Straten afvinken als bezocht i.c.m. Google Maps API

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-10 13:48
Hallo medetweakers,

Ik kreeg gisteren een vraagje of ik een app/website kon maken. Het idee is het volgende:
Een vriend van me moet artikelen (ik denk huis-aan-huis ofzo, maar dat weet ik niet precies), maar hij wordt dus gewoon random gedropt in een bepaalde plaats van Nederland, waar hij moet gaan verkopen. Hij wil dus graag een app/website, zodat ze de straten kunnen afvinken, waar ze geweest zijn.
Ik zat te kijken naar de Maps API, aangezien die mij dan het handigst lijkt, maar ik weet niet precies welke functie ik daarin moet gaan gebruiken. De "Polyline", of toch een andere functie?

Ik gebruik/ ben van plan Maps te gaan gebruiken. Dit in combinatie met Javascript. Bovendien zat ik er aan te denken om de website die ik i.c.m. de API maak, te porten met Apache Cordova Apps, in combinatie met Visual Studio 2015.

Ik heb al gekeken in de documentatie, en ik zag de "Polyline". Misschien is die interessant, maar dat weet ik niet helemaal zeker, aangezien de eindgebruiker zelf moet kunnen kiezen welke straten, wanneer worden afgevinkt. Dat zou met variabelen, en eventueel i.c.m. een csv/offline database kunnen, maar misschien bestaan er makkelijkere manieren, en dat zou dan handig zijn.

Bij voorbaat dank,
Jan

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gewoon fitnestracker app de gps route laten opslaan?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 15:19
Ik heb een keer collecte gelopen, en kreeg ook een app die op het gps tracker principe gebaseerd was. Ik kon hem starten/pauseren/stoppen om aan te geven welke straten ik daadwerkelijk had gehad, en waar ik alleen doorheen was gelopen.
Als je een fitess tracker hebt die de gelopen route kan exporteren in een formaat dat google maps snapt, kun je het ook later terugkijken.