Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Application error zorgt ervoor dat de server uitvalt.

Pagina: 1
Acties:

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:11
Hallo allemaal,

We hebben een probleempje met onze windows server 2012.
Ik zal eerst een beetje achtergrondinformatie geven.

Onze server valt regelmatig uit door een application error dit gebeurd tijdens de werktijden..
de application error komt van een progamma die een progammeur voor ons bedrijf heeft gemaakt. het progamma is een soort van database. voorheen werkte het altijd soepel maar de laatste tijd niet meer en valt de server regelmatig uit.

Ook staat het bestand in een gedeelde map op een netwerk station.

Als ik in mijn logboek kijk dan krijgen we 2 foutmeldingen(eerst Event id 1000en dan event ID 1005)
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/pSimv/e207ed34e4.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/pSip2/a61c7d7ac1.png

Ik heb ook evt de precieze foto's van het logboek mocht dat nodig zijn.

Iemand zei me op een andere forum dat dit een oplossing kan zijn https://jefferyland.wordpress.com/2010/12/18/the-case-of-the-mysterious-crashing-application/

Iemand enig idee hierover? en hoe ik ervoor zorg dat de server niet meer uitvalt?

Ik denk zelf dat het iets met het netwerkstation te maken heeft.
heb Chkdisk gerund maar geen fouten gevonden.

[ Voor 11% gewijzigd door Un93m59 op 06-07-2016 16:25 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

1) gek dat de hele server uitvalt. Leuk geprogrammeerd dan.
2) hoe zit het met support op de applicatie? Die heb je aangekocht? Zoja: contact opnemen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Un93m59
Snake schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:30:
1) gek dat de hele server uitvalt. Leuk geprogrammeerd dan.
2) hoe zit het met support op de applicatie? Die heb je aangekocht? Zoja: contact opnemen.
contact opnemen staat genoteerd thx!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:45

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Een exe database vanaf een share :'( sterkte! :>

Mocht je telefoontje niks opleveren:

De link die je aangaf zou wellicht kunnen werken, ik hoop wel dat je een testomgeving hebt...

Anders is het wellicht een maximum aan SMB connecties/sessions naar de share wat problemen geeft.
Probeer eens op de volgende manieren de share te benaderen en noteer welke falen:
\\servername\share (NETBIOS)
\\FQDN\share
\\IP\share

Indien beide geen oplossing bieden: staat er anti-virus op de server? Zo ja, check of deze ook netwerkverkeer scant (bij netwerkverbindingen zul je dan een extra icoontje zien van de AV, anders ergens in de settings). Indien actief, schakel het eens uit.

Monitor verder anders eens op network congestion en latency.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Un93m59 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:23:
Onze server valt regelmatig uit door een application error dit gebeurd tijdens de werktijden..
Wat versta jij onder uitvalllen? Stopt je applicatie or reboot jouw server?
Ook staat het bestand in een gedeelde map op een netwerk station.
:o |:( ;( :F ;w

Ziet er uit als een netwerk issue, maar het kan ook heel goed zijn dat jouw applicatie dit gewoon niet ondersteund.

ofwel eerst contact opnemen met de leverancier.....

• Un93m59
Rolfie schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:13:
[...]

Wat versta jij onder uitvalllen? Stopt je applicatie or reboot jouw server?

[...]

:o |:( ;( :F ;w

Ziet er uit als een netwerk issue, maar het kan ook heel goed zijn dat jouw applicatie dit gewoon niet ondersteund.

ofwel eerst contact opnemen met de leverancier.....
mijn server reboot.

[ Voor 5% gewijzigd door Un93m59 op 07-07-2016 00:28 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geef in plaats van het plaatje ajb even de tekst. Dan kunnen anderen desgewenst kopieren / mee helpen zoeken. En ook: dat plaatje is niet doorzoekbaar zodat anderen met dezelfde vraag dit topic niet kunnen vinden. Aangezien je bij https://social.technet.mi...-server?forum=winserverTS wel de tekst hebt geplaatst zal het een peace of cake voor je zijn :P

Wat was de reactie van jullie programmeur(s)?

Is S:\ inderdaad een share die elders staat? Een troubleshooting-optie zou dan moeten zijn lokaal te proberen ipv via een share, me dunkt. Ook: kan je aangeven wat je verder concreet aan troubleshooting hebt geprobeerd, alleen chkdsk? Wat waren bijv. de resultaten van de tips waar je naar linkt?

offtopic:
Het is niet de bedoeling clone accounts te hebben, zie je mail.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:04

Blokker_1999

Full steam ahead

Is het geen optie om de app (tijdelijk) lokaal te draaien om te zien wat er gebeurd?

Kan ook zijn dat er iets totaal anders mis is waardoor bijv. het netwerk uitvalt (en je app crashed) en even later gewoon heel de server crashed.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik zou dan eerst een de memory dump analyseren (als die gemaakt wordt) en de auto reboot van de server tijdelijk uitzetten, zodat je eventueel BSOD eens kunt bekijken.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die error 1000 in combinatie van 1005 is een probleem van de applicatie. Long story short, applicaties worden door Microsoft NIET ondersteund om vanaf een netwerk share te draaien (!!!).

Bronvermeldingen:

https://jefferyland.wordp...ous-crashing-application/
http://www.bearnakedcode....l-server-network-app.html
http://support.microsoft.com/kb/2536487

Mijn advies: Scheidt de applicatie van je data zodat de applicatie lokaal kan draaien met je data op een centrale plek. Als het een database is, zorg dan voor een SQL achtige oplossing (MySQL, MSSQL) of ander soortige database.

Je huidige probleem ga je anders niet oplossen.

Als je server vervolgens ook nog crashed is de applicatie echt niet goed geprogrammeerd. Een BSOD komt namelijk enkel en alleen voor wanneer er in de kernel memory iets verkeerd gaat. Over het algemeen hebben services, programma's etc helemaal geen toegang tot het kernel memory en krijg je bij een probleem in die applicatie een appcrash.

https://discord.com/invite/tweakers

• Un93m59
even een vraagje aan jullie,

Vroeger werkte het altijd prima via een share en nu opeens niet meer? denken jullie dat het op te lossen is en toch met een share verder te gaan? of kan ik beter gewoon niet meer met een share gaan werken?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ga eerst eens zorgen dat het weer werkt, pas vanuit een stabiele situatie wil je over een stap2 nadenken. Overigens nog steeds in overleg met de ontwikkelaars.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:34
Un93m59 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:06:

Vroeger werkte het altijd prima via een share en nu opeens niet meer? denken jullie dat het op te lossen is en toch met een share verder te gaan? of kan ik beter gewoon niet meer met een share gaan werken?
Vanaf server 2008 is er een hoop veranderd mbt. de file handles. Applicaties vanaf een share draaien is ten zeerste af te raden tenzij je van crashende servers houdt.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:14
Un93m59 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:06:

Wat is er in de tussentijd veranderd? Meer gebruikers? Ander OS? Update van software?

Hattrick: Thorgal Eagles

• redfoxert
  • Niet online
Wat ik me ook afvraag, hoe kan je een share gebruiken voor die applicatie? Heb je een service account waaronder de applicatie draait of wordt er altijd een user ingelogd waarmee je de share automatisch mapped?

Overigens maakt het niet uit of je een share gebruikt of een UNC pad om de applicatie te draaien, het probleem zit in de file handles en afhandeling daarvan zoals m3gA ook al aanhaalt.

Lees de URLs eens door die ik gelinkt heb, dan word een en ander wellicht wat duidelijker en waarom je toch moet gaan kijken naar een andere oplossing.

Plus het uitzoeken van de oorzaak van de BSOD's!

[ Voor 4% gewijzigd door redfoxert op 07-07-2016 11:26 ]

• Un93m59
redfoxert schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:26:
Wat ik me ook afvraag, hoe kan je een share gebruiken voor die applicatie? Heb je een service account waaronder de applicatie draait of wordt er altijd een user ingelogd waarmee je de share automatisch mapped?

Overigens maakt het niet uit of je een share gebruikt of een UNC pad om de applicatie te draaien, het probleem zit in de file handles en afhandeling daarvan zoals m3gA ook al aanhaalt.

Lees de URLs eens door die ik gelinkt heb, dan word een en ander wellicht wat duidelijker en waarom je toch moet gaan kijken naar een andere oplossing.

Plus het uitzoeken van de oorzaak van de BSOD's!
we hebben een gedeelde map op onze netwerk station. en zo startten we onze applicatie op.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34
redfoxert schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:26:
Zo heel weinig voorkomend is dit toch ook weer niet? Genoeg leveranciers die in het verleden (en kom het nog steeds wel met enige regelmaat tegen) bij het gebruik van meerdere Terminal/RDS/Citrix servers het gebruik van shares om de applicatie op te installeren en draaien juist aanraden om er zo voor te zorgen dat bijv. het onderhoud minimaal was/is, al moet ik wel zeggen dat bij applicties waar dit zo was nooit BSODs e.d. gezien heb door deze vorm van installeren / draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 07-07-2016 18:51 ]

• redfoxert
  • Niet online
Dennism schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:43:
[...]

Zo heel weinig voorkomend is dit toch ook weer niet? Genoeg leveranciers die in het verleden (en kom het nog steeds wel met enige regelmaat tegen) bij het gebruik van meerdere Terminal/RDS/Citrix servers het gebruik van shares om de applicatie op te installeren en draaien juist aanraden om er zo voor te zorgen dat bijv. het onderhoud minimaal was/is, al moet ik wel zeggen dat bij applicties waar dit zo was nooit BSODs e.d. gezien heb door deze vorm van installeren / draaien.
Nee klopt. Ik wilde echter even bevestiging dat het om een multiuser omgeving ging :) Dat komt namelijk geheel overeen met hetgeen in de links uiteengezet wordt.
Un93m59 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:08:
[...]

we hebben een gedeelde map op onze netwerk station. en zo startten we onze applicatie op.
Helder, dan is het dus vrijwel identiek aan de situatie die wij ook regelmatig tegenkomen bij onze klanten met RDS/Citrix oplossingen. Ik dacht heel even dat het ging om een applicatie server waarbij de applicatie een server gerelateerd component was :)

De beste oplossing is het scheiden van data en applicatie.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34
redfoxert schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:42:
[...]

Nee klopt. Ik wilde echter even bevestiging dat het om een multiuser omgeving ging :) Dat komt namelijk geheel overeen met hetgeen in de links uiteengezet wordt.
Ik heb die links eens even snel doorgelezen, maar moet zeggen dat ik dat issue eigenlijk nog nooit ben tegengekomen. Terwijl ik toch genoeg applicaties beheer die zo draaien. Ik ga dat toch eens testen, of hoeft dit niet bij iedere applicatie op te treden en heeft het ook met de manier van bijv. programmeren van de applicatie te maken?

• redfoxert
  • Niet online
Dennism schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:00:
[...]

Ik heb die links eens even snel doorgelezen, maar moet zeggen dat ik dat issue eigenlijk nog nooit ben tegengekomen. Terwijl ik toch genoeg applicaties beheer die zo draaien. Ik ga dat toch eens testen, of hoeft dit niet bij iedere applicatie op te treden en heeft het ook met de manier van bijv. programmeren van de applicatie te maken?
Het heeft ook wel degelijk met de manier van programmeren te maken. Het probleem hoeft ook niet constant aanwezig te zijn al is het wel redelijk te reproduceren, wanneer je een rotte applicatie hebt.

In de eventlog komen event ID 1000 en 1005 altijd in paartjes naar voren als je een applicatie hebt die hier last van heeft. Het hoeft ook niet eens die applicatie te zijn, het kunnen ook aanvullende executables zijn. Zoek maar eerst eens in de eventlogs of je dergelijke koppeltjes tegenkomt.

Pagina: 1