Windows 8/10 licentiecode achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnEsC37
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 23:11
Beste Mede-Tweakers.

Mijn zusjes laptop doet het niet meer. De hardschijf is kapot maar die laptop doet het nog wel. Ik heb besloten om een nieuwe hardschijf te gaan kopen maar als ik opnieuw windows ga installeren gaat windows vragen om licentiecode, maar waar kan ik die licentie code vinden in die laptop zonder de oude hardeschijf.

Windows type: Windows 8/10
Geen garantie op laptop en hardschijf

Dank u wel alvast

Ps: Is het mogelijk dat wanneer ik windows installeer in nieuwe hardschijf in die laptop dat ik geen licentiecode moet gaan invullen omdat het in de bios zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

DarkSide

theres no place like ::1

om welke windows hebben we het?
als w10 al geinstalleerd was en geactiveerd zal je gewoon een clean install kunnen doen, en licentie code overslaan. En windows zal geactiveerd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door DarkSide op 06-07-2016 20:50 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
EnEsC37 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:47:
Ps: Is het mogelijk dat wanneer ik windows installeer in nieuwe hardschijf in die laptop dat ik geen licentiecode moet gaan invullen omdat het in de bios zit?
Hangt er vanaf wat er op stond. Als er al Windows 8.1 op stond en je hebt geen licentie sticker op het apparaat dan is de kans erg groot dat de key in het BIOS zit en je dus geen key hoeft in te voeren.

Toevallig ben ik met een herinstallatie van een HP laptop bezig, daar komt Windows 10 op met een Windows 8.1 key in het BIOS. Benieuwd of dat gaat werken :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:38
Als Windows 10 er al ooit op geïnstalleerd was, gewoon tijdens de setup overslaan. Zodra Windows 10 internet verbinding heeft, wordt dit meteen automatisch geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnEsC37
Rolfie bedankt voor je reply,

En ja na de aankoop van de laptop is er van windows 8 naar 10 geupgrade.
Dus dan betekent dit dat ik gewoon makelijk windows 10 kan installeren?
Maar is het dan noodzakelijk om van 8 naar 10 te gaan of straight naar 10? Want als het goed is, is gratis upgraden naar 10 niet meer mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

DarkSide

theres no place like ::1

EnEsC37 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:56:
Rolfie bedankt voor je reply,

En ja na de aankoop van de laptop is er van windows 8 naar 10 geupgrade.
Dus dan betekent dit dat ik gewoon makelijk windows 10 kan installeren?
Maar is het dan noodzakelijk om van 8 naar 10 te gaan of straight naar 10? Want als het goed is, is upgraden naar 10 niet meer mogelijk toch?
upgraden is nog mogelijk.
Maar in jouw geval niet meer nodig. Gewoon windows 10 installeren. Systeem zal door MS herkend worden als reeds geactiveerd en zal gewoon weer activeren.
Pas bij vervangen van moederbord wordt het lastig omdat MS dat ziet als compleet nieuw systeem en je officieel een nieuwe licentie nodig hebt

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnEsC37
Darkside bedankt voor je reply,

is goed dankjewel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Ik heb altijd ShowKey gebruikt. Zie: http://www.tenforums.com/...ey-view-windows-10-a.html

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1