Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TP LINK 1043nd v1 tweaken naar 450mbps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon het op de open-wrt forums niet vinden, maar kan ik mijn V1 tweaken naar 450 mbps met behulp van open-wrt?

Tips meer dan welkom!!! :)

Alle reacties

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Nee die 300mbps is een hardware beperking andere firmware verandert daar niets aan.

Verwijderd

Topicstarter
jammer....

• raffelw
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-05 16:43
Met de standaard firmware ga je de theoretische snelheid eigenlijk niet boven de 150 MBit krijgen (20 MHz bandbreedte), tenzij het erg rustig is op de 2,4 GHz band waardoor de router 'breder' kan gaan zenden. Je ontvangt dan een bandbreedte van 40 MHz waarbij een snelheid van 300 Mbit hoort, dit gebeurt echter niet echt vaak.

Met OpenWRT kan je de 40 MHz bandbreedte forceren, waardoor hij altijd de 300 Mbit erdoor pompt i.p.v. de 150 Mbit ongeacht hoe druk/vol het is op de 2,4 GHz.

Echter moet je wel rekening houden dat de praktische snelheden een stuk lager liggen. Met 20 MHz haal je in de praktijk vaak 40-50 Mbit. 40 MHz is 80-100 Mbit.

Sommige tweakers vinden het geen nette oplossing, omdat je de band drukker bezet en je buren wellicht wat slomer internet hebben als je flink aan het downloaden bent. Ikzelf heb hier eigenlijk geen slechte ervaringen mee.

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Hou er wel rekening mee dat een 40 MHz bandbreedte ook gevoeliger is voor verstoring. Als er dus redelijk wat WiFi netwerken om je heen zijn kan het ook zijn dat je WiFi er een stuk instabieler door wordt.

Voor de prijs van wat tegenwoordig een 450 mbps 2.4 ghz wifi router kost (of zelfs 1 met ook 5 ghz er bij) zou ik er niet mee gaan rommelen en gewoon een nieuwe kopen die dit ondersteunt.