Geluidskaart nodig voor Game One headset van Sennheiser?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Alonzozo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025
Mijn vraag
Ik heb vandaag de Game One Headset van Sennheiser binnen gekregen. Ik vind het geluid niet geweldig, ik had het veel voller verwacht en qua bass ook wel een stuk meer. Het lijkt wel alsof ik met mijn Sennheiser oordopjes van 30 Euro op mijn telefoon veel voller geluid krijg. Ligt dit aan het feit dat ik geen extra geluidskaart in mijn computer heb? Of zal dat geen verschil gaan maken als ik er een wil kopen?

Ik beschik over het volgende moederbord: pricewatch: Asus TUF TROOPER B150 D3
De headset: pricewatch: Sennheiser G4ME One Zwart

Alvast bedankt voor jullie hulp/tips en tijd!

Groeten!

Alle reacties

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De hoofdtelefoon heeft een impedantie van 50Ω. Heeft je moederbord een hoofdtelefoon uitgang die daarvoor geschikt is? Zo niet, dan een hoofdtelefoonversterker plaatsen of een geluidskaart die dat ingebouwd heeft. Gaat zeker schelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bigs op 06-07-2016 14:55 ]

• Alonzozo
Bedankt voor je reactie.

Ik vind bij de specificaties van het moederbord niets over een uitgang die geschikt is voor 50Ω. Verder zegt het mij ook niet veel helaas. Hoe kan ik hierachter komen?

• Alonzozo
Helaas niemand die dezelfde headset heeft of weet wat ik aan de situatie zou kunnen doen? Nogmaals bedankt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kijk eens in de audio instellingen of je de uitgang kunt omschakelen van Speakers of Line naar Headphones. Als je die optie niet hebt dan heeft je moederbord waarschijnlijk alleen een line-out en dat is niet ideaal voor en hoofdtelefoon. Een losse hoofdtelefoonversterker of een geluidskaart (intern of extern) die er een ingebouwd heeft is dan de oplossing.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-02 11:15
Heb je de Sennheiser al ergens anders op aangesloten? Je zegt dat je telefoon met oordopjes naar jouw gevoel een voller geluid heeft, waarom sluit je die headset daar dan ook niet eens op aan? Heeft toch gewoon een 3,5mm jack.

Zou zeggen dat je geen geluidskaart nodig hebt en dat het waarschijnlijk een instelling is die je geluid naar jouw smaak nogal plat houdt. Een geluidskaart kan dat "oplossen" door andere standaardinstellingen, maar veel kwalitatiever zal het er echter niet op worden. Al is die Realtek ALC887 in je moederbord ook niet echt een hoogvlieger.

Heb je de meegeleverde audio drivers geïnstalleerd? Je kan ook de recentste drivers van Realtek's website downloaden, Asus heeft zo te zien al bijna een jaar geen nieuwere online gezet.

• Alonzozo
Ik heb de SOUND ASUS XONAR Phoebus Solo besteld om te kijken of het probleem hiermee verholpen kan worden. Als het niet werkt dan gaat hij direct weer retour, weet ik in ieder geval of het wel of niet daaraan ligt.ik zal morgen eveneens eens in de instellingen kijken. Bedankt voor jullie reacties!

• Alonzozo
Helaas werd het geluid erg niet veel beter om en merkte ik het minimaal. Dus de kaart is weer netjes in de doos retour. Ik denk dat de headset dan ook weer retour gehad want voor 200 euro kan ik vast en zeker een betere headset of hoofdtelefoon en mic vinden. Als jullie nog tips hebben dan hoor ik die graag en anders bedankt voor de hulp!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:04

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik heb een Beyeren Dynamic DT 770 pro (80Ohm) op een pricewatch: Asus Xonar DGX en dat klinkt verdomd luid en vol ;) MAster geluid staat op 17% en geluid van een applicatie meestal op 50%

[ Voor 43% gewijzigd door Damic op 11-07-2016 18:35 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Alonzozo
Hoe klinkt een Bas van die headset? Zit hij ook comfortabel?

• Alonzozo
Geen idee hoe het kan maar opeens hoort de headset veel voller en warmer aan.... wazig maar ik ben er blij me en heb besloten hem toch maar te houden! :)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:04

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je bent de luidsprekers aan't inspelen, ze komen nu wat losser.

Bass klinkt goed, niet veel vergelijkinsmateriaal maar ik heb ook denk ik een Sennheiser op gehad en die klonk meer hoog tonig (=minder bass).

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Alonzozo
Ik ga a.s. vrijdag op vakantie, maar daarna zal ik ook de kaart aanschaffen die jij eerder had vermeld. Ik had nog nooit gehoord van het ''inspelen'' van een headset. Iedereen zal toch denken bij het eerste gebruik van deze headset dat hij qua geluid tegenvalt? Ook zal lang niet iedereen vervolgens een topic starten om naar andere gebruikers hun ervaring te gaan vragen met deze headset. Om nou te zeggen dat je de headset zou houden puur omdat hij zo heerlijk zit lijkt me dan ook weer stug aangezien je voor 200 euro direct goede kwaliteit zou verwachten. Maar goed ik ben er uiteindelijk blij mee en ben benieuwd of hij nog beter gaat klinken als ik straks de geluidskaart erbij heb geïnstalleerd.

Bedankt voor de hulp! Ik zal tegen die tijd een reactie plaatsen.
Pagina: 1