Toon posts:

Gaming Monitor maximaal rond 150 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn vraag is wat voor mij een goede monitor is?
...

Mijn computer heeft een GTX970 Strix OC4GB. Verder heb ik een I5 4670K proccesor. en 12 Gig ram. Mijn computer is erg snel en kan de meeste spellen aan. Ook heb ik al 2 andere schermen. Dat zijn oude schermen genaamd Acer AL1916.

Wat ik belangrijk vind aan een monitor is beeld kwaliteit. Ik wil goede beeld kwaliteit. Ik speel vooral shooters en twijfel of ik een TN of IPS panel moet kopen. De prijs rond de 150 euro en er moet een HDMI kabel inzitten.
...

Ik ben al een aantal weken bezig met het zoeken naar de beste koop. Maar ik kom er niet uit omdat ik niet genoeg ervaring heb met de verschillende schermen.

Cooblue heeft mij deze monitor aanbevolen. ASUS VC239H

Alvast bedankt voor de hulp,
gr Niels,
...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2016 20:33 ]

Alle reacties

• LaurensConjardo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
hoi,

Ik heb een goede 24 inch gevonden namelijk de: Iiyama G-Master GE2488HS-B1 Zwart €155

Deze heeft een tn panel en hdmi en heeft maar 1ms reactie wat het beste is voor shooters.

Ook heb ik deze gevonden:
Iiyama XU2390HS Zwart €158

Is wel een 24 inch IPS panel alleen heeft hij een reactie van 5 ms wat niet het beste is voor shooters.

Eentje waar ik zelf mee werk is deze:
Iiyama ProLite B2483HSU-B1DP €187

Deze heeft een TN panel en maar 2ms reactie is heel fijn voor shooters. Overigens kan je het scherm verhogen of kantelen op het meegeleverde statief.

Ik zou in jouw geval nummer 1 gaan want, deze is 24 inch. Alleen wel een TN panel. Maar hij heeft een recatie van 1 ms wat het snelste is. En die kantelfunctie is fijn als je lang aan het gamen bent. Maar daar €30 meer aan besteden is het niet waard.

[ Voor 19% gewijzigd door LaurensConjardo op 06-07-2016 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de reactie. Ik zal eens naar de schermen kijken
LaurensConjardo schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:49:
hoi,

Ik heb een goede 24 inch gevonden namelijk de: Iiyama G-Master GE2488HS-B1 Zwart €155

Deze heeft een tn panel en hdmi en heeft maar 1ms reactie wat het beste is voor shooters.

Ook heb ik deze gevonden:
Iiyama XU2390HS Zwart €158

Is wel een 24 inch IPS panel alleen heeft hij een reactie van 5 ms wat niet het beste is voor shooters.

Eentje waar ik zelf mee werk is deze:
Iiyama ProLite B2483HSU-B1DP €187

Deze heeft een TN panel en maar 2ms reactie is heel fijn voor shooters. Overigens kan je het scherm verhogen of kantelen op het meegeleverde statief.

Ik zou in jouw geval nummer 1 gaan want, deze is 24 inch. Alleen wel een TN panel. Maar hij heeft een recatie van 1 ms wat het snelste is. En die kantelfunctie is fijn als je lang aan het gamen bent. Maar daar €30 meer aan besteden is het niet waard.

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09-2025

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Reactie snelheid moet je niet naar kijken. IPS of TN, Input lag, ghosting en Hz zijn de belangrijkste zaken van een monitor. Ghosting en input lag kun je alleen achter komen door betrouwbare reviews, Kid Jansen op het forum heeft een goede expertise van kwaliteit bij monitors. Ilyama monitoren zijn over het algemeen goed voor de prijs, budget van 150 euro. Voor slechts gamen raad ik je voornamelijk aan een TN te nemen, bij editing/werken is een goede kleurweergave vereist. Dan raad ik je de Dell Ultra te nemen die bij monitoren bovenaan staat. (Ben op mobiel, te lui om linkjes op te zoeken ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleem haha Heel erg bedankt voor de informatie. Het dingetje is dat ik ook graag films erop wil kijken en als ik later misschien een PS4 koop dat ik die daar op wil aansluiten. Verder heb ik niet echt een idee hoeveel beter het beeld van een IPS monitor is. En ik hou persoonlijk heel erg van mooie kleuren enz.

Weet iemand of het echt zo'n groot verschil is. tussen IPS en TN
Scy schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:58:
Reactie snelheid moet je niet naar kijken. IPS of TN, Input lag, ghosting en Hz zijn de belangrijkste zaken van een monitor. Ghosting en input lag kun je alleen achter komen door betrouwbare reviews, Kid Jansen op het forum heeft een goede expertise van kwaliteit bij monitors. Ilyama monitoren zijn over het algemeen goed voor de prijs, budget van 150 euro. Voor slechts gamen raad ik je voornamelijk aan een TN te nemen, bij editing/werken is een goede kleurweergave vereist. Dan raad ik je de Dell Ultra te nemen die bij monitoren bovenaan staat. (Ben op mobiel, te lui om linkjes op te zoeken ;) )

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:06:
Geen probleem haha Heel erg bedankt voor de informatie. Het dingetje is dat ik ook graag films erop wil kijken en als ik later misschien een PS4 koop dat ik die daar op wil aansluiten. Verder heb ik niet echt een idee hoeveel beter het beeld van een IPS monitor is. En ik hou persoonlijk heel erg van mooie kleuren enz.

Weet iemand of het echt zo'n groot verschil is. tussen IPS en TN

[...]
Voor mooiere kleuren en het kijken naar films ben je beter af met een IPS paneel. Vaak beter gekalibreerd, vaak wat meer verschil in contrast, waar TN een lagere response tijd heeft en wat minder accurate kleuren en het contrast is vaak wat 'meh' (lastiger om iets te onderscheiden in donkere situaties bijvoorbeeld). Denk aan budget laptop schermen. Niet zo erg als veel van die schermen, maar dan weet je wellicht een beetje wat ik bedoel.

Zeker weten een IPS paneel, tenzij je echt boven de 60 hz wil gaan; dan TN.

[ Voor 10% gewijzigd door Luca op 07-07-2016 09:59 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Enkel product, schopje maar CAA.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-02 18:31

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ben je een shooter speler die tegen pro level aan zit, dan zou je kunnen kiezen voor een TN scherm. Hou er rekening mee dat je recht voor je scherm dient te zitten, zodra je onder een hoek naar het scherm kijkt verkleurd dit helemaal.

Speel je casual of een beetje serieus, maar ben je geen echte topper, dan kun je echt prima met een IPS scherm uit de voeten. De kleurweergave opsich is echt beter en ook onder een hoek behoud je prima kleuren.

met een tn paneel van +-150 euro ga je overigens echt geen potten breken. Dan moet je al naar de echte gaming monitoren (144hz) toe. die aanzienlijk meer geld kosten (€ 300 t/m € 500).

Succes

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-02 11:15
Als je ook films en series wilt kijken en verder de monitor ook voor een console wilt gebruiken, is refresh tijd volgens mij minder belangrijk dan kleurweergave. Daarom dus geen TN paneel en eerder een IPS of A-MVA.

Vooral voor het films en series kijken zou ik een A-MVA monitor aanraden, die hebben een beter contrast, dus donkere scenes komen beter uit de verf. Een goedkope, kwalitatieve A-MVA monitor is de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B2 Zwart. Er is ook een iets duurdere variant, de pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU-B2 Zwart, dat is hetzelfde scherm maar dan met een in de hoogte verstelbare voet.

Nadeel van A-MVA tegenover IPS is een wat kleinere kijkhoek (verticaal), maar dan nog wel een stuk beter dan de kijkhoeken op een TN paneel.
Pagina: 1