Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 00:20
Hallo Tweakers,

Vorige week heeft mijn moeder haar iPhone 5 geruild voor een nieuwe iPhone SE, mooie upgrade natuurlijk alleen hoe ik ook probeer een reservekopie te maken en over te zetten, niet alles wordt erin meegenomen. Heel veel apps worden opnieuw gedownload en de foto's worden gewoon uit iCloud getrokken.

In sommige van die apps stonden op haar oude 5 documenten die niet in de cloud terecht mogen komen, maar deze zijn in de reservekopie ook niet meegenomen. De reservekopie is niet groter als 1,87GB, ook is de reservekopie van mijn huidige toestel ook niet groter als 1,87GB.

Op dit moment staat op de iPhone iCloud reservekopie aan, maar echter lijkt mij als ik hem aansluit op iTunes en klik op Reservekopie maken, dat deze een volledige kopie moet trekken van het toestel.

Iemand enig idee hoe ik er weer voor kan zorgen dat de reservekopie gewoon volledig is en de 12GB zoals deze op de telefoon staat?

Alvast bedankt!

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geyzes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-07 08:32
Heb je bij iTunes alles juist aangevinkt?

- Bij reservekopie zie ik 2 grote opties:
-- iCloud (reservekopie van de belangrijkste gegevens op uw Iphone)
-- Deze computer ( Volledige reservekopie van uw Iphone op deze computer)

2de optie lijkt me een must in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Geyzes schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:48:
Heb je bij iTunes alles juist aangevinkt?

- Bij reservekopie zie ik 2 grote opties:
-- iCloud (reservekopie van de belangrijkste gegevens op uw Iphone)
-- Deze computer ( Volledige reservekopie van uw Iphone op deze computer)

2de optie lijkt me een must in dit geval.
Ook dit hielp niet, echter was het toen iCloud nog in opkomst was dat je een reservekopie naar iCloud kon maken, maar als je op je pc klikte op de knop 'Reservekopie maken' dat alsnog overal een backup van gemaakt werd. Zet je dit uit, dan komt gegarandeerd (bijna) niks meer in de cloud.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geyzes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-07 08:32
mhhh...

even rondgekeken en misschien eens kijken op de iphone bij
- instellingen
-- iCloud
--- Opslag
---- Beheer opslag

--> overzicht van je beschikbare ruimte op Icloud (persoonlijk maar 5Gb ruimte ter beschikking maar mogelijk heb jij meer aangekocht) en dan heb je ook een zicht op wat hoeveel ruimte inneemt (waar mis je bijvoorbeeld wat?)

Onder Icloud zelf kan je ook eens kijken of alles aangevinkt staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Geyzes schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:28:
mhhh...

even rondgekeken en misschien eens kijken op de iphone bij
- instellingen
-- iCloud
--- Opslag
---- Beheer opslag

--> overzicht van je beschikbare ruimte op Icloud (persoonlijk maar 5Gb ruimte ter beschikking maar mogelijk heb jij meer aangekocht) en dan heb je ook een zicht op wat hoeveel ruimte inneemt (waar mis je bijvoorbeeld wat?)

Onder Icloud zelf kan je ook eens kijken of alles aangevinkt staat?
Het gaat er niet om dat ik dingen in de iCloud backup mis, het gaat er meer om. Op het oude 5 toestel staan een aantal documenten die we gewoon (toch) veiligheidsredenen niet in de cloud willen hebben. Gelukkig is er met het toestel niks gebeurd, maar nu ik een reservekopie maak naar de computer is dit niet meer een bestand wat gewoon de volledig 16GB van het geheugen kopieert en op het nieuwe toestel plaatst zoals dit altijd geweest is. Althans, zo ging het wel van de upgrade van een 4s naar de 5 toen der tijd. Graag zou ik zo weer een backup maken en die terugzetten omdat nu de bestanden die we NIET in de cloud willen hebben, ook niet gekopieerd zijn. Na het terugzetten van de reservekopie download de iPhone gewoon de apps opnieuw zonder de data die er ooit ingestaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Een aantal dingen worden niet opgeslagen:
- Muziek.
- Video's.
- Apps, deze worden gesynchroniseerd.
etc... zie link.

Een aantal dingen worden alleen opgeslagen als je een versleutelde backup maakt:
- WiFi codes.
- Safari wachtwoorden.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204136

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 06-07-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yannick97 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:28:
[...]

iPhone gewoon de apps opnieuw zonder de data die er ooit ingestaan heeft.
Dat is niet correct.
De iPhone download idd de apps opnieuw (Als de iPa's niet in iTunes staan dacht ik) maar de data komt dan mee.

Elk jaar als de nieuwe iPhone uitkomt doe ik jet op deze manier. Alles is altijd gelijk, van de instellingen, foto's en apps tot de inhoud binnen apps.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Donstil schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:54:
[...]

Dat is niet correct.
De iPhone download idd de apps opnieuw (Als de iPa's niet in iTunes staan dacht ik) maar de data komt dan mee.

Elk jaar als de nieuwe iPhone uitkomt doe ik jet op deze manier. Alles is altijd gelijk, van de instellingen, foto's en apps tot de inhoud binnen apps.
Dit was dus echt niet het geval! Zou je mij kunnen vertellen welke op welke volgorde je welke handelingen doet? Inmiddels heb ik alles wel over gekregen maar om een indruk te krijgen wat de correcte manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yannick97 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:25:
[...]

Dit was dus echt niet het geval! Zou je mij kunnen vertellen welke op welke volgorde je welke handelingen doet? Inmiddels heb ik alles wel over gekregen maar om een indruk te krijgen wat de correcte manier is.
IPhone aansluiten op de Mac.
iTunes starten.
Naar tabblad iPhone gaan.
Uit laten Synchroniseren (eventueel aankopen overzetten)
Handmatig volledige back-up maken (Versleuteld)

Doe het al jaren zo, heeft me nog nooit teleur gesteld. Ook de laatste wissel (6>6s) ging weer prima.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Donstil schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:40:
[...]

IPhone aansluiten op de Mac.
iTunes starten.
Naar tabblad iPhone gaan.
Uit laten Synchroniseren (eventueel aankopen overzetten)
Handmatig volledige back-up maken (Versleuteld)

Doe het al jaren zo, heeft me nog nooit teleur gesteld. Ook de laatste wissel (6>6s) ging weer prima.
Precies zoals ik het gedaan heb alleen dan op een Windows machine. Zal er bij mijn eigen overstap nog eens naar kijken dan. *Hoopvol wachtend op de iPhone 7*

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 22:56

Yor

Yor1313#2571

Wat ik mis in het verhaal zijn iOS versies. Bij iOS8 kon je inderdaad de apps uit de kopie zetetn, iOS9 gaat hier anders mee om en haalt de apps wel uit de kopie, zet ze neer maar installeert ze vervolgens via de Appstore.

Lees de uitleg eens:

https://discussions.apple.com/thread/7218373?tstart=0.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je je iOS device synchroniseert, dan komen de apps ook in iTunes te staan. Als je daarna de backup terug zet, en dan weer syncrhoniseert, dan synchroniseert ie dus ook alle apps terug.
Pagina: 1