Goed, ben enigszins onthand doordat ik dit nu op mijn telefoon moet tikken, maar here Goes.
Heb een issue met mijn pc. In januari een nieuw setje gekocht, en dit heeft sindsdien zonder problemen gedraaid:
- gigabyte ga-b150m d3h
- Intel i5 6400
- 2x 4 gb crucial ballistix sport
- msi r9 270 (overgenomen uit oude PC)
- bequiet Straight Power 10
Wilde vanmiddag mijn pc aan zetten. Leek goed te gaan, maar na enkele seconden schakelde het systeem zichzelf uit. En iets later weer aan en weer uit. Dit ging eindeloos door. Power led gaat branden, fans spinnen op, maar that's it.
Goed, dan het Troubleshooten. Alle randcomponenten los gehaald. Zelfde issue.
Vervolgens graka en disks los gehaald. Zelfde issue.
Geheugen een voor een getest, en ook zonder geheugen geprobeerd, zelfde issue.
Ander stopcontact en aangesloten op andere voeding, zelfde issue.
Geen piepje, niks.
Ik ging hier niet uit komen, dus Informatique gebeld. Klachten omschreven, en dat moest het moederbord zijn. Dus ik zojuist naar Informatique. En die gaan het moederbord opsturen. Het geheugen en de processor wilden ze niet achter houden. Na een geanimeerde discussie over waarom ik het geen service vind om hier vijf weken op te moeten wachten uiteindelijk een zelfde moederbord gekocht.
De omgeruilde kon wel op v&a was de gedachte.
Dus het hele zwikkie weer ingebouwd. Wat denk je, zelfde probleem.
Nu kan ik me niet heugen ooit een kapotte processor te hebben meegemaakt na de eerste lading amd's. En de kans dat er twee reepjes geheugen kapot zijn lijkt me ook ver gezocht. Al met al ben ik 100 euro lichter en ben ik nog geen steek verder. Iemand nog enig idee wat het zou kunnen zijn? Kan ik nog iets testen/proberen?
Heb een issue met mijn pc. In januari een nieuw setje gekocht, en dit heeft sindsdien zonder problemen gedraaid:
- gigabyte ga-b150m d3h
- Intel i5 6400
- 2x 4 gb crucial ballistix sport
- msi r9 270 (overgenomen uit oude PC)
- bequiet Straight Power 10
Wilde vanmiddag mijn pc aan zetten. Leek goed te gaan, maar na enkele seconden schakelde het systeem zichzelf uit. En iets later weer aan en weer uit. Dit ging eindeloos door. Power led gaat branden, fans spinnen op, maar that's it.
Goed, dan het Troubleshooten. Alle randcomponenten los gehaald. Zelfde issue.
Vervolgens graka en disks los gehaald. Zelfde issue.
Geheugen een voor een getest, en ook zonder geheugen geprobeerd, zelfde issue.
Ander stopcontact en aangesloten op andere voeding, zelfde issue.
Geen piepje, niks.
Ik ging hier niet uit komen, dus Informatique gebeld. Klachten omschreven, en dat moest het moederbord zijn. Dus ik zojuist naar Informatique. En die gaan het moederbord opsturen. Het geheugen en de processor wilden ze niet achter houden. Na een geanimeerde discussie over waarom ik het geen service vind om hier vijf weken op te moeten wachten uiteindelijk een zelfde moederbord gekocht.
De omgeruilde kon wel op v&a was de gedachte.
Dus het hele zwikkie weer ingebouwd. Wat denk je, zelfde probleem.
Nu kan ik me niet heugen ooit een kapotte processor te hebben meegemaakt na de eerste lading amd's. En de kans dat er twee reepjes geheugen kapot zijn lijkt me ook ver gezocht. Al met al ben ik 100 euro lichter en ben ik nog geen steek verder. Iemand nog enig idee wat het zou kunnen zijn? Kan ik nog iets testen/proberen?