Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViP_Frederick
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06 14:34
Beste Tweaker,

Mijn grootmoeder (oma) heeft een zware vorm van dementie wat er voor zorgt dat zij soms vergeet wie haar man is, waar ze woont en waar haar spullen zijn.
Dit is allemaal heel erg en erg rot voor mijn oma en haar man mijn opa.

Doel
Mijn doel van deze advertentie is om mijn opa en oma te helpen doormiddelen van elektronische hulpmiddelen. Bijvoorbeeld: Aangezien mijn oma heel erg vaak haar huissleutelbos kwijt is heb ik bedacht om een speaker aan haar sleutelbos te hangen die een geluid afspeelt op de druk van een knop in het geval deze zoek is. Naar dit soort ideeën ben ik dus opzoek!

Uw rol hier in is om ideeën voor producten te verzinnen die ik kan aanschaffen om hun problemen te laten verdwijnen of verminderen en hun leven makkelijker te maken. Een lijst met veel voorkomende problemen zal ik hieronder zetten.

- Mijn oma is haar tas/portomonee/sleutelbos kwijt
- Mijn oma had graag een knopje op bijvoorbeeld een armband die wanneer zei daar op drukt een seintje geeft (alarmpje, berichtje etc.) aan mijn opa zodat hij haar elk moment kan helpen wanneer ze hulp nodig heeft.
- Mijn oma loopt wel eens van huis weg in een vergeet achtige trans en weet daarna niet meer waar ze is. De bedoeling is een GPS apparaatje die haar locatie weer geeft. dit moet een klein apparaatje zijn die bijvoorbeeld onder haar uurwerk van haar horloge past of alweer in een armband zit.

Mijn opa is in bezit van een Apple Ipad 4 en bezit de kunde om deze te besturen. Dus apparaten die via een app werken zijn meer dan welkom.

Ik hoop erg graag reacties met ideeën van u te krijgen!
Een link naar het specifieke product zal ook zeer zeker helpen.

Alvast heel erg bedankt!

The quickest way to happiness is learning to be selfless

Beste antwoord (via ViP_Frederick op 07-07-2016 08:25)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je oma al een zware vorm van dementie heeft, zou ze dan wel herinneren dat ze een armband met een knopje om haar pols heeft? Of dat ze weet dat ze een GPS apparaat bij zich heeft dat haar thuis kan brengen? Of dat ze überhaupt weet waar thuis is? Of weet hoe dat ding te bedienen?

Dementie zal in verschillende vormen komen, maar ik weet van mijn oma dat ze op een gegeven moment gewoon niets meer kon omdat ze niets meer wist. Kortetermijngeheugen was weg en dat kortetermijn ging geleidelijk (over een periode van zeker 10 jaar) over naar het langetermijngeheugen.
Als je bang bent dat ze verdwaalt kun je haar het beste een GPS tracker geven, maar die vergeet ze toch mee te nemen.
Ik wens je succes, maar uit eigen ervaring weet ik dat dit een verloren strijd is.

Signatures zijn voor boomers.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
En wat heb je zelf al gevonden? Ik weet niet zo heel goed wat we hier aanmoeten met dit topic in Algemene Zaken. De oplossingen die je zoekt zijn voornamelijk tech gerelateerd. Overigens kan je de meeste zaken moeiteloos bij de gemiddelde spyshop wel vinden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViP_Frederick
Ik kon niet echt een bijpassend topic vinden in de forum lijst en heb het daarom maar onder algemene zaken gedaan. Verder ben ik niet zo actief op het forum dus weet ik niet alles te vinden.
Maar dit heb ik tot nu toe uit feedback gekregen:

https://www.thetrackr.com/

http://www.looqi.com/webshop/

http://www.spottergps.com

Als u nog meer ideeën heeft zou dat zeer zeker helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Dementie heeft niet echt een lichte of zware vorm. Hooguit beginnende of meer gevorderde dementie in een aantal fase O-)
Dit is nog niet eens heel "zwaar" overigens.

Misschien heel negatief maar gadgets die je oma helpen spullen te vinden omdat ze verward/vergeetachtig is. Hoe ga je haar leren hoe dat werkt?

Daarnaast kijk qua GPS trackers spul eens naar dingen voor kleine kinderen. Door voor zijn spullen in de markt.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViP_Frederick
Sapphire mijn oma heeft een vorm van dementie die iets zwaarder is dan andere. Maar ze is soms dingen kwijt en kan wel nieuwe dingen gebruiken. Dus haar zeggen 1 knop in te drukken als ze iets zoekt of mist moet denk ik wel lukken. Wij doen alle 'ingewikkelde' applicatie en gadget beheer en voor haar.
Ja ik heb inderdaad het meeste in de richting van kinder tracking gevonden.
Hartelijk dank voor uw reactie!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je oma al een zware vorm van dementie heeft, zou ze dan wel herinneren dat ze een armband met een knopje om haar pols heeft? Of dat ze weet dat ze een GPS apparaat bij zich heeft dat haar thuis kan brengen? Of dat ze überhaupt weet waar thuis is? Of weet hoe dat ding te bedienen?

Dementie zal in verschillende vormen komen, maar ik weet van mijn oma dat ze op een gegeven moment gewoon niets meer kon omdat ze niets meer wist. Kortetermijngeheugen was weg en dat kortetermijn ging geleidelijk (over een periode van zeker 10 jaar) over naar het langetermijngeheugen.
Als je bang bent dat ze verdwaalt kun je haar het beste een GPS tracker geven, maar die vergeet ze toch mee te nemen.
Ik wens je succes, maar uit eigen ervaring weet ik dat dit een verloren strijd is.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1