar een kabeltje dat ik vanaf 2 apparaten geluid kan afspelen en opnemen naar 1 paar koptelefoons.
Headset i.p.v. koptelefoon neem ik aan?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pshygo
2 keer Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/9912e5ff4c5e4458981a95c03ac8f1b3.png male
naar 1 keer female van deze, misschien had ik het van te voren zo uit moeten leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshygo
The Lord schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:04:
[...]

Headset i.p.v. koptelefoon neem ik aan?
Headsets ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Er zijn wel dergelijke kabels maar echt klinken wil vaak niet omdat de ene bron de andere bron kan storen of wegdrukken. Als je twee audio bronnen wilt mengen op een mooie manier kom je op een mengpaneel. Die zijn er vanaf paar tientjes te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshygo
tweakerharrie schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:00:
Er zijn wel dergelijke kabels maar echt klinken wil vaak niet omdat de ene bron de andere bron kan storen of wegdrukken. Als je twee audio bronnen wilt mengen op een mooie manier kom je op een mengpaneel. Die zijn er vanaf paar tientjes te koop.
Kan je mij linken naar een webshop die zo'n kabel heeft? Ik kan er zelf maar geen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:41
Officieel hoor je dus geen 2 uitgangen direct met elkaar te verbinden, in principe kan je een koptelefoonuitgang hiermee slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
Beschrijf eens wat je precies wilt doen? Je hebt twee audio bronnen? Wat zijn dat en wat wil je er mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
Er is een reden dat hier geen kabels voor te koop zijn: het kan namelijk niet. Twee inputs op een output. Daar zijn mixers dus voor uitgevonden

[ Voor 16% gewijzigd door sig69 op 09-07-2016 02:13 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:46

Compizfox

Bait for wenchmarks

base_ schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 00:34:
Officieel hoor je dus geen 2 uitgangen direct met elkaar te verbinden, in principe kan je een koptelefoonuitgang hiermee slopen.
Dat was ook mijn eerste reactie.

Zoveel verstand van audio heb ik niet, maar op deze manier sluit je twee uitgangen op elkaar aan. Dat kan toch niet goed gaan, of wel?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
meestal zit er een weerstand voor de uitgang om deze te beschermen, meestal..... ;)

edit: om een goede oplossing te noemen: een koptelefoonversterker met 2 ingangen gebruiken, wat betreft de microfoons: deze kan je wel aan elkaar koppelen

@hieronder: helaas bestaan die kabeltjes wel maar zijn ze niet geschikt :(

[ Voor 61% gewijzigd door base_ op 09-07-2016 03:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

base_ schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 02:25:
meestal zit er een weerstand voor de uitgang om deze te beschermen, meestal..... ;)
En dat gaat dan alleen goed voor een hoog-impedante load (een line ingang). Voor een hoofdtelefoon ben je gewoon echt een actieve mixer nodig.
Dit zou je zo makkelijk zelf kunnen bouwen met een paar opamps (TL072).

Kortom, zo'n 'kabeltje' bestaat niet. Het is of gevaarlijk voor je apperatuur en/of het klinkt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 02:19:
Zoveel verstand van audio heb ik niet, maar op deze manier sluit je twee uitgangen op elkaar aan. Dat kan toch niet goed gaan, of wel?
Waarom niet? Zoveel dramatisch kan er niet gebeuren, zeker als je op de juiste plek een diode of iets dergelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 03:44:
[...]

Waarom niet? Zoveel dramatisch kan er niet gebeuren, zeker als je op de juiste plek een diode of iets dergelijks gebruikt.
Een diode laat de stroom maar naar 1 kant door. Een audiosignaal is een AC signaal. Dat gaat dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Een uitgang is een spanningsbron. Je kan niet zomaar twee verschillende spanningsbronnen parallel zetten, als de spanningen ook maar iets verschillen loopt er een grote stroomsterkte tussen die alleen beperkt wordt door de beperkingen van de spanningsbron.

[ Voor 17% gewijzigd door TBTL op 09-07-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
[...]

Als je dit met een eindversterker of koptelefoonversterker zonder extra bescherming doet dan gaat hij stuk. Een weerstand in de uitgang is slecht voor de geluidskwaliteit, dus sommige (betere) koptelefoonversterkers hebben die niet.
En als hierboven: een diode?! 8)7
Een medium power audio opamp zoals LM386 (mid 70's) met 4 weerstanden en een condensator worden hiervoor meestal gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timal
  • Laatst online: 17-10 20:54

timal

hey

Hoewel je voor hetzelfde geld al een klein mengpaneel hebt, is deze volledig passief en heb je dus geen voeding nodig: link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
Ik zou dit mengpaneel dan eerder doen, is net zo duur en veelzijdig.
http://www.bax-shop.nl/an...yx-502-pa-en-studio-mixer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timal schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:48:
Hoewel je voor hetzelfde geld al een klein mengpaneel hebt, is deze volledig passief en heb je dus geen voeding nodig: link.
Volgens mij waren we net tot de conclusie gekomen dat passief mixen en een lage impedantie load geen goed idee is. Je zult daar minimaal nog een hoofdtelefoon versterker achter moeten plaatsen.
tweakerharrie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:25:
Ik zou dit mengpaneel dan eerder doen, is net zo duur en veelzijdig.
http://www.bax-shop.nl/an...yx-502-pa-en-studio-mixer
Waarom is die zo geschikt? Je kunt er én geen 2 microfoons op aansluiten én geen 2 hoofdtelefoons. Precies dus niet wat de TS nodig heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2016 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timal
  • Laatst online: 17-10 20:54

timal

hey

Shadow schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:38:
Volgens mij waren we net tot de conclusie gekomen dat passief mixen en een lage impedantie load geen goed idee is. Je zult daar minimaal nog een hoofdtelefoon versterker achter moeten plaatsen. [...]
In dat geval wordt je simpele mixer alweer vrij prijzig als ik kijk naar je doel. Twee losse mixers is in dat geval nog goedkoper, maar dat wordt ook weer zo onhandig. Daarbij komt dat dit soort mixers nog wel eens "ruzie" hebben met een headset waardoor je de microfoon mogelijk niet zou kunnen gebruiken, niet bepaald handig dus. Als je een beetje kan solderen kan je misschien overwegen om zoiets zelf te solderen.
Voorbeeld
(In dit voorbeeld zijn je aansluitingen vanaf de "tip" gezien: rechts, links, mic, ground. Even omdraaien naar je eigen type aansluiting)

Of gewoon het hele probleem proberen te vermijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44

yGiDoRp

Sawasdee

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, een bordje met een paar weerstanden er op, dat hadden we nog niet bedacht. Lees het topic.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2016 22:21 ]

Pagina: 1