Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:12
Mijn vraag
naar horen zeggen zijn er schijnbaar 2 soorten Apple-TV 2015 (remotes), een met en één zonder siri. de Nederlandse versie is vooralsnog zonder Siri, en word geleverd met een remote zonder microfoon (???). dit betekent dat Siri, indien beschikbaar in het Nederlands niet kan gaan werken op deze Apple-tv. nu zit er ook een soort van regio-lock op de Apple-TV, zodat Siri alleen in de taal werkt die word gesproken in het land waar de Apple-TV is gekocht.

mijn 3 vragen :
komt Siri voor Apple-TV naar Nederland
zijn er inderdaad 2 type remotes voor de 4e generatie Apple-tv, waarvan 1 de microfoon mist ?
zo ja, is er een manier om indien Siri naar Nederland komt de regiolock te omzeilen, zodat ik nu al een Engelse Apple-TV kan aanschaffen waarbij een remote zit die een microfoon heeft, en deze later in het Nederlands kan omzetten ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nog niet in gebruik maar het gaat om
pricewatch: Apple TV (2015) 32GB
pricewatch: Apple TV (2015) 64GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet gezocht, maar omdat Amerikanen dit probleem niet hebben kom ik hier niet veel verder, is gewoon weinig over te vinden, Apple gebeld ( kunnen/mogen hier niks over zeggen ) en bij de A-Mac gevraagd, die zeggen dat er maar 1 type afstandsbediening is ( lees, ze konden maar 1 type aftandsbediening vinden in hun systeem )voor de 4e generatie Apple-TV.
...

veel tegenstrijdige berichten dus,

Beste antwoord (via J-roenn op 06-07-2016 15:32)

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:04
Heel kort:
Ja vanaf het volgende OS
Nee dezelfde wordt geleverd, zie ook het plaatje op de apple.nl. Microfoon zit er op en de knop heeft ook het siri logo.
Hoeft dus niet

Ook nog even bewijs bij gezocht:
http://www.iculture.nl/ni...v-4-siri-remote-identiek/

[ Voor 25% gewijzigd door Pendora op 06-07-2016 15:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:04
Heel kort:
Ja vanaf het volgende OS
Nee dezelfde wordt geleverd, zie ook het plaatje op de apple.nl. Microfoon zit er op en de knop heeft ook het siri logo.
Hoeft dus niet

Ook nog even bewijs bij gezocht:
http://www.iculture.nl/ni...v-4-siri-remote-identiek/

[ Voor 25% gewijzigd door Pendora op 06-07-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:55

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

1 zoals Pendora al noemde, vanaf de volgende update tvOS (10)
2 er is maar 1 type en die ondersteunt siri (alleen nog geen NL), daarnaast heb je verschil in opslag
3 is niet nodig, is wachten op 1 (ergens rond september wordt verwacht).

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:12
Ok, allen hartelijk dank, ik ga er een bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt ook een nieuwe versie van de app Remote die eigenlijk hetzelfde doet als de losse remote alleen zit die als app op je iPhone. Is misschien iets om over na te denken!