Nieuwe laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo.
Dit jaar begin ik met de opleiding mechatronica en heb ik een laptop nodig.
er werdt de HP Zbook met AMD W4190M aanbevolen, alleen is deze erg prijzig.
De minimum systeemeisen zijn:
Een i7
Minimaal 8gb ram
Windows 10
Zo mogelijk ISV gecertificeerd
Mijn vraag is:
Zijn er geen betere alternatieven voor rond de 800 - 1000 euro?

Beste antwoord (via Verwijderd op 07-07-2016 21:48)

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 15:39
Qua prijs kwaliteit, komt deze Dell denk ik het dichste erbij in de buurt: Dell Inspiron 7559 (999 euro)

Quad Core i7 CPU, GTX960M (Krachtiger dan de AMD W4190M die vergelijkbaar is met een HD8790M en die is weer vergelijkbaar met een GT750M) 8GB werkgeheugen (uitbreidbaar tot 16 of 32GB, is vrij toegankelijk) volgens mij ook nog een M.2 slot om een SSD in te installeren (en dat maakt welk werk dan ook een stuk sneller).

Of anders iets buiten het budget: pricewatch: Asus N552VX-FY187T doet iets onder de Dell qua specificaties met een GTX950M. Verder grotendeels gelijk behalve dat er een configuratie is met 256GB SSD.

Anders heb je tevens nog (ook net buiten het budget) een pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70 59446213 met 4K display en momenteel in de aanbieding bij Alternate. Verder een iets mindere CPU dan de 2 bovengenoemde maarwel een GTX960M

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:23:
hallo.
Dit jaar begin ik met de opleiding mechatronica en heb ik een laptop nodig.
er werdt de HP Zbook met AMD W4190M aanbevolen, alleen is deze erg prijzig.
De minimum systeemeisen zijn:
Een i7
Minimaal 8gb ram
Windows 10
Zo mogelijk ISV gecertificeerd
Mijn vraag is:
Zijn er geen betere alternatieven voor rond de 800 - 1000 euro?
Ik zou een laptop nemen met een intel celeron, of zou je ook een raspberry pi kopen, die zou meer dan genoeg power hebben om alles dat je wil runnen te runnen. Of je haalt een laptop en een apparte titan x. Je kan de titan x dan doormiddel van een usb kabel aan je pc vast maken. Gewoon even de usb kabel aan je pci port aansluiten en je zit goed :)
Je kan ook een gtx 1080 halen ipv een titan x. dan heb je nog rond de 400 euro over om een mooie laptop met intel celeron te kopen en een usb kabel.

Ik hoop dat ik je goed geholpen heb :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 15:39
Qua prijs kwaliteit, komt deze Dell denk ik het dichste erbij in de buurt: Dell Inspiron 7559 (999 euro)

Quad Core i7 CPU, GTX960M (Krachtiger dan de AMD W4190M die vergelijkbaar is met een HD8790M en die is weer vergelijkbaar met een GT750M) 8GB werkgeheugen (uitbreidbaar tot 16 of 32GB, is vrij toegankelijk) volgens mij ook nog een M.2 slot om een SSD in te installeren (en dat maakt welk werk dan ook een stuk sneller).

Of anders iets buiten het budget: pricewatch: Asus N552VX-FY187T doet iets onder de Dell qua specificaties met een GTX950M. Verder grotendeels gelijk behalve dat er een configuratie is met 256GB SSD.

Anders heb je tevens nog (ook net buiten het budget) een pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70 59446213 met 4K display en momenteel in de aanbieding bij Alternate. Verder een iets mindere CPU dan de 2 bovengenoemde maarwel een GTX960M